A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Daewoo » Matiz (1998-2004)

Matiz SE 0.8 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Végsőkig kitartó haver, igazi társ télen-nyáron!

Szöveges ítélet

Az autót két és fél évesen, 2006 nyarán vettük páromnak, tehát második tulajdonosai vagyunk. A párom által pozitivumként vett „hölgy tulajdonostól eladó” megjelölés ereményeképp a kuplung teljesen szét volt kínozva (gondolom nagygáz+csúsztatás, pedig elindul ez gáz nélkül is alapjáraton szépen), ezért kellett benne tárcsát, kinyomót cserélni, de ez nem az autó hibája. Ha égetik a kuplungot, kopik… ez már csak ilyen dolog. Az első fél évben nagyon fenntartásokkal kezeltem, nem tartottam biztonságosnak a mérete és a csekély tömeg miatt. Majd elkezdtem magam is vezetni, és abszolút pozitívan csalódtam benne. Első évben párom használta, majd egyre inkább én magam. Főleg városi közlekedésre, de nagyobb távok (országon belül) sem jelentettek problémát. Heti szinte rendszeres ingázás Tatabánya-Bp viszonylatban, illetve néha egy-egy Sárvár, Debrecen, Békéscsaba pihenő nélkül teljesíthetők voltak. Kényelmi szempontból az ülések háttartása lehetne kellemesebb (ez főleg nagyobb távnál érezhető), viszont az autó mérete ellenére rendkívül tágas elöl. Egy közel 130kilós barátom ült be poénból a volánhoz egyszer, és meglepődve tapasztalta, hogy a poén rosszul sült el, ugyanis kényelmesen elfért az autóban. Érezhetően borulékony, normál acélfelnik vannak rajta, semmi sufnituning, de a gumik érezhetően keskenyek sajnos.
Direkt agyonextrázottat kerestünk anno, és nagyon nehéz volt olyat találni, mely megfelel. Minden van benne amire szükségünk van. Ami nagyon tetszik a mai napig, az az igencsak ritka sárga göngyházmetál fényezés, a légkondi, ami egy ekkora motortól szép teljesítmény, és még klímázva is lehet kellemesen autózni vele (persze emelkedőnél már az elején OFF, dehát 38kW...) És itt elő is jön az első negatívum, ami véleményem szerint a legnagyobb is egyben, ez pedig a 800 ccmes motor. Persze elég, városban tökéletes, de vannak szituációk, amikor pont az a kis kraft hiányzik ahhoz, hogy remegő lábak nélkül ugorjon ki az ember egy elévágó barom miatt. Igen, ez az a kategória szerintem, amikor biztonsági szempontból kellene pont még az a pár LE. Dehát ezt is meg lehet szokni, országúti előzéseket a mai napig 3x meg kell gondolni vele. Leginkább autópályára és városba való, ilyen kasztnival nincs értelme akárcsak egy kisebb ütlközést is kockázatatni.
Meg kell hagyni vészhelyzetben is tökéletesen teljesített. A 4esen egy szembejövő autó tetőcsomagtartóján nem volt rögzitve a butorlap amit szállított, alákapott a szél, és 90es tempónál a szélvédőnkhöz vágta frontálisan egy pillanat alatt, satufék… jobbra árok (mert ugye mi legyen országút mellett, balra szembeforgalom, és a bútorlaptól semmit nem lehetett látni). Patentul szinte egyenesen lehetett tartani a becsapódás és a sebesség ellenére is! Az út szélén sikerült megállni vele, és még a szélvédő sem tört el. Saját lábán jött haza Bpre.
Annyira jól lehet vele lámpától lámpáig gyorsulni, hogy az ember hajlamos rákattanni. Egy ideig. Utána nyugtázza, hogy sport kivitelű és többszörösen ennyi köbcentivel szerelt autók kivételével mindent oda lehet verni a kisautóval, és inkább rendeltetésszerűen használja, nomeg próbálja szoktatni az „ez csak egy matiz” felfogású bepofátlankodó barmoknak, hogy nincs esélyük. Mondjuk ez már hozzállás kérdése. A váltó tényleg pocsék, ismerem mint a tenyerem, de néha még nekem is megreccsen. A kettes a halála, főleg visszakapcsolás, felfele nincs gond... nem reccsen, de hatalmasat kattan (széria).
Egyszómintszáz, nekem bejön. Duplán tisztában kell lenni a korlátaival az autónak, és gondját viselni... hálából valóban kivisz a világból.
Kétszer költöztünk vele. Pakolható. Szerintem már 3 utassal is lomha. 1-2 utas a kellemes neki. Parkolással tényleg sosincs gond. Engem engednek vele átsorolni mindenhol, akár több sávot is, elég kitartani a kezed az ablakon, és persze kötelező szépen megköszönni!
Most jön a 75ezres nagyszerviz. A költségekről majd utána részletesen beszámolok tapasztalatgyüjtés gyanánt, de eddig a „hölgy tulajdonosnak” köszönhető kuplungon kívűl csak a kötelező olajcserék voltak, és egy kiemelő csere.

Hibalista

- kupplung bowden - trailer lett belőle (már nem volt garis), köszönhetően annak, hogy a vonószem kiszakadt vontatás közben
- kupplung csere - korábban említett hölgy tulajdonosnak köszönhetően
- harmadik féklámpa rendszeresen kiég (évi 1 izzó)
- utastérvilágítás szintén, de ezek párszázas költségek

Ide hordtam szervizbe

Autószerelő ismerős Pestszentimrén (Fiatos főleg, de minden problémát korrektül, szakszerűen orvosolt az autón)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 38000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? megtartjuk, mellé nagyobb motoros benzines Lacetti
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Daewoo Matiz 1998

További ítéletek (145 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)