A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Daewoo » Nubira (2003-2004)

Nubira 1,6 SX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olcsó "luxus", avagy kis pénzért ettől nincs jobb.

Szöveges ítélet

Az autó jelenleg (2019.01) is megvan, mint második autót használjuk párommal. Az utódja egy fiatalabb, automata, benzines 6-os Mazda, ami az ideje nagy részét garázsban tölti. Így a Nubira igencsak mostoha körülmények között kell, hogy üzemeljen, egyrészt mert kevesebb törődést kap, másrészt mert a másik autó érkeztével valódi "ütni-vágni" való autóként kell szolgálnia.

2013-ban vásároltam, akkor 9 évesen. A megbízható Renault Thalia után ( OFF : igen, valóban megbízható, 1.4 8V benzinmotorral, 240 000 + km-t tekertem bele, a meglévő 40 000 mellé) kimondottan a Nubira III-at szerettem volna, mert tetszett a formája, a beltere pedig jobban bejött, mint a Lacetti-é (nekem tetszettek a kamu fa betétek, a szögletes, krómszegélyes légbefúvók és az autó hűtőmaszkja is). Egy véletlen folytán pont ráakadtam egyre, ami nemcsak eladó volt, de a gazdája be is számolta piaci áron a Thalia-t. Elmentünk, megnéztük, láttuk, hogy hol történt korábban apró sérülés az autón, ennek javítását is, melyet elfogadhatónak tartottunk. Egyébként egy korábbi apró balesetből adódó bal első sárvédő volt javítva és a tükörlap volt berepedve. Minden más gyári festékvastagsággal rendelkezett. Rozsda nyoma sem volt az autón, a beltér pedig kulturált állapotú volt.

Ami miatt megéri megvenni, ha valaki autóvásárláson gondolkozik, de nem tud sokat áldozni a dologra: Óriási hely van az autóban, a konkurenciához képest. Hátul is! Egy "G" Astra-val össze sem hasonlítható. Ülések nagy oldaltartással nem bírnak, de kellően kényelmesek. Felszereltségtől függően elérhető bőrös verzió is, hátsó kartámasszal, nekem sima szövetes van, hátsó kartámla nélkül, elől viszont alapfelszereltségben tartalmazza. Extrák tekintetében mai szemmel nézve már nem villant nagyot, de tekintve a jelenlegi piaci árát, amennyiért egy Kalos-t, vagy egy Clio-t vásárolhat az ember, ebben az autóban a bőséges hely mellé kap 4 elektromos ablakemelőt, központi zárat távirányítóval, távirányítótól nyitható csomagtérfedelet (persze nem motoros, csak rugós), elektromos és fűthető tükröket, manuális klímát, hűtött kesztyűtartót, 6 hangszórót és egy csomó ötletes tárolórekeszt (könyöklőben, anyósülés alatt, nagy ajtózsebek). Formailag ízlés kérdése, nekem kimondottan szép a szögletes vonalvezetésű design, melyet egyébként az olasz Pininfarina tervezett a koreai cégnek. A biztonságról 2 légzsák, ABS, 4 tárcsafék, első és hátsó ködlámpa gondoskodik.

A gyári leírásban az szerepel, hogy egy 20 km/h -ás koccanást külsérelmi nyomok nélkül képes átvészelni az autó. Ezt tapasztalhattam személyesen is. Egy piros lámpánál várakozva belém jött egy öreg Mazda hátulról. Véleményem szerint több, mint 20 km/h-val, a féken álltam és áttolt a lámpa alatt. Mikor kiszálltam, láttam, hogy a Mazda eleje mennyire összetört. Lámpák, hűtőmaszk, amire emlékszem. Féltem is ránézni a Nubira hátára. Aztán a meglepetés: SEMMI, de semmi sérülés. Alánéztem, hátha a műanyag lökáhárítő mögött van a baj, de semmi. Csomagtérajtót nyitottam, zártam, minden klappolt. Mindenesetre megegyeztem a vétkessel, hogy az autót átnézetem szervizben is. Ez megtörtént és egyáltalán semmi nyoma nem volt az ütközésnek. Hihetetlen.

A motor kb annyi, mint amit az ember elvár egy szívó 1.6, 16 szelepestől. Nem kell csodákat várni, nem egy vadállat, de szépen mozgatja az autót. Autópályán 130 -at vígan tartja, de fölötte már zajosodik. Fogyasztása vegyes üzem mellett 7- 7,5 L/100 km, városban inkább 9 körül kell számolni. Megbízhatóságát tekintve jó motor, közel 300 000 km futás után nagyjából 1 liter / 10 000 km (olajcsere periódus) olajat éget el. Ez nem kimagaslóan jó, szemben a Thalia 0 olajfogyasztásával, viszont hibátlan érték a testvérnek tekinthető Opel ECO - Tech motorokhoz képest. Én már úgy vettem, hogy az EGR szelep le volt vakolva, állítólag ha ez nem történik meg, akkor sok bosszúságot képes okozni. Kormolódó szelepek, rángató motor és hasonló nyalánkságok. A gázpedál akadása miatt cserélni kellett a fojtószelepházat, mert balesetveszélyes volt. Azt hiszem ez a tanítással együtt 30 - 40 e Ft körüli kiadás volt, persze bontottan. Ez a része azóta rendben van, viszont hidegen hajlamos az autó torpanni. Ez a csere előtt is fennált, a cserétől ennek a problémának a megoldását is vártam volna, de sajnos ez maradt. Megszokható, de kellemetlen. Hidegen a kelleténél kicsivel nagyobb gázadásra az autó betorpan, mintha nem kapna üzemanyagot. Pár száz méter után a jelenség megszűnik. Ez már így marad, amíg az autó nálunk van.

A klímakompresszor adta még meg magát, a klímaszerelő szerint azért mert az előző tulaj nem használta (ezt a korábbi tulaj is megerősítette) és letapadtak benne a lamellák. Vettem rá egy bontottat, de az is hibás, azóta meg nem kínlódtam a dologgal. Ezen felül az irányjelző bajuszkapcsolója ment tönkre, azt hiszem 3 000 Ft volt az új. Ennyi. Ezen kívül minden elektromos cucc működik. Kopó alkatrészeket természetesen kellett cserélni, mint fékbetétek, tárcsák, stabi kar. De pl a teleszkópok, kuplung, kipufogó rendszer mind gyáriak. Rozsda már kezd megjelenni a küszöbökön. A mentségére szóljon, hogy nálam minden percét a szabadban töltötte. Garázsban soha nem állt. Legalábbis mióta nálam van. A tompított izzók hajlamosak viszonylag hamar kiégni, a cseréhez ki kell venni a lámpatestet. Az első alkalom után egy 5 perces művelet, de akkor is idegesítő, hogy gyakran kiég. A beltér már nem olyan halk, mint amikor megvettem, de semmivel nem zörgősebb, mint egy hasonló korú Japán. Sőt... A futómű még mindig jól teszi a dolgát, nem kóvályog az úton az autó, de nem is egy versenyautó.

Alkatrészárakban kb egy Opel Astra szintre kell gondolni, ahogy a műszaki tartalom is hasonló. Tehát nem állítja kihívás elé a szerelőket sem alkatrész, sem szerelhetőség szempontjából.

Ajánlom első autónak, vagy annak aki olcsón akar megbízható és tágas autót vásárolni. Viszonylag kényelmes, korának megfelelően biztonságos, nagy (elférnek benne a haverok vagy a család is), viszont a sedan csomagtartó miatt a pakolása nem összehasonlítható egy ferdehátúéval.

A sajátom egy közepes felszereltségű SX modell. Létezik kisebb és nagyobb felszereltséggel is. Automata váltóval, digitális klímával, bőrrel (1.8) és a fene tudja még mi mindennel. 1.4, 1.6 és 1.8 motorokkal. Az 1.4 állítólag elég halvány, az 1.8 pedig nagyon szereti a hasát. A digitális klíma és az automata váltó a tesztek szerint nem a legjobbja a kategóriának, finoman szólva sem, így talán ár-érték arányban ez az 1.6 SX a legoptimálisabb választás.

Mi még egy darabig megtartjuk igáslónak, aztán meglátjuk mi lesz a sorsa. Nem mondom, hogy most vennék egy újat, ha lenne belőle, de nagyon jó döntés volt pár éve a megvásárlása.

Típusváltozatok:

Suzuki Forenza (2.0 motorral is)
Buick Excelle
Chevrolet Optra
Chevrolet Nubira
Holden Viva
Chevrolet Lacetti

Hibalista

- Irányjelző kapcsoló, sűrűn kiégő tompított izzók, klímakompresszor,fojtószelepház ,kopó alkatrészek, akkumulátor.

Ide hordtam szervizbe

Magánszerviz

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (6) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 135000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Thalia Következő autója? 6
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Daewoo Nubira 2003

További ítéletek (56 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)