A "száguldó" Latabár - Daewoo Matiz 0.8
Szöveges ítélet
Családból vettem, elvileg ismert előéletű volt, de kb egy évet állt az autó, ez sajnos meg is látszott rajta. Mire hozzám került, sokmiden cserére szorult, pl vezérlés (ez a futott km miatt), féktárcsa/dob kopott volt és futóművet is a rossz utak eléggé megették. Fékek egy-két szabályzást-felújítást bírtak, de aztán cserélni kellett. Megtartós első családi autónk volt az agglegénykori Trabi után, ezért igyekeztem rendben tartani, szerencsére jóval kevesebb szereléssel sikerült is. Román gyártású volt, azok állítólag jobban rohadnak, 9 évesen kérte a küszöbcserét, fájt, de muszáj volt. De meghálálta a törődést, olaj- és szűrők cseréjét idejében megkapta mindig, sosem hagyott út szélén és (országúton) nem ette le fejemet a fogyasztás: 4 személlyel kb 120-as utazótempóval 4,9 l átlagfogyasztással ment el Strasbourgig (német autópálya max: 147 km/h óra szerint :)). Gyerekkel-cuccal megpakolva közúton 5-6 l körül volt a fogyasztás, városban gyakori leállásokkal 8-9 l.
2-3 felnőtt embernek ideális, 4 embernek még elmegy, 5 emberrel már mindenki csak egy hátizsákot hozhat, elég szűkös a beltér hátul. Elöl én bőven fértem (168 cm vagyok), de stoppos hölgyeket néha figyelmeztetni kellett, hogy nem közeledni próbálok, csak ötöst kapcsolva már az utas térdét kell böködnöm. Csomagtartó elég szűkös, nagyobbacska méretű bőrönd csak állítva fér el, de sok kicsi csomaggal elég jól meg lehet tölteni. Ledöntött hátsó üléssel (osztatlan volt az enyémben) mosógép is belefért költözéskor, úgy szépen megrakható dobozokkal is.
Nem egy erőgép, de a motort pörgetve elég dinamikusan lehet vele (városban) haladni. Országúton előzést csak jól előkészítve érdemes, rendesen visszakapcsolva, nem kell sajnálni ilyenkor a motort, sok városi menet után kifejezetten igényli a pörgetést. Hegymenet lehet gond, előre lendületvétel és visszakapcsolás sokszor jól jön.
Összességében szerettem, mert megbízható és olcsón fenntartható kis gép, de oda kell rá figyelni és mindent idejében cserélni, de akkor nagyon hálás és időnként megkergethető. Városi autónak ideális, családi kocsinak kissé szűkös és hosszú úton tisztában kell lenni a korlátaival.
Első autónak szerintem ideális, mert könnyen-olcsón fenntartható élénk kis autó.
Hibalista
- Üzemszerű használat mellett cserélni kellett a vezérlést (vízpumpa, görgő, bordásszíj) - 40 000), a jó utak rendre megették a lengéscsillapítókat - 10-15 000/db, féktárcsa+betét+felújítás elöl 40 000, féfdob+munkahenger+fékpofa csere hátul 45 000, kipufogódob 25 000, jobb első lengőkar csere 25 000 (nagyon nehezen jött ki), 2db küszöb+2db hatsó kerékív csere+festés 100 000.
Ide hordtam szervizbe
Zsolt
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 65000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Trabant 601 S | Következő autója? | Astra G 1.6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
