Végsőkig kitartó haver, igazi társ télen-nyáron!
Szöveges ítélet
Az autót két és fél évesen, 2006 nyarán vettük páromnak, tehát második tulajdonosai vagyunk. A párom által pozitivumként vett „hölgy tulajdonostól eladó” megjelölés ereményeképp a kuplung teljesen szét volt kínozva (gondolom nagygáz+csúsztatás, pedig elindul ez gáz nélkül is alapjáraton szépen), ezért kellett benne tárcsát, kinyomót cserélni, de ez nem az autó hibája. Ha égetik a kuplungot, kopik… ez már csak ilyen dolog. Az első fél évben nagyon fenntartásokkal kezeltem, nem tartottam biztonságosnak a mérete és a csekély tömeg miatt. Majd elkezdtem magam is vezetni, és abszolút pozitívan csalódtam benne. Első évben párom használta, majd egyre inkább én magam. Főleg városi közlekedésre, de nagyobb távok (országon belül) sem jelentettek problémát. Heti szinte rendszeres ingázás Tatabánya-Bp viszonylatban, illetve néha egy-egy Sárvár, Debrecen, Békéscsaba pihenő nélkül teljesíthetők voltak. Kényelmi szempontból az ülések háttartása lehetne kellemesebb (ez főleg nagyobb távnál érezhető), viszont az autó mérete ellenére rendkívül tágas elöl. Egy közel 130kilós barátom ült be poénból a volánhoz egyszer, és meglepődve tapasztalta, hogy a poén rosszul sült el, ugyanis kényelmesen elfért az autóban. Érezhetően borulékony, normál acélfelnik vannak rajta, semmi sufnituning, de a gumik érezhetően keskenyek sajnos.
Direkt agyonextrázottat kerestünk anno, és nagyon nehéz volt olyat találni, mely megfelel. Minden van benne amire szükségünk van. Ami nagyon tetszik a mai napig, az az igencsak ritka sárga göngyházmetál fényezés, a légkondi, ami egy ekkora motortól szép teljesítmény, és még klímázva is lehet kellemesen autózni vele (persze emelkedőnél már az elején OFF, dehát 38kW...) És itt elő is jön az első negatívum, ami véleményem szerint a legnagyobb is egyben, ez pedig a 800 ccmes motor. Persze elég, városban tökéletes, de vannak szituációk, amikor pont az a kis kraft hiányzik ahhoz, hogy remegő lábak nélkül ugorjon ki az ember egy elévágó barom miatt. Igen, ez az a kategória szerintem, amikor biztonsági szempontból kellene pont még az a pár LE. Dehát ezt is meg lehet szokni, országúti előzéseket a mai napig 3x meg kell gondolni vele. Leginkább autópályára és városba való, ilyen kasztnival nincs értelme akárcsak egy kisebb ütlközést is kockázatatni.
Meg kell hagyni vészhelyzetben is tökéletesen teljesített. A 4esen egy szembejövő autó tetőcsomagtartóján nem volt rögzitve a butorlap amit szállított, alákapott a szél, és 90es tempónál a szélvédőnkhöz vágta frontálisan egy pillanat alatt, satufék… jobbra árok (mert ugye mi legyen országút mellett, balra szembeforgalom, és a bútorlaptól semmit nem lehetett látni). Patentul szinte egyenesen lehetett tartani a becsapódás és a sebesség ellenére is! Az út szélén sikerült megállni vele, és még a szélvédő sem tört el. Saját lábán jött haza Bpre.
Annyira jól lehet vele lámpától lámpáig gyorsulni, hogy az ember hajlamos rákattanni. Egy ideig. Utána nyugtázza, hogy sport kivitelű és többszörösen ennyi köbcentivel szerelt autók kivételével mindent oda lehet verni a kisautóval, és inkább rendeltetésszerűen használja, nomeg próbálja szoktatni az „ez csak egy matiz” felfogású bepofátlankodó barmoknak, hogy nincs esélyük. Mondjuk ez már hozzállás kérdése. A váltó tényleg pocsék, ismerem mint a tenyerem, de néha még nekem is megreccsen. A kettes a halála, főleg visszakapcsolás, felfele nincs gond... nem reccsen, de hatalmasat kattan (széria).
Egyszómintszáz, nekem bejön. Duplán tisztában kell lenni a korlátaival az autónak, és gondját viselni... hálából valóban kivisz a világból.
Kétszer költöztünk vele. Pakolható. Szerintem már 3 utassal is lomha. 1-2 utas a kellemes neki. Parkolással tényleg sosincs gond. Engem engednek vele átsorolni mindenhol, akár több sávot is, elég kitartani a kezed az ablakon, és persze kötelező szépen megköszönni!
Most jön a 75ezres nagyszerviz. A költségekről majd utána részletesen beszámolok tapasztalatgyüjtés gyanánt, de eddig a „hölgy tulajdonosnak” köszönhető kuplungon kívűl csak a kötelező olajcserék voltak, és egy kiemelő csere.
Hibalista
- kupplung bowden - trailer lett belőle (már nem volt garis), köszönhetően annak, hogy a vonószem kiszakadt vontatás közben
- kupplung csere - korábban említett hölgy tulajdonosnak köszönhetően
- harmadik féklámpa rendszeresen kiég (évi 1 izzó)
- utastérvilágítás szintén, de ezek párszázas költségek
Ide hordtam szervizbe
Autószerelő ismerős Pestszentimrén (Fiatos főleg, de minden problémát korrektül, szakszerűen orvosolt az autón)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | megtartjuk, mellé nagyobb motoros benzines Lacetti |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
