Társ a szürke hétköznapokon
Szöveges ítélet
Első autóm.
Kifejezetten szerettem, eredetileg 500eFt-ért akartam autót, de végül ez megtetszett, és megvettem 1,3m HUF-ért, nem is bántam meg egyáltalán. Az ára kifejezetten olcsó, ennek örültem vásárláskor, más autót nem kaptam volna meg ennyiért 4 évesen. Most már persze leendő eladóként nem örülök neki annyira dehát istenem ez van...
191 cm vagyok, ülés leghátul van, valószínűleg a mögöttem ülő (ha van) nem terpeszkedik, de azért elfér. Párszor (6) vezettem 500-900 km-t egy nap, szerintem kényelmes, nem fészkelődtem benne egyáltalán. Vezettem Astra H-t, Peugeot 307-et, mindkettő kényelmesebb, a 307-es különösen, de egy 8éves autót nem biztos, hogy egy pár száz kilométeres, max féléves autóval kell hasonlítgatni. (motorerőben a 307-es 1,4esével meg nem is lehet összehasonlítani, azzal egyszerűen nem mertem előzni annyira nem ment)
Motor: 1,6-os 106 paci, megy rendesen régebben 150-nel mentem vele, ma már a sok trafi miatt csak 140-nel megyek, de ha nyomom neki, akkor rendesen gyorsul még 150-nél is. 106 ló bőven elég ebbe az autóba (ennél erősebb motorral nem is gyártották), ráadásul olyan 2005-6ig nem is nagyon láttam fejlődést e téren autógyártásban (kivétel skoda (1,4 és 104 ló)), de most végre beindultak...
Gyorsulni is rendesen gyorsul, egy baj van csak:
Néhány f@szkalap ha meglátja, hogy egy daewoo megelőzi akkor csakazértis elven visszaelőz, nehogy már egy daewoos megelőzze. Mikor fogják már fel az emberek, hogy ma bármelyik autó tud 150-nel menni, a leggyengébb motorral is, max rövidebb ideig bírja.
Az ilyen b@rmok persze utána visszalassulnak 120-130-ra és akkor megint megelőzöm, pedig mindvégig állandó sebességgel megyek... Ha nem mer 150-nel menni, akkor ne bizonyítsa be nekem, hogy meg tudna előzni tudom én is. Én is tudnék gyorsabban menni, csak nem akarok / merek. Ez utóbbi egyébként hülyeség, Baleset, durrdefekt, stb. esetén mindegy hogy 130-al vagy 150-nel mész, mindenképp meghalsz, ha nincs szerencséd...
Általában eléggé lenézik a daewookat, de akit ez nem zavar nyugodtan vegyen ilyet, nem fogja megbánni, már rendesen össze van rakva, szerintem jól is néz ki (persze ízlések és pofonok), és egy kategóriával nagyobbat / egy genercáióval fiatalabb autót vehet, mintha vesz egy márkás autót.
Ja és még valami: ezeket nem lopják alacsony presztizse meg eladási ára miatt.
Amit én elrontottam rajta: új gumikat vettem, mert az előzők elkoptak (50eKm, mi?:), de olcsó gumikat vettem. Nem érdemes, inkább költsetek rá többet, nagyon nem mindegy, hogy mikor csúszik meg az autó, meg mennyi a féktáv! Következő autóra már vmi jobb gumit fogok venni, az tuti
Hibalista
- Vezérműszíj (könyv szerint 90e km-ként csere, gyakorlatban 60 de inkább 45 ekm után csere, nekem 67-nél elkopott, pedig vétel után cseréltem egyből. Meg volt egy kuplung csere, de akkor kb "kuplungcserényi" km volt benne valójában, óra szerint csak 120, de tuti min. 60-nal visszatekerte a kedves tolvaj nepper.
Ide hordtam szervizbe
Érdi szaki, Bárdi alkatrészbolt is, korrekt, előre megmondta az árat, ami nem volt kevés de irreálisan sok sem. És értette is a dolgát. A vállalt határidőre mindig kész volt.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Ismerős Zalában. Család jóbarátja, majdnem anyagárban dolgozik, és csak amit már tényleg kell azt cseréli.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | n/a | Következő autója? | Toyota, vagy koreai valami (de csak 4 ajtós lehet!) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
