Ne ítélj elsőre!
Szöveges ítélet
2008 tavaszán vettem az autót egy barátomtól. Szükségem volt egy olcsó verdára, amin rendesen megtanulok vezetni, (ekkor már 5 éve volt jogsim) ő meg épp el akarta adni az övét. Sajnos akkor még nem tudtam, hogy nálunk minden fordítva van, és magyar embernek a barátai az ellenségei.
A dologban az volt a csavar, hogy a kocsi nem az övé volt, hanem a munkáltatójáé. Így 150 000 forintot fizettem a cégnek, és további 100 000 forintot neki, mondván ő nagyon sokat költött rá, amíg használta. Hogy ne tűnjön akkora lehúzásnak a dolog, adott a kocsi mellé négy alufelnit is. Ezekből szerencsére csak kettőt kellett görgőzni. Mivel a felesége épp akkor készült a rutinvizsgára, még az adásvétel lebeszélése után is megengedte neki, hogy gyakoroljon az autóval. Ez a remek döntése az autó terjedelmes hibalistáját egy deformált hátsó lökhárítóval bővítette.
Az autó felszereltsége a korához képest nem volt rossz. Elektromos ablakok és szervókormány, de a lista itt véget is ért. Nem vettem komolyan, úgy voltam vele, hogy hajtom amíg bírja. Így sikerült eltörni a motortartó bakot egy földutas ralizás során. Szerencsére olcsón megúsztam. A bakot meghegesztették, és csak a gyújtáselosztó fedelét kellett cserélni.
2008 őszén a budaörsi úton belecsúsztam egy Astrába. Az első lökhárító, a kereszttartó és a motorháztető sérült, de járóképes maradt. Mivel a zárszerkezet is sérült, a géptetőt csak egy gumipók tartotta. Egyik este hazafelé menet a Stefánia elején rendesen kihúzattam, mire a gumipók elszakadt, és a géptető felcsapódott. Életemben akkora satuféket még nem nyomtam. Úgy 50 méter csúszás után megálltunk, majd szépen lefordultam egy mellékutcába és lehajtottam a tetőt. A szakadt gumipókot ezután egy láncra cseréltem. Egy hónappal később valami megadta magát benne, és többé nem indult be. Ideiglenesen kivonattam a forgalomból, majd egy fél évvel később elbontattam, mivel nem volt értelme megcsináltatni.
Hibalista
- A következő hibái voltak vásárláskor: - - rohadó kaszni (jobb első ajtó, jobb oldali küszöb), - - jobb első ablakot egy fadarab tartotta a helyén, a teljes szerkezet hiányzott - - jobb hátsó ajtóban rossz volt a központi zár - - hátsó lökhárító alja meg volt nyomva - - csomagtartó zár rugója eltört - - ablakemelők kapcsolópanelje kontakthibás volt - - További hibák: - - motortartó bak eltört - - ablaktörlő rúd eltört
Ide hordtam szervizbe
Lupsa János Budán. Ajánlom mindenkinek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 179000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Baleno |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
