A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Daewoo » Nubira (2003-2004)

Nubira 1,8 CDX 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

UPDATE: Quattroporte pótlék, és egy minimális rock'n roll

Szöveges ítélet

Ez a "fullextrás" 1,8-as Nubira az első saját autóm, ennek ellenére nem tudok elfogult lenni. Viszonyítási alapom családom ’Skizofrén öszvér’ címen már megítélkezett Fusionje, és a korábbi Daewoo Lanosunk. Meg amiket időközben rövidebb-hosszabb távon vezettem.

Miért vettem meg? 1. Mert nagy. Nálam egy Autó semmiképp nem kicsi. Városba bringa való (esőben opcionális esőkabáttal), utazni meg nagy autó kell. Szeged-Orosháza 4 személyes napi ingázásra ez a méret pont ideális. 2. Mert olcsó volt. 3. Mert a Daewoo, ha megkapja azt a minimálisat amit elvár, akkor sokáig autószerű marad. 4. Mert erős.

Most, hogy zsebemben a gépészmérnöki diploma, tehát reggelente már dolgozni járok, nem egyetemre (habár ez nem minden egyetemistának egyértelmű célpont), a csajom nagykorú, sőt jó eséllyel előbb-utóbb nem csak csajom lesz, hanem talán együtt öregszünk meg, harcsabajszom nőtt, és esténként sem a bulizás vagy sörözés miatt fekszem későn, sőt a városi fiximre is került fék, legalább az autó terén kellett egy minimális rock’n roll.

A Nubira egy észérvekkel is alátámasztható választás, de a négy és fél méter, meg 122 ló az a mi kultúránkban egy nagy és erős autó. Ha a fentiek mellé még vettem volna egy keveset fogyasztó fapados valamit, akkor masszívan szembeköpném mindazt, amit pár éve képviseltem. Tudom, ez kimondottan nem egy fiatalos autó, de kiskölökként sem a Golf GTI-kről vagy szupersportkocsikról álmodoztam, hanem a Lancia Thema 8.32, a Maserati Quattroporte, és a W126-os Mercedes voltak a vágyálmok.

Igaz ezektől erősen elmarad, de nagy, kényelmes, és jól megy. Alapjába véve nyugodt jármű, de ha úgy adódik, lehet vele iszonyat tirpákul közlekedni, és az jó... hasonló érzésem van benne, mint anno mikor egy haver mellett ültem párszor az akkor új 5-ös Bömbijükben. Talán a méret meg a viszonylag nagy motor teszi. Szarakodnak előtted, padló, kihúz, csáá (: Egészen más érzés, mint egy kisautóval. De persze ez nem szép dolog, ilyent nem csinálunk. Gyakran.

Lássuk tételesen:

Motor: igaz feleannyi hengere van, mint a fentieknek, de erős. És nem is eszeget vészesen. 1-2 személlyel határozottan harcias, 4-5-tel meg erősen indokolt a 122 ló az 1200 kiló meg a klíma mellé. Jó, a 80 lovas, ca. 100 kilóval könnyebb Fusion is képes magát elvonszolni hasonló körülmények között, akár utánfutóval is, de ott már nem örömében mosolyog. Szóval az én haladós, de nem versenyzős közlekedési stílusomhoz pont jó ez a motor. Ja, fogyasztás: városban 10 körül lehet, a Szeged-OH oda-vissza távokon 7,8-8,2 liter körül kér 100 km-en (Shell FuelSaver), ebben benne van pár város átszelése (HMVH reggeli és délutáni csúcs, na az valami katasztrófa). Ez 4 felé osztva egy vállalható költség.
UPDATE: 1. magam sem hittem el, de ideális körülmények között (városon kívül, kis forgalom, tavasz), kevés klímázással sikerült egy 6,3-as átlagot produkálnom egy 2x250 km-es úton. Inkább dinamikusan, mint smucigkodva autózva. Amúgy 3500 km-en az átlagfogyasztásom 7,7 liter, javarészt városon kívül, haladósan.
2. egy kevéssé traffipaxveszélyes szakaszon megtaposgattam kicsit. 180-nál még stabil, meg ment is volna még a szerencsétlen, csak féltem a jogsimat. Igazából ugyanolyan, mint 120-szal menni, barátnőm is csak akkor nézett fel a bambulásból, mikor elvettem a gázt, és a motorféktől elkezdtünk visszalassulni.
3. Azóta evett 6 alatt is. Így 18ezer km-en visszaszámolva 7,5 l az átlagom. Az meg rendben van. Városban, kicsit gyakrabban sietve 12-t is kért el, de az az én hibám.
Jaés a mutató szerinti 200-at viszi, 6500-as fordulatnál (: És nem tűnik ámokfutásnak.

Váltó: na az fos, de tökéletesen működik. Valószínűleg a váltótartó bakok gyengélkednek, van egy kis remegés a karon bizonyos fordulatszámoknál, de belefér. Viszont jó hosszú utakon kell vele evezni. De ha megszokjuk, hogy a tolatás felhúzott gyűrűvel az egyes helyén, az egyes meg majdnem a hármas helyén, akkor működik, és mindig betalál a fokozatba. 100-nál forog 3000 körül a motor, szóval az 5. lehetne kicsit hosszabb, a motor elbírná. 180-nál meg 5000-et forog, áldottam, hogy nincs fogyasztásmérő...

Fék: a Ford után furán puhán, és lent fog, de sokkal jobban érezhető végig, és bőven elég a kocsi tömegéhez. A 4 tárcsafék az 4 tárcsafék, akárhogy is nézzük.

Felfüggesztés, kormányzás: nagyon nem Ford. A fara úszik, az eleje nehéz, érezhetően alulkormányozott. De épeszű határokon belül használható, jávorszarvas meg inkább ne szaladgáljon ki elé… Új stabilizátorkarokkal sokat javult a kanyarbéli viselkedés, de még mindig elég hajószerű (legalább illik a „fa”betéthez, meg az evezős váltóhoz). Az úthibákat nagyon kényelmesen, és viszonylag csendesen veszi, hosszabb utazásokhoz nagyon kellemes partner a Nubira.
UPDATE 1: 120 környékén/felett már elég fura a kormányzás. Van egy kis idő, amíg nem történik semmi, ami utána történik, az meg annyira kellemes, mint a takonyba nyúlás. A sebességfüggő szervó jó dolog, de amikor egy kelletlen kormány felkeményedik, az nagyon fura. Megszokható, használható, csak takony.
2. Így 18ezer km után ez már nem igazán tűnik fel... 130-140-es tartós autópályázásnál sem fárasztott el.

Beltér: imádom. 4 személynek bőven kényelmes, igaz a hátul ülők elég mélyen ülnek. Hátul középen viszont rossz, a kihajtható könyöklő alja ugyanis kemény. A bal egyben külön állítható az ülőlap elejének és hátuljának magassága, van deréktámasz, és mindkét első ülésen dönthető a fejtámla. A kormány 4 irányba megy, a fogása elég jó (a Ford azért sokkal jobb), a könyöklőről pont elérem a váltót, egyszóval kényelmes. A jobb lábamat viszont nem igazán tudom hol megtámasztani, bár asszem mostmár megvan a hosszú távon is kényelmes pozíció.
A formák rendben vannak, az anyagok kemények, de sok késztetésem úgysincs fogdosni őket. Amit fogni kell, az többnyire bőr, azt meg mindig szívesen simogatja az ember. Már persze attól függ hova nőtt.
UPDATE: a deréktámasz akár fentebb is lehetne /:

Nekem még a műfa betétek is tetszenek, ritkán látni ennyire szépet. Az illesztési hézagok jóval kisebbek, mint a Fordban, éééééésss! 8 évesen SEMMI nem zörög. A szél- és futóműzaj is bőven az elviselhető szint alatt marad. Viszont pár műanyagbetét (ajtókon a gombok körül, középső féklámpa burkolat) csúnyán öregszik, sárgul, foltosodik.
A kilátás nem az igazi, viszonylag sok a holttér, a farát meg csak hallásból ismerjük (amikor koppan), de érezni kell. Személyszerint párszor szándékosan nekitolattam nagyon lassan egy puhább dolognak, azóta 5-10 centis hibahatáron belül érzem, hol a legvége.

Felszerelés: minden van ami kell, és még nem veszi el az autószerűséget. Értsd: a központi érintőképernyőtől, sávtartótól, holttérfigyelő és hasonló faszságoktól rosszul vagyok. A 4 légzsák, digitklíma (amúgy manuális párti vagyok), ABS, kipörgésgátló, hátsó lábtérfűtés, esőérzékelő stb. stb. viszont nagyon jó dolgok. Szerencséje volt az előző tulajnak, mivel az emblémaváltás miatt ezt még Daewoo-ként, viszont alapárért fullextrával és nagymotorral kapta. Meg szerencsém van nekem is, mert nem rendelt bele automata váltót, meg bőrülést.
Az 5 lemezes CD tár viszont hiper-igényes a CD minőségre, másolt CD-ből csak azt játssza, amit másolásvédelmestől írtunk át egy régi Neroval, eredetiből meg csak azt, amihez kedve van /:
UPDATE: közben kapott AUX bemenetet. A cd tárral párhuzamosan van bekötve, egy kapcsolóval (középkonzol alatt) lehet átváltani melyik legyen. Sajnos valamiért közben bedöglött a cd táram- kiszerelés után már nem akart jó lenni, lehet nem szerette a forgatást- így nem sokat kapcsolgatok.

Csomagtér: nagy, és igényes, burkolt a fedele, kemény, és felnyitás után fenn kiakasztható az alja, elfér a teljesértékű pótkerék+sokminden más alatta, remélem ezt csak a tulajok tudják, a határőrök nem... a Fusion jobb első ülését már nyittatták fel, pedig arról sem világít, hogy tárolós. Az ajtónyílás tágas, de a zsanérok belógnak. Az ülések dönthetőek, de a nyílás nem túl nagy. Egy bringa kiszedett elsőkerékkel befér, kettő már valószínűleg csak nagyon neccesen. De ha nem ilyesmiben gondolkodunk, akkor majdnem mindenre elég a bő 400 liter. A jobb első ülést koppig hátradöntve, fejtámlát kivéve befér a 2,5 méteres polc-oldal is, ha muszáj...

Külső: nekem határozottan bejön, jó munkát végeztek az olaszok. A Daewoo F1-es stílusú eleje sokkal jobb, mint a Chevy-k egyenes maszkja. A hátulja szintén jó, oldalról meg kellemesen kupésak az ívek (cserébe a sok holttérért). Feltűnéskerülő, de időtálló és szép forma. Sajnos az enyémnek az állapota nem túl jó, a Doktor Úrnak (nagybetűkkel, mert nagyon büszke volt, hogy Orvos Tulajé az autó) sajnos volt egy lánya. Mióta Pesten láttam egy szőke hölgyeményt radar és automata nélkül Lexus-szal egy ívben beállni egy akkora helyre, ahová én a Fusion-nel is meggondoltam volna kétszer, nem minősítek nemek alapján, de a jelen nőnemű nem tudott vezetni, amit jó pár horzsolás, és egy több-kevesebb sikerrel újrafényezett hátsó lökhárító jelez. Meg mállik a festék a kilincsekről, és néhol hólyagos a gyári lakk. Sajnos az ezüst festéket nem találták el a GM-nél, Lacettit is láttam már hasonló állapotban.
UPDATE: a hámló lakk sajnos nem gyári. Az elejét egy kicsit megnyomhatták, valamint az oldalát valahol. Nagy sérülésre utaló nyom nincs, de úgy néz ki az egész bal oldalt újralakkozták, persze a müa. cuccok levétele nélkül, így a peremeken hámlik -.- A kilincshámlás gyári hiba, kevertetett javítófestékkel újrafújtam, most szép. Ha az előző tulaj megreklamálta volna, megcsinálták volna neki ingyen. Ja, hogy ahhoz márkaszervizbe kellett volna hordani? Doktor Úr...

Összegzés: nem bántam meg, és hosszú távra tervezek vele. Mindent tud, amit nekem kell, és pont annyi rock’n roll van benne, hogy ne unjam magam halálra a napi utazásokkor. Pár éve, de még pár hónapja sem, amikor a 4-5-600ezres leélt fosokat nézegettem, nagyon nem gondoltam, hogy egyszer egy ilyenben fogok ülni. Állítólag nem szerethető autó, de amennyire egy tárgyat lehet, én szeretem.

8 hónap és 18ezer km alatt számtalanszor megjárta Orosházát, néhányszor Debrecen környékét, Vajdaságot, és Prágába is elvitt minket, kényelemben.

Újabban már nem kell hosszú távokra használnom, mert bringás távon belül
dolgozok, de a kocsi természetesen marad. Mert ennyiért ilyen jót nem fognék ki újra. Meg lehet kicsit csinosodni is fog (:

Hibalista

- Amivel vettem: - -Szivárgó szervószivattyú (majd egyszer, addig időnként kap egy kis olajat, mert most pl. nem csak sebesség, de fordulatszám-függő is a szervó, kis fordulaton felkeményedik)--> nem ereszt, más olaj volt rálocsolva. A hiányt utánatöltöttük, nem fogy az olaj. - -Kifújó kipufogósor tömítés (javítva, anyag 5000+1000 /2 db Ajusa tömítés/ +5000 Ft munkadíj - -Kotyogó jobb első stabkar (cseréltem, 9570 Ft/2 db Delphi) - -Kevés olaj (ezt jó volna tudni miért, mindenesetre olajcsere filterrel, Castrol olajjal 7400 Ft)--> a probléma annyi, hogy a max szintig 5 liter olaj megy bele, nem elég a gyárilag írt 4, az pont a minimum fölé ér csak. Ergo teljesen normális, hogy kb. 10000 km után a minimum alatt van. 16ezren egy liter olajat öntöttem a 4 liter után. Most 5 litert kapott, így ki kell húznia a 15ezres periódust. Jaés a jobban javallott, gyárinál gyárinál kisebb hideg viszkozitású olajat használok, abból természetes a többletfogyás. - - -hőmérő nem megy fel az ütemi hőre, kicsivel alatta megáll--> termosztát kimérve, az jó, a blokkon jó a hőmérséklet, vszeg a mérő a rossz, de ez annyira nem izgat, ebben a formában nem okozhat hibát. - -a többi cserét nem sorolom fel, a normál elhasználódáson kívül (első tárcsák 160ezernél és hasonlók) más baja nem volt. - - - Ezen kívül javítófestékre (500 Ft), kárpittisztítóra (2200), és kötelező tartozékokra (7000 Ft) költöttem csak.

Ide hordtam szervizbe

Maszek, ismerős. Egyszer elfolyt a hűtővizem, mert a leömlősortömítés csere miatt (beszakadtak a tőcsavarok, ki kellett műteni) meg kellett bontania valamit, és rosszul rakta össze, de garanciában javította, így végülis elégedett vagyok vele.Azóta mindent korrektül megcsinált, és nem mellékesen olcsón.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Én. Egy stabilizátorkart nem nagy ügy kicserélni. Meg az asszony segített (:Mióta van olcsó szerelőm, nem szopok otthon.A kilincseket viszont újrafényeztem.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 142000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? szüleim Fusion-je Következő autója? ugyanilyen, csak dízel, és kombi. Vagy egy új Quattroporte (:
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Daewoo Nubira 2003

További ítéletek (56 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)