N?i
Szöveges ítélet
Az árához képest meglep?en megbizható. Nagyon megy.A szell?zése borzasztó, nyáron a motorháztet?r?l szívja le a leveg?t, azt hiszem nem kell részleteznem. Jobb ha kikapcsoljuk a ventilátort. Futóm? nagyon labilis.A törés tesztje kiváló, kipróbáltam, szerintem jó pár középkategóriást lepipál.
Hibalista
- Tápszívatyú, gumik rendkiv?l sérülékenyek nem a pesti utakra való,
Ide hordtam szervizbe
Esetem a Szabó Autóház Kft.-vel
Van egy 3 és fél éves Daewoo Matiz kis autóm. Ez év május 19. fekete napként jelentkezett a történetében, ugyanis összetörtem. Biztosítás rendben, meg már volt ilyen a történelemben, tehát nyugodtan álltam a történtekhez. Hívtam a szervizt, ahova rendszeresen járunk (ott is vettem az autót), készségesek voltak, kérdeztek küldjenek-e szállítóeszközt. Miután megbeszéltük, hogy a kis autó járó képes maradt, várnak hogy elkezdhessék az ügyintézést és a javítást. Nem kellet sokat autóznom a szervizig, így kicsit ferdén álló kormánnyal, szép lassan megtettem az utat.
Zajlott az ügyintézés és a javítás, mondták, hogy majd telefonálnak, ha elkészül.
Szerencsémre nem okoz gondot az autó hiánya, ezért is, na meg alapjában türelmes ember vagyok, vártam.
Június 10-én délel?tt felhívtak, hogy kész a kis autó, 13 óra után mehetek érte. Mondták, hogy csak fél négyig mehetek, mert utána nincs pénztár. Negyed négyre sikerült oda érnem. Korán érkeztem. Már mint az autó szempontjából még várnom kellet, mert éppen takarították. Még jó, hogy nem egykor érkeztem. A pénztáros szempontjából kés?n érkeztem, mert már a kikészített számlával várt, enyhén szemrehányóan, elvégre péntek volt. Kicsit csodálkoztam, mert én három hetet vártam, de hát megértettem, nyár van.
Számlán túl voltunk. Sajnos ez egy bevett szokás minden autószervizben. El?bb a számla, aztán megnézzük az autót. Nem volt még gondom a szervizzel, eddig kifogástalan munkát és szolgáltatást kaptam. Na meg ilyen összegnél véd a garancia.
Miközben takarították az autót, az átadó kollegával elkezdtük átnézni. Három új karosszéria elem került beépítésre, szépen szakszer?en, már amennyire én laikus megtudtam állapítani. Sajnos mind a három foltosan volt lefestve. A szerviz munkatársa bevallotta, hogy nem volt idejük polírozni az autót, de ha visszahozom valamikor, megcsinálják. Nagyon csodálkoztam, mert én nem sürgettem ?ket, ?k hívtak. Közben megállapítottuk, hogy az els? sárfogók töröttek és nem ártana kicserélni. Gondoltam, ha már úgy is visszahozom, cseréljék ki. Készségesen elkísért a raktárba, ahol megrendelhettem a kívánt sárfogókat.
Megbeszéltük, hogy ha megérkezik az alkatrész, telefonál, behozom az autót és megcsinálják a polírozást is, természetesen garanciában. Mondta, hogy egy-két napot kell várni.
Na elkészült a takarítás is. Elbúcsúztunk azzal, hogy majd telefonál.
Elindultam a kis autóval. Aznap éppen eset. Pár sarokra lehetem, amikor éktelenül elkezdet visítani az autó. Rég óta vezetek, hamar rájöttem, hogy az ékszíj. Gondoltam a kés?i id?pont miatt nem megyek vissza, meg úgyis jövök hamarosan, majd akkor megnézik. Közben kiderült, hogy a kormány is ferdén áll, ha elengedem az autó elhúz balra. Izgalmas volt, mert az út egyenetlenségeinél mindig egyenesbe akart kerülni a kormány. Az es? csak esett, használtam voltam az ablakmosót. Újabb csalódás ért, nem jött a folyadék. Kezdtem félni az autóban, ugyanis a törés miatt a tartályt kicserélték, a futóm?vet szétszedték, az ékszíj visított, és szerintük rendben kész volt az autó.
Úgy éreztem, összerakták és senki sem próbálta ki. Gondoltam addig a két napig majd nem használom, utána úgy is befejezik a javítást és beállítást.
Leparkoltam, feltöltöttem az ablakmosó tartályt, kipróbáltam. Komolyan meglep?dtem, hogy m?ködött.
Vártam és vártam.
Egy hét után már használnom kellet az autót. Száraz id? volt. Akár milyen lassan kanyarodtam, mindenki engem nézett. Csikorogtak a bal els? kerekek minden bal kanyarban, minden sebességnél.
Ismét leparkoltam. Vártam.
Ismét eltelt egy hét.
Gondoltam elfelejtettek, mert az alkatrész már biztos meg jött. Június 24-én telefonáltam.
Mondták, hogy az alkatrész megjött vihetem az autót.
Hétf? reggel a szervizben kezdtem a hetet. Megbeszéltük a felmerült hibákat, ígéretet kaptam a kijavításukra. Megnyugtattak, hogy a javítás a garancia keretében történik.
Újabb meglepetés ért, közölték, hogy a foltokat újra kell fényezni és ez kb. két nap.
Szerviz munkatársa majd felhív, ha elkészült az autó.
Szerda délután fel is hívott, közölte; az autó kész, lehet érte menni és kb. 9 000,-Ft-ot kell fizetnem.
Nagyon meglep?dtem, az általam megrendelt két darab sárfogó ára nem érte el a 2 000,-Ft-ot.
Csodálkozó kérdésemre közölte, hogy a futóm?ben kellett alkatrészt cserélni. Megmondtam, hogy a baleset el?tt nem volt semmi baja az autónak tehát eszemben sincs kifizetni az alkatrészt, rendelkezem biztosítással, lehet?ségük volt számlázni ezt a tételt is.
Nem tudtunk meg állapodni, ezért ígéretet tett, hogy visszahív telefonon, ha elrendezte.
Csütörtök délben telefonált. Jó híre volt. Mégsem kell kifizetnem az alkatrészt, mehetek az autóért.
Délután mentem a szervizbe, ahol az ügyet eddig intéz? kollega nem volt ott. A pénztáros kiállította a számlát természetese a futóm? alkatrészér?l is. Kérdésemre, hogy miért kell kifizetnem, a munka felvev? elmagyarázta a magyar utak rossz állapotát és közölte; ezt már pedig ki kell fizetnem.
Kifizettem, távoztam, gyorsan, örökre.
Mélységesen csalódtam a Szabó Autóház Kft. Munkavégzésében és „szolgáltatásában”.
Azóta elgondolkoztam az eseten, meg kellett állapítanom egy pár szomorú tényt.
• 6 hétig nem használhattam az autómat, ennyi id?re volt szükség a javításhoz
• el?re beszedték a javítás költségét, ugyanis a számlát 2005.06.20-án a biztosító kiegyenlítette
• Veszélyeztettek, amikor a futóm? beállítása és ellen?rzése nélkül átadták az autót
• Megkárosítottak, amikor nem számlázták a kárrendezés során a futóm? alkatrészt, csak 10% az önrészem
• a szükségesnél jóval több id?t és energiát igényeltek t?lem ehhez a javítási munkához
Véleményem szerint nincs helye ilyen min?ség? szolgáltatásnak.
Bízom a piac öntisztulásában, lassan de megismerik az emberek a szolgáltatás és szolgáltatás közötti különbséget.
Remélem írásommal segítek másoknak elkerülni ez ilyen lehangoló szituációkat.
Horváth Zoltán
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Wallis gyors, pontos, udvarias, a garanciális hibánál nem vacakoltak, az ár képzésük is átlagos
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | Ford |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
