Autó
Szöveges ítélet
A kis kocsiban jelenleg 85 e km van, mindezt hiba nélkül futotta le. Ez azt jelenti, hogy izzón (pár h7-es és egy rendszámtábla világítás) kívül nem kellett semmit javítani. Az első kb. 45 e km-t többnyire városon kívül futotta le, de az új munkahelyem miatt az utóbbi évben naponta járok vele bp-en, plusz megmaradtak a vidéki utak is. Eddig semmi baja nem volt az autónak, és nem is mutatja semmi jelét annak, hogy bármi meglepetés készülne. Igaz, hogy pár dolog tekintetében mindig odafigyelek rá: a szervizt mindig időben és odafigyelve megkapja, üzemmeleg hőmérsékletig max 2500-ig forgatom a motort, valamint rendszeresen ápolom a karosszériát. Ezeken kívül az egyetlen karbantartási művelet az ablaktörlő folyadék utántöltése.
Sajnálattal olvastam, hogy pár hozzászóló kedvezőtlen tapasztalatokat szerzett a kocsiról, őket nem irigylem, így különösképen örülök neki, hogy nekem ilyen kiváló kocsihoz volt szerencsém. A többi márka hozzászólásait olvasva is (főleg az ilyen nagy arányban eladott típusoknál) mindig vegyes a kép, van aki elégedett, van aki roncstelepre kívánja az autóját. Így van ez itt is.
Leginkább azt szeretném mindenkinek kívánni, hogy annyi öröme legyen a kocsijában, mint nekem az évek során, és olyan bizalmat építsen ki iránta mint én tettem, mivel ez a kis kocsi mindenben megszolgálta a megbecsülést. Gyakorlatilag pont úgy néz ki mint újkorában, a beltér sem mutat semmi jelű kopást, elhasználódást. Ez vonatkozik az összes kényelmi és technikai felszerelésre, az ülésre, a kormány kopottságra (illetve kopottság mentességére) stb.
Nagyon szeretném, ha a követező autóm is ennyire megbízható lenne, mindenesetre ezt a kocsit nem szándékozom eladni addig, amíg megbízhatóan működik. Biztos vagyok bennem hogy ez még éveket és legaláb még 100 e km-t jelent. Az eladás úgysem érné meg a hihetetlen méretékű értékvesztés miatt. A munkám miatt azonban egyre inkább kellene egy igazi megjelenős kocsi, de rájöttem – szigorúan anyagi megfontolásból – , hogy engem ebből a szempontból nem érdekel a presztízs. Ha olyan tárgyalásra kell menni, ahol a megjelenés fontos, bérelek egy-pár tizesért valami villantós verdát. Gondolom mindenki azt gondolja, hogy álmodik a nyomor, de számoljunk csak:
1.legfontosabb, hogy nem lopják (kinek kell dévó?) Bárhol ott hagyom, ha kell az erdő szélén, mikor túrázni megyünk, vagy akár pesten egy egész hétvégére bárhol, ha mondjuk egy péntek esti buli "elhúzódik" vasárnapig.
2.casco (vidéki város, feleségem nevén) 6 e Ft/hó
3.kötelező szerviz nevetségesen olcsó, ha vidéken csinálod (persze csak a presztízs kategóriához képest. A 45 e ft-os 60 ezres nagyszerviz igen drága volt a többihez képest)
Bocs, hogy nem a lényegi dolgokról írtam (kényelem, vezethetőség, fogyasztás) stb., de ezt többen leírták már előttem.
Szerintem egy autó legfontosabb feladata, hogy
1.amikor akarom elinduljon,
2.addig menjen amíg akarom, hiba nélkül,
3.legyen kényelmes (ez viszonylagos, de bp-ról kiindulva a hazai pár száz km-es viszonylatban ez tökéletes),
4.ne legyen a kötelezőn kívül szervizben,
5.legyen olcsón fenntartható.
Ennyi. Nos, a Nubira nálam 85 e km távlatából minden fenti feltételnek megfelelt.
Ui.: szervizek: nem tudok rájuk rosszat mondani. Mondjuk könnyű a dolguk, mert nem is volt velük randevúm a kötelezőn kívül. Ott viszont tartották az irányárat, korrektek voltak, pontosak.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | storm? (nem emlékszem, usaban volt) | Következő autója? | nincs az a pénz, hogy eladjam. MŰKÖDIK |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
