A kivizöld Matizunk, amely szélben egy vitorlás
Szöveges ítélet
Az autót egy elhunyt idős hölgy vezette, aki az első tulajdonosa volt a kivizöld Matizunknak.
Nagyon meg volt kímélve és nagyon kevés kilométer volt az autóban.
Városban jól használható, könnyű vele parkolni.
A szervokormány hiányzik, mert sokat és nehéz tekerni.
Hiányolom a klímát is. Nyáron a nagy üvegfelület miatt a hatalmas műszerfal nagyon átforrósodik menet közben. Igazi forró kazán az autó belseje már áprilistól, ha süt a Nap.
Az eredeti gyári négyévszakos Kumho gumikat 145/70 R13 lecseréltem.
Most Fulda EcoControl nyári gumik vannak rajta 155/65 R13.
A különbség egyszerre érezhető volt a Fulda gumikkal.
Ezekkel a kicsit szélesebb abroncsokkal sokkal stabilabb lett az autó, javult az úttartása is mind száraz, mind vizes úton.
A Matiz nagyon szélérzékeny autó. Országúton és autópályán viharos szélben már-már balesetveszélyes. Sajnos emiatt egyszer haza kellett fordulnom. Egy nyári kirándulás alkalmával 20 km megtételét követően visszafordultunk, mert a nagy szélben irányíthatatlan volt a kisautó. Lökdöste a szél jobbra, balra. Szinte cibálta. Igaz 80-90 km/h-s szél fújt.
40-50 km/h sebeséggel tudtunk haladni.
Tehét szélben nagyon rossz a Matiz vezethetősége.
Legnagyobb útja eddig Sopron-Opatija (Horvátország)volt.
Szépen tudtunk vele haladni. Autópályán kb. 110-120 km/h volt az átlag a hosszú út alatt. A hegyekben volt kicsit lassabb a tempó. A légkondi ekkor is nagyon hiányzott a nyári rekkenő hőségben.
Ketten utaztunk a horvát tengerpartra, csomagjaink elfértek a csomagtartóban és a hátsó ulésen.
Eddigi tapasztalt tulajdonságok:
A jó :-)
+ Kevező vételár és hatalmas választák a használautó picon
+ 2 személynek a Matiz főautónak is megfelel.
+ Városban ideális, könnyű a parkolás vele.
+ Alacsony a kötelező biztosítás és az éves gépjárműadó.
+ Kevező a fogyasztása
+ Kényelmesek az ülések, elől két főnek nagy és tágas hely van benne.
(én magam 183 cm magas vagyok és van a lábamnak bőven hely)
Ami nem annyira jó :-(
- Váltója akadozva jár, a kettes fokozatba váltás hangos.
- Billegős a futómű, de meg lehet szokni. (szélesebb gumikkal stabilabbá válik az autó 155/65 R13-as gumikkal)
- Oladalszélérzékeny országúton és autópályán.
- Vaskos A-oszlop (nehéz a kilátás főleg a gyalogoskra figyelni)
Ha lehetne ugyan ezt az autót vásárolnám meg újra, csak klímával együtt! :-)
Hibalista
- Eddigi munkák az autón: - - hátsó ablaktörlő motor csere - - Chek lámpa kigyulladás (ok: az üzemanyag szennyeződés miatti kijelzés) - ezt megelőzni a "Spuri" nevű tisztítószerrel lehet, amit a tankolások előtt kell beönteni a benzintankba. - (illetve kiégett izzóknak a cseréje volt eddig. Hátsó izzócsere egyszerű, de az első fényszórók izzócseréjét szervízben lehet elvégezni).
Ide hordtam szervizbe
Szervizbe a Soproni Chevrolet-Opel Szervízbe hordom szokásos karbantártásokra (olajcsere, gyertyák, szűrök stb.). Gyorsak, bár a szakértelem nem pontos, és drágák.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Lendvay Autószervíz. Sopronkövesd Kicsit több a várakozási idő. Pontosak, precízek, jól és megbízhatóan dolgoznak. Korrekt árakkal.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 23700 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Suzuki Maruti 800 DX | Következő autója? | egyenlőre marad a Matiz! :-) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
