Özvegycsináló
Szöveges ítélet
A feleségemnek tetszett meg a formája, de én is hamar megbarátkoztam vele. Először megtetszett, hogy nem egy kis kombi, hanem egy tágas családi autó. Belül kényelmes, jól felszerelt (el.ablakok, ABS, 2 légzsák, légkondi stb.). Nekem minden kézre állt. Kiváló autó négy főnek. Az első probléma az átvételnél volt. (Márkaszervíz/kereskedőtől vettem használtan.) Egy-két hibát észrevettem rajta, amit a kereskedő vállalt, hogy kijavít és 1hét múlva átvehetem. Lassan készült, -jó munkához idő kell, a rosszhoz még több- hat hét lett belőle. Kb. két hét múlva visszavittem, ugyanis nem tudtam vele előzni, mert azonnal hevesen rángatással válaszolt a gázadásokra. A szervízben azt mondták, hogy vagy gyújtókábel- ami nem garanciás!- vagy az olaj a szelepfedél-tömítés hibája miatt befolyik a gyertyákhoz. Állítólag az utóbbi volt, mindent telnyomtak pasztával, de a hiba megmaradt. Még kétszer visszavittem, szerintem az autónak már pasztamérgezése volt, a hiba megmaradt. Elvittem ismerős szerelőhöz, aki kicserélt két gyújtáskábelt és kitisztított egy szelepet, a hiba megszünt. Még a szervízben az egyik szerelő megjegyezte, hogy ezen a kipufogó nem gyári és fékbetétek is kopottak kb.60%-osak. Erre közöltem vele, hogy az autót 2-3 hete úgy vettem tőlük, hogy a kiégett kipufogót és a kopott fékbetéteket kicserélik. (Ekkor határoztam el, hogy soha többé nem megyek a szervíz környékére sem, sajnos nem tudtam ezt betartani.) Ahogy telt az idő sorra jöttek elő a kisebb-nagyobb hibák ( a legrosszabb a fékbetét leválása és beszorulása volt menet közben, ezt követte kormány megszorulása egy enyhébb kanyarban). Ezek után már a szervíz tulajdonosát akartam kérdőre vonni, de szerencsére pont külföldön tartózkodott. Mire megjöttek már lehiggadtam. Viszont elhatároztuk, hogy eladjuk azt az autót ami kétszer halálközeli élményt okozott nekem és családomnak.
Közel két évig használtuk ezalatt 350.000 Ft-ot költöttünk a hibák kijavítására. Szerintem ez nagyon sok. Sikerült eladnunk, azóta megkönnyebültünk, viszont őszintén remélem, hogy az új tulajdonosa meg van vele elégedve és ha kell inkább megvédi, mint veszélybe sodorja életét.
A fogysztása 9,7 L volt 100 km-en amit nem sokaltam egy viszonylag nagy kombitól. ( Fogyasztása nem függött a terheléstől és csak 0,2 l volt különbség városi és országúti között.)
Hibalista
- -Fék: levált a "gyári" betétről a ferodol, persze menet közben
- -Állandó oljfolyás a szelepfedélnél (bármit cseréltem mindig
- megmaradt), megőrített
- - Gyorsításkor rángat a szervíz soha nem tudta megoldani
- ( egy szelep-aminek a kipufogóhoz van köze) el volt
- dugulva
- -Beszorult akormány (egy kanyarban), valami eltörött
- -Több helyen korrodáló karosszéria
- - Szilentek (alig lehett kormányozni) 72.000 km-nél
- tönkrementek, ezért 50 km-en elkoptak az első gumik
- (muszáj volt hazamenni)
- -Gyujtúkábelek cseréje (széria hiba?)
- - A vezett 15e. km nem sok. A sok hiba miatt ennyit engedett.
Ide hordtam szervizbe
Daewoo Halász Siófok Wesselényi u.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Nem tudom szeretné-e ezt a reklámot ezért nem írom ide. Évek óta hozzájuk viszem az autóimat. Mindig meg voltam vele-velük elégedve.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | megane | Következő autója? | Ford Escort |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.8/10) |
