Dévusz, a jóbarát - 200000 km-en is túl
Szöveges ítélet
2010-ben vettük, Mo.-ra 2001-ben Németországból hozták, ott balesetes kocsi volt, az új (mérnök) tulaj szépen kijavíttatta és állítólag hosszabb utakra használta. Meg is látszott a kocsin, eléggé egyben volt. Sok minden nem történt vele azóta, használjuk a feleségemmel, szeretjük, kényelmes batár, elindul, megáll. Klíma jól hűt, fűtés kicsit gyenge, az I-es széria keskeny lámpája eléggé kis felületű, de azért világít. Most (160000km) kellett hengerfejezni bár nagy baj még nem volt de erősen fogyott a hűtővíz, túl nagy lett a nyomás a csövekben és tolta kifelé a csövek illesztésein. A szerelő szerint a kipufogóban is volt 2 liter víz, ezt nem értem miért de biztos úgy volt.
Dinamikája szerény, nem szeret pörögni panaszos hangok jönnek elő 3500-as fordulat felett úgyhogy az ember inkább felvált, úgyis inkább nyomatékos mint pörgős. 5-ösben 80-nál forog 2000-et így 130 fölé nem volt szívem még kergetni
Egy alváz és üregvédelmet kapott, de amúgy sincs rajta semmi rozsda legalábbis látható helyen.
Persze az első szilent nekem is nyikorog ez tényleg ilyen, hőmérsékletmérőnek is jó mert kb. 10 fok alatt kezdődik.
Olajat rendesen fogyasztotta, a hengerfejezés előtt kb. kéthetente kért 2-3 dl-t. Most lehet hogy ez megszűnt, majd beírom. (frissítés: megszűnt)
Nincs vele semmi bajom megtartjuk második kocsinak, sok pénzt amúgy sem lehetne érte kapni. A címről annyit hogy kislányom Dévusznak hívja amit mi is átvettünk :) Én meg Núbiának szólítom mert olyan szép karcsú a formaterve (olasz IDEA design)
Frissítés 2013: 200ezer km-en túl is becsülettel szolgál tovább. Az első ablakemelők elhaláloztak, valamelyik hétvégén szét kell szednem és teflonspray-vel életre kel. A belső kárpitozás minden ajtón leesni készül, ezzel is foglalkozni kell. Az ABS sajnos szintén megdöglött, ennek a kocsinak ez a gyenge pontja, mondjuk engem nem zavar hogy nincs, mert a fék fog, de a vizsgára meg kéne csinálni. ABS szenzor cserélve volt, nem segített, legutóbb a relé kezdett kattogni az ajtó mellett. E-bayről rendeltem egy újat, meglátjuk az meggyógyítja-e. Ettől eltekintve továbbra is jön-megy, reggel beindul úgyhogy még marad. Rozsda még mindig nincs, ami az ilyen korú más autókról ritkán mondható el.
Hibalista
- Klímahűtő kilyukadt 22e az új, Klímakompresszor megadta magát 12e a bontott, Elektromos ablakok haldokolva mozognak - még nincs javítva, ABS szenzor 5 ezer Ft, Hátsó stabilizátorok, hengerfejtömítés+síkolás 190ezer km-nél: 70e Ft. EGR szelep, légtömegmérő - - Frissítés 2013: első lengőkarok, ABS relé
Ide hordtam szervizbe
Leonel a Daewoo/Chevrolet klubból: ért hozzá és nem drágaFrissítés: Ő maga már nem foglalkozik szervizeléssel, akihez irányít az pedig egy lehet hogy tisztességes, ám kelletlen csapat. Egy hétig a beadott autóhoz hozzá sem nyúltak.Úgyhogy maradt a sarki szerviz, ahol a szerelőnek is Nubirája van.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Daewoo márkaszervizek: Chevrolet Gyulai, van ott egy idősebb szaki, értenek hozzá de drága (értékelés: 7); Auto Palace: nem jó de drága. Féktárcsák, betétek cseréje 100e Ft, kocsi visszadásakor biztosítéktábla leesve, kardánbox vége nem volt visszatéve.. Ja épp akciós volt a fékbetét és tárcsacsere Daewoo Nubirára (azért mentem márkaszervizbe), de kiderült hogy pont az én I-es Nubirámra nem vonatkozik. (értékelés: 2) Átlag 4.5 Gyulai miatt felfelé kerekítek
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 148000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | volt már sokféle kocsim | Következő autója? | Még nem tervezek váltani |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
