A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Daewoo » Matiz (1998-2004)

Matiz 0.8 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

El?ítélettel tele, mégis pozitív meglepetés

Szöveges ítélet

El?ítélettel tele!


Egyik Matiz sem az enyém, amikkel valaha is mentem!
Egyik egy kollegámé azt is sikerült hosszabb úton vezetni, másik anyósomé, amiben apróbb javításokat is végeztem.
El?ször is figyelmeztetek mindenkit, hogy szörny? el?ítéleteim voltak/vannak alapból a koreai vonalon. Persze nem alap nélkül, mert egy-két dologban már megégettem magamat.
Azt vallom, ha valami keleti, akkor csak JAPÁN!
De a két Matiz mégis kellemesen meglepett. Az egyik legnagyobb hibájuk komfortilag a kormányzás. Senki sem említette a leírásokban igazán, de valahogy az a kispolszki szintet is épphogy éri csak el. Mindkét autóban er?sen szorult és még szorul is a kormány, igaz nem szervósak. Ez a szorulás akkor felt?n?, ha egy német v. japán kocsiból ülünk át, de ilyenkor zavaró. Az áttételezés sem túl direkt, mondhatni egyáltalán nem, de legalább nincs nagy holtjátéka. Viszont nem különösebben nehéz tekergetni szervo nélkül sem, ha nem szorulna, kifejezetten azt hinném, hogy a kevésbé vezetni tudó hölgyeknek tervezték (szándékosan).
Más komfortbeli hibát nem nagyon tapasztaltam.
Viszonylag nagy hely van benne, ahhoz képest, hogy kívülr?l milyen picike! A csomagtartó viszont pici, egy-két ember cumója talán elfér, de négy feln?tt holmiját már nem nyelné el.
A motor (mindkett? 0,8 verzió) elég harapós, de hamar kifullad. (hiába nyomok egy er?s padlót, ott már nem történik semmi, csak hangszínt vált.) Ennek ellenére jó a végsebessége, pedig az 1-2-3 fokozatok rövidek. (30-nál gond nélkül lehet a harmadikat kapcsolni)
Városban megelégszik hat literrel is, de ólomlábbal növelhet?! A hat literhez mégsem kell visszafogott tempó, mert simán felveszi a városi tempót. Persze egy-egy lámpánál tovább kell húzatni, de nincs ellenére a motornak a magasabb fordulat sem. Legfeljebb ilyenkor a hangján érezni a háromhengeres hangot, ami elég furcsa a 4 illetve 5-6-8 hengeres er?m?veken nevel?dötteknek. Apropó 3 henger! Kis fordulaton nem is a hangján érezni, hanem a kasztni remegésén a 3 ’köcsögöt’. De ezek inkább furcsák, szokatlan élmények, mint zavaróak.
Amit még gyengének találok az a fék. Szerintem azon sokat spóroltak, szinte érzem a fékpofák súrlódását a fémen, mikor taposom a fékpedált. Városban az erejével még nem volt gondom, de nem saját autó lévén nem is hajtom meg ?ket nagyon. De hegyi szerpentinem nem rodeóznék gyári fékkel szerelt Matizzal. A kuplung és a váltó elég jók. N?iesen könnyen járnak, és a gázpedál is jól adagolható, akár sz?k helyekre való beparkoláskor sem kell attól tartani, hogy nagygázzal megyünk az akadálynak.
Ellenben a tükrök nem érnek semmit! Ennél még a robogómon is kisebb holtter? tükrök voltak! A méretük nem lenne kicsi, de mintha síküveget használtak volna a gyártáshoz. Szóval balra kanyarodni és sávot váltani csak fejtekeréssel lehet!!!
A kocsi rugózása is jónak mondható, igaz ugyan, hogy a kátyúkat halk pufogással veteti észre, de nem is szakad le a lépünk egy-egy tankcsapdában. Csakhogy ennek megvan a hátulüt?je is, kanyarban elég er?s az oldald?lés. Bár kisebb, mint a Fiat Cinquecentonak, mert az olyan, mint a vitorlás hajó, de nem is lesz sínautóérzésünk kanyarban! Bár így a gyerk?cüket szállítmányozó anyukákat nem sarkalja a veszélyes kanyarsebesség közelébe.
Mindezek tükrében még mindig nem vagyok elragadtatva a koreai ipartól, de második városi rohangáló autónak még én is el tudnám képzelni. Csak azt sajnálom, hogy magyar viszonylatban (szükségképpen) ez testesíti meg a családi autót, pedig arra egyáltalán nem való!

(Mivel a Cinquecentóhoz is volt közöm, ha választani kellene: inkább 3 Matiz, mint 1 Csincsi!)

Az értékelésnél a saját véleményem döntött! A tulajoké minden pontnál minimum + két pont!

Hibalista

- Lambdaszonda rakoncátlankodott
- Anyóséban nem volt világításra figyelmeztet? csipogó, ezért kétszer merítette le az akkut. 800 peng?ért raktunk bele egyet.
- + kopó alkatrészek
- bár a km sem sok egyik autóban sem.

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervízek drágák és nem túl jók.
Van megbízható szaki, aki otthon maszekban elintézi a kisebb dolgokat is.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 12000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Anyós és a kollega is szereti járm?vét. Mostanában nem fogják cserélni.
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Daewoo Matiz 1998

További ítéletek (145 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)