A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Daewoo » Matiz (1998-2004)

Matiz 0.8 SE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kis hely, cserébe kis fogyasztás

Szöveges ítélet

Az autót 2012 decemberében vettük egy családtól, és a párommal ketten használjuk. Garázs nincs, szóval az alapvető ridegtartás adott. Kezdjük a rosszal: kicsi - ezt persze vásárláskor is tudtuk, érdekes módon nem is hosszában, hanem széltében keskeny, asszonynak mindig ütöm az ötödik fokozattal a lábát :) - persze hosszra is rövid, de ezt leginkább csak a csomagtartónál érezni, parkoláskor ez viszont kifejezetten jó. Mivel keskeny és magas, így kanyarban, főleg rossz úton észnél kell lenni, mert elpattog a fara, néha izzasztó pillanatokat okozva ezzel. Így 170 ezer kilométerrel a háta mögött már itt-ott zörög, de ezzel együtt lehet élni, - még mindig inkább azt hallgatom, mint az atomgagyi gyári hifit, az szót sem érdemel. Vannak még így 14 évesen apróbb nyűgjei, például olyan 2000-2500 - as fordulat közt (kb, mert nincs fordulatszámmérő, de ez 4-ben 60-70 közt, 5-ben 80-90 közt) elkezd olyan mélyről jövően búgni, de előtte és utána símán jár. Vagy 3-ban közepes gáznál néha rángat, de ilyenkor jobban oda kell lépni, és kisímul (ezt is csak néha) - először elektronikus gondra gyanakodtam, de egyre inkább úgy vélem, hogy valahol az erőátvitel környékén nem tökéletes már valami. Amit még megemlítenék, az a benzin szint jelző. No azzal figyelni kell, kissé pontatlan, lassan megy lefelé, aztán a végén szinte "lezuhan" nullára, és akkor még 100 km-t nyugodtan el lehet menni. Ráadásul nálunk a visszajelző kis világító ikon sem tökéletes, esetlegesen felvillan, aztán elalszik, de a mutató már rég fekszik - te meg döntsd el, hogy 20, 50, vagy 100 km van még benne... Én már mondjuk kiismertem, pont egy ilyen fogyasztáspróba után, teliről nullára (kifogyásig). És itt érkeztünk el a jó tulajdonságokhoz, azon belül is a legjobbhoz, ami a fogyasztás. Én csodálkozva olvastam a márkatársak 8 literes adatait, nekünk vegyesbe 4,23 liter lett, de hibahatárral kerekítve is 4,5. Igaz, nem nyomjuk neki sem az asszony, sem én, mint a bolond, de még a legvadabb hajtással sem tudtam 6 liter fölé vinni soha. Mivel még csak ketten vagyunk, így csomagokkal is be szoktunk férni, majd ha jönnek a porontyok, meglátjuk, mi lesz. Bár mivel ez a második legalapabb (SE) kivitel - se légzsák, se ABS, semmi - így lehet, hogy akkor majd mennie kell. Parkolni vele egy álom, befér mindenhová, nálunk nem létezik olyan, hogy tele a parkoló... :) Megbízhatóságra nincs panasz, mindig szépen indul és megy, nem hagyott még ott soha - mondjuk rém egyszerű technika, nincs nagyon, ami elromoljon... Ami meg cserés, kopó - fogyó dolog, az mind olcsó, és olcsón is szerelhető. A legtöbb amit egyszer mentem vele, az óra szerint 160 volt, de az már nettó halálfélelem, inkább reálisan max 150 a vége. Előzni, ha csak egyedül ülök benne, meglepően jól és rugalmasan lehet vele, persze nem egy rakéta, de olyankor még megy. Hiába csak 52 lóerő, de a súlya is csak 775 kg, így azért szépen szedi a lábait - hiába, az öreg Colin Chapman is megmondta... :) Ha viszont már tele van a kicsi kocsi, azért jobban meg kell gondolni az előzést. Félni akkor sem kell, csak többet rászámolni mindenre. 120-ig egész rugalmas, onnantól már fogy a lendület. A futóműve rossz utakon is meglepően jó, a bordás - hullámos dél-alföldi sztrádákon egész kellemesen elringat, ez szokatlan egy ilyen kategóriájú kisautótól. A fényszóró búra hajlamos mattulásra, a mienk se 100% - os már, gondolkodom is egy felpolíroztatáson, mert azért éjjel mégsem árt jól látni. A váltója hááááát, az hogyismondjam... A mienkben is megvan az a típushiba, hogy szeret akadni, főleg vissza kettesbe, oda mindig izomból kell behúzni, egyesbe meg csak akkor lehet visszatenni, ha szinte már áll. Magasabb fokozatokba viszont általában szépen, puhán jár, bár a rükvercet sem mindig szereti. Az üléspozíció nekem teljesen jó, a 183 centimmel kényelmesen elférek - még magam mögött is! - és derékfájás nélkül levezetek vele több száz kilométert (ugyanez édesapám Octaviájáról már nem mondható el, pedig az ehhez képest egy nagy hodály). Összegezve, aki kis pénzből akar egy megbízható, olcsón fenntartható autót magának - és mondjuk nem Suzukiba gondolkodik, annak bátran merem ajánlani, vannak még a piacon egész megkímélt darabok, és nem is drágák.

Hibalista

- Gyújtókábel, tanksapka, zár

Ide hordtam szervizbe

Benkő Viktor, Szeged. Gyors, olcsó, elfoglalt... :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2000
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 157000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? 21053 Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Daewoo Matiz 1998

További ítéletek (145 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)