Lengyel egyveleg
Szöveges ítélet
Egy évesen vettem, banki vissza vett autó volt 32.000 km-el.
Pont ilyenre vágytam a Fiat Ducató után, pláne úgy, hogy 1 millával olcsóbb volt, mint az új ára. Egy ilyen dizel kocsinál a 32000 km-er gyakorlatilag új kocsinak számit. Van ebben minden, Daf licenc motor, cseh Pal adagoló, Kia váltó Renault 25 első fék, na meg a Daewoo pénze.
Persze a gari lejárta után 2 nappal nem indult el többet, tréler, szervíz, és 50 ezerért 20 perc alatt elkészült. Na ide sem vittem többé (Érd). Ezt a tünetet még 3 x elő adta, mire kiderült, hogy a leállító szelepről rázkódik le egy kábel. Bár később a szelepet is cserélni kellett.
Amugy egy igazi igás ló, napi használatban. Építő ipar, tehát kímélve nincs, de teszi a dolgát.
Ami gyenge pntja a futómü. A csapszeg nem könnyen cserélhető, és mivel 5-6 ezrenként illene zsiroztatni, amira nincs idő, igy 2 évente cserére szorul.
190.000 nél 2 kardán keresz, kipufogó dob, vízpumpa , és a fékszervó szivattyú lett cserélve. Ez utóbbit bontóból megúsztam 15 ezerből.
A hütőmmel 3. év után állandó problémák voltak. Mivel ebben még réz volt igy forrasztattam, de egyre kevesebbet bírt. Végül egy téli -18 foknál megadta magát.
Ekkor vettem rögtön 250.000.-ért egy 2 évvel fiatalabbat, de 350.000 km el.
Ehhez nagy örömükben adtak 4 db hógumi utalványt, meg egy uj akkut.
Használtam 9 hónapig, mikor széttörött a fékszervó szivattyuja. Szépen átpakoltam az uj alu-müanyag hütőt, kerekeket, akkut, és az ment a bontóba, ezt meg használom azóta is.
A vizfolyásom nem szünt meg, mert vizpumpánál, meg egy rakás helyen ,magyarul orrán száján jött ki a hütőviz.
Kiderült, hogy az összes fagydugó (8) szitává rodhadt. Ilyet még a szerelő sem látott. Azóta egybe van a gép.
Könnyen indul a legnagyobb hidegben is, a féke negyon jó (érdekes, hogy sokkal jobb ,mint a másiké volt, 1 évig szervó nélkül jártam, különösebb megeröltetés nélkül)
A kormány is nagyon könnyü, a prima szervó miatt. Az ülések elmennek, de nekem egy kicsit a hátfal miatt szük a hely.
A kocsi olajat gyakorlatilag még nem fogyaszt, karter gáza semmi.
Fékbetételelőre 30-50 km-ként, hátul még az eredetiek vannak.
2X volt hátsó laprugó törésem, ami 25 000.- /db.
Összeségébe ilyen igénybevétel mellett, a leggazdaságosabb ár-érték arányu tgk.
Ha átmegy a vizsgán márciusban, akkor még 2 évet használom, és még 200-ért el fogom tudni adni.
Hibalista
- Hütő, önindító, hátsó laprugó törés, adagoló nagynyomásu cső törés, kormányszervőtartály gumicső repedése, első futómü, kardánok, fagydugó kilyukadás,
Ide hordtam szervizbe
Volt itt is ott is, de most a haverom csinálja és ez tuti.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 32000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Ducató | Következő autója? | TGK-t már többé nem veszek, mert nyugdijba megyek. |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
