A tuningolt kis szörnyeteg.... :)
Szöveges ítélet
Nos, az én történetem nem egyszerü.....
Sosem voltam nyugodt vezetö, szerettem dinamikusan(de emellet biztonságosan) vezetni...
Sok autót próbáltam 10 éves jogsival, céges és családi autók segítségével volt már néhány 100e km mögöttem...
Egy munkahely váltás kapcsán saját elsö autó vásárlásra adam a fejem...
Mivel munkába bejárásra kellet elsösorban ezért a stílusomnak és elképzeléseimnek megfelelö sportosabb típusok kiestek a szórásból... Máig sem értem hogyan jutottam el eddig a típusig... :)))
Talán az 5 ajtó, a tágas(-nak tünö) belsö, és a kis fogyasztás pozitívuma és a konkurens Swift utálata hozta meg a döntést...
Egy 2002-es SE-t választottam amit addig egy hölgytulaj használt, áltata elmondva kíméletesen. Az autó tényleg tipp-topp volt külsöleg és belsöleg egyaránt.2 év alatt 40e km-t tett bele, rendszeresen szervízeltette, ezért meggyözött és megvettem...
Hamar rájöttem hogy csúnyán elnéztem a tervrajzot.... :))
Semmi bajom nem volt magával az autóval csak valahogy nem találtam vele az összhangot.
Egy gyenge pillanatomban eldöntöttem:Csinálok belöle egy olyan gépet ami már az én igényeimnek is megfelel...
Mostmár tudom hogy itt kellet volna valakinek jól fejbevernie hogy el is felejtsem ezt az örültséget és vegyek egy másik autót.. :)))
Viccet félretéve kezdödött a hifivel a tuning mert a gyári "audió-rendszer" hagyott némi kifogásolnivalót maga után.. Most nem részletezem de néhány munkaóra és kicsivel több forint segítségével sikerült elég hangossá varázsolni.:)
Ez jól is jött mivel jól elnyomta az általam varrógépnek titulált tökéletes Wartburgos feelinget adó motorhangot.
A külsö nekem mindig is bejött, de gondoltam fel lehetne dobni egy két dologgal.
És jött is a sötét ablak meg a 14" alufelni szélesebb gumival...
Az egyre inkább csinos verda még mindig híjján volt egy fontos tulajdonságnak ami nélkül persze kár is lett volna benne feszengeni.. Na ez (nem meglepö módon) a teljesítmény volt....
S elindult a Matiz-tuning. Már ez a két szó is nevetségesen hangzik de én szeretem a kihívásokat!! :) Hosszú lenne leírni mindazt a szenvedést amivel sikerült a plusz lóeröket kicsikarni a 800-as motorból de a végeredmény azért kárpótolt...
Jóformán minden teljesítmény gátló és visszafogó alkatrész eltávolításra/módosításra került. Került bele direktszürö,töltöspirál,chiptuning,sportkipufogórendszer,sportgyertya, módosított sportvezérmütengely...
Eredmény???
kb. +15LE és 15-20NM nyomaték...
800-as motort meghazudtoló dinamika és hang...
a piros lámpánál való mosolygások hirtelen arcra fagyasztása...
Persze ezzel együtt megnött a fogyasztásom (8,5l) és a módosítások miatt fokozottabban kell a motor felügyelni (10e km-ként fullszint olaj), a lengéscsillapítóim nem tolerálták a vadabb használatot ezért mind a 4 ki lett cserélve egy jó márkára.
És ami a népítélet lényege: az autó még az ilyen extrém használat mellett is jól müködik!!! Folyamatos 6000-6500as fordulat,számtalan gyorsulási verseny és állatkodás után a motor csendes, nem csörög-zörög és nem eszi az olajat...
Ezt a motort baromi jól összerakták!!!!
A váltója harmatgyenge de ez gyárilag vacak...
A belsö müanyagok nagyon zörögnek (bár erre a hifi sem volt jó hatással, kissé szétrázta)...
A mások által felsorolt többi apró hiba engem nem érdekel..
Ha összességben nézzük ez egy frankó kis autó, de tudomásul kell venni hogy a kis pénzért keveset kapunk!!!
Aki ezt elfogadja annak jó kis választás!
Amit én müvelek(-tem) a matizommal az nem egy követendö példa de jó példa arra hogy ez a kis gép akár ezt is kibírja!:)))
Az elismerö bólintások és szavak, a csodálkozó tekintetek valamint a jóval drágább autók tulajainak bosszankodó arca egy vesztett gyorsulás után engem b?ven kárpótol az autóba fektetett energia és nem kevés pénzért cserében..
Hogy elkezdeném -e mégegyszer????
NEM
De ez csak azért mert már egy másik örült projekt van a fejemben... :)
Hibalista
- A kuplungszerkezetemet az agyatlan használat miatt komlpett le kellet cserélni, azóta semmi baja... (Daewoo-klubos ismeretség révén 20000ft!!!! összesen)
- A lengéscsillapítók ki lettek cserélve sportosabbra.
- A kiegyenlítötartályom megrepedt (bontóban 1500ft)
- Imobiliser(utólagos) chip megadta magát...
- A normális használat mellett szerintem nem egy költséges autó..
- Valószínü hogy csak olajat és kopó alktrészeket kellet volna bele venni....
-
Ide hordtam szervizbe
Csakis saját magam...
Éppeszü szerelö hozzá sem fogott volna..
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Escort Van | Következő autója? | Clio 1,5 dCi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
