Városi tekergő
Szöveges ítélet
Daewoo Matiz 1.0 Topless
Nyaralás alkalmával béreltük. Nem választottuk, ez jött vissza leghamarabb, nekünk meg nem volt időnk másra várni. Elvégre is nyaralunk. :)
Ez nem egy tartós teszt, mindössze három napig volt velünk. 64.000 km volt az órájában. Mi tettünk hozzá még egy ezrest.
A külsejére nem lehet panasz. Türkizkék, nyitható tető, négy szelet párizsi dísztárcsával és egy fél szál cserkészkolbász, mint kipufogó. Első utunk a benzinkútra vezetett, elő a pipettát, tank tele, tüdővel beállítottuk a keréknyomást, oszt uzsgyi.
Indít, klíma bekapcs, padlógáz, klíma kikapcs, és már gyorsul is, 13,7 alatt százra.
Váltó lötyög, ennek ellenére jól érezhető hova kell tolni, és azt is látni hol tartunk éppen.
A kárpitok kisautósak, ezzel semmi gond nincs, kopogósak sérülékenyek, de amúgy sem költöztető autó. Az üléseknek semmi oldaltartásuk nincs és a huzatuk is izzasztó.
Emiatt a klíma elengedhetetlen, és jól is teljesít. Igaz, jelentősen visszafogja a 64 lóerős erőforrást. Hegymenethez, előzéshez ki kell kapcsolni. Futómű kellemes, bár nem partner a forszírozott kanyarvételekhez, ahogy a motor sem, ezért tökéletes párost alkotnak. Fogyasztása, klímával, rengeteg hegymenettel, három szeméjjel, szemkitolósan 8 liter. Ezek nélkül, autópályán 6.5 (szintén három személlyel). Kormány, mint a Suzukiban, öt km után ragacsosra izzad tőle az ember keze, három nap alatt kényszeres kézmosóvá lettem, de ez egy pár ezer forintos bőrborítással orvosolható, ahogyan a váltó gomb is. Belső tér nagyon kicsi, annak ellenére, hogy magasan ül benne az ember fia és egyedül a sofőrnek kényelmes (csak mert éppen nincs ideje mással foglalkozni mint úton tartani a jószágot, elképesztően érzékeny az oldalszélre), az utasok minden percben a menekülésen gondolkoznak.
Igazi élettere a városi forgalom. Itt nagyon jól teljesít. Nagy üvegfelületek, rövid túlnyúlások. Nincs olyan pici hely, ahova ne lehetne vele bepofátlankodni. A parkolás igazi álom, zsebkendőnyi helyre, akár keresztben akár hosszában, centire lehet érezni, látni mikor elég.
A három nap alatt annyira megszerettem a csöppséget a bogár szemeivel, gyufásdoboznyi méretével (mint a Chihuahua, kis termet, hatalmas személyiséggel), könnyű kezelhetőségével, hogy biztosan veszek egyet a városban való ide-oda mászkáláshoz. Budapesten már amúgy sem lehet normál méretű géppel költség hatékonyan ügyintézni.
U.i.: azért családi autónak inkább Suzukit ajánlanék, ha valaki ebben az árkategóriában gondolkodik. Ugyan is az említetteken felül csomagtartója sincs ám! De tényleg!
Hibalista
- Nálunk semmi
Ide hordtam szervizbe
A kölcsönzőé, biztos jó :)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 64000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | Nem tudom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
