Mese egy legendáról
Szöveges ítélet
Szóval akkor mesélek....
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Legenda.....egy Daewoo Legenda....
Na de komolyan
Szóval úgy alakult, hogy megmaradtam a Daewoonál. Előző kocsim ugyanis egy Lanos volt( bővebben róla szintén itt---eladhatatlan koreai átok címmel az ítéletek közt). Az igazság az, hogy nem tudtam eladni normális áron, ezért inkább magam akartam( volna ) kiautózni belőle az árát. Ezt a számításomat egy idióta keresztülhúzta (SZÓ SZERINT) 2007.június 18.-án, mikor a vw poloját kivezette elém. A Lalival lebombázhattam őt kb. 50-55 km/h-s sebességgel. A vége az lett, hogy ő nem ismerte el....rendőrség....nem én lettem a hunyó(főútvonalon érdekes is lett volna)...a Lanos kuka---az övé is....biztosító...totálkár...röviden ennyi a szitu.
Viszont kellett egy másik kocsi a Lali helyére. Mindenképp nagyobbat akartam, olyat ami a legfiatalabb,olcsó, legalább két literes, megbízható, pesten sem lopják el a panel elől és végül relatív olcsó hozzá az alkatrész. Aki tud hasonló paraméterekkel más kocsit, mint a Leganza, akkor hajrá. Csak írja meg és rögtön eladom. Nem hiszem, hogy ezt kellene tennem, mert nincs más alternatíva. Ezért tervezem vele az együttlétet még kb. 4-5 évig.
Az autóról röviden:
-4.8 m hosszú
-1.8m széles
2000 ccm 134 le 185 nm
Szerénységem 190 cm, valamint 105 kg, viszont ebben már nem gond a kényelmes utazás. Mielőtt elfelejtem, a fogyasztását is megemlíteném: város, rövid táv kb. 11 l/100 km, országút 110-130 km/h-val 8,5 l/100 km, sztrádán tépve tartós 160-al 7,8l/100 km de úgy ha erre ráálsz, természetesen izmozva, erőltetve nem ennyi.
Nem húznám hosszabra a történetet, inkább összegezném
Jó tulajdonságok:
-kényelem
-megfelelő erőtartalék nagyobb sebességnél is
- a fiam lába a gyerekülésből nem éri el a jobb oldali első ülés háttámláját..DD
-biztos útfekvés köszönhetően a 14 mázsás önsúlynak
-elektromos antenna--vicc de minden pénzt megér ha elromlik mert olyan feelingje van
-szintén a súlyából és a futómű hangolásából ered a viselkedése is, mivel egy nagy tohonya bálna
Rossz tulajdonságok:
-nem nagyon van presztizse(bár ha jobban belegondolok, akkor ezért került ennyibe és ezért nem félek, hogy ellopják és ezeket figyelembe véve nem nagy kudarc, hogy nem úgy húzódnak le az ember elől, mint pl.: egy bömbivel----akkor ez most jó, vagy rossz tulajdonság volt?????)
A végére egy mondatban összesűrítve a lényeget
Ezt nem én mondtam, de nagyon igaz a Leganzára is:
Amikor vége a fáradságos munkának, az ember kimegy a parkolóba, majd old a centrál, beindul a motor, felvillannak a fények a műszerfalon, bekapcsoláskor kijön az antenna és a végén kigördülünk a parkolóból, gurulunk haza, csendben, távol a külvilág zajától és arra gondolunk: EZ MEGÉRTE!!!!!!
és boldogan éltek.......
2008.04....
Sajna az élet közbeszólt.Eladtam a nagyvasat.Illetve el kellett adnom.Az új szerzemény egy Ford Focus 1.6 16v
A véleményem erről megtalálható a típus alatt
Hibalista
- Hibalista:
- -izzók-ködlámpa,helyzetjelző(de ez most tényleg komoly)
- -a szervónál minimális olajfolyás ezért valami lesz ott is...
-
- Ezen kívül a szokásos kopó alkatrészek cseréje a saját magam megnyugtatása érdekében:
- -az összes folyadék cseréje(kivéve váltó- és diffi olaj)
- -vízpumpa és ezzel együtt vezérműszíj csere mivel a pumpa a vezérlésre van kötve
- -kipufogó csere középtől a végéig
- -ha már a költségeknél tartok akkor a 4 db. téli gumit is ide sorolom felnivel együtt
Ide hordtam szervizbe
a szerelőm nem változott, egy jó haver tarjánból....ismét köszi sokadszorra is
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Magyarországi márkaszervízek: NA NE CSINÁLJUK MÁR GYEREKEK!!!!!!!
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 98000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Lanos | Következő autója? | Daewoo Evanda majd Epica |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
