Remek gép volt
Szöveges ítélet
Alkalmi rohangálós autónak vettük (óvoda, oda vissza), de mivel elköltöztünk ezért munkába járás miatt napi szinten ment bele 100Km, de sajnos ABS nélküli volt + a rozsda is megjelent, ezért mennie kellett.
Az ABS-el még talán megbékéltünk volna (hiánya), de az előző gazdája egy apró parkolós meghúzást nagyon trehányul javított ki ezért a festés alatt elkezdett rohadni észrevétlenül a BH kerékjáratnál. 2 évente mindig újra kellet festenem már semmilyen módszerrel nem tudtam úrrá lenni a rozsdán, de hozzá kell tennem még mindenhol lemez volt benne nem kellett kitölteni.
Igazából sosem állt meg tényleg egy strapabíró szerkezet, csak apróbb dolgok voltak vele.
2 évente elöregedő szétrepedező kartergázcsővek (pedig vettem eredetieket), nem fontos helyeken olyan metrikus csavarok alkalmazása melyek a 8.8-as keménységet sem ütik meg, könnyen alnyalódnak.
Típus hiba a léptetőmotor + levegő pillangó koszolódás, de 10000km utáni olaj + szűrők cserénél ezt is mindig kitakarítottam aztán kész volt a következő cseréig.
Valamiért megadta magát a hengerfej fedél tömítés ezt is cserélnem kellett mert már állt az olaj a gyertyákon meg a motorblokkon.
60000 Km a vezérmű csere periódusa, magam csináltam de egy igazi rémálom (nincs hely) meg igazából a szíjon semmi nem is látszott, szimeringeknél nem eresztett, teljesen száraz volt az egész. Ez volt 180 000-nél.
Mikor megvettük rá két hétre már nem volt jó a légkondi (gondolom az előző kedves gazdi feltöltette azt ennyi)elszökött a gáz, persze a hőcserélő volt lyukas. Az új Unix-os bírt kemény 5 évet aztán az is kilyukadt, most Bárdisat kapott ez minőséginek nézett ki mikor beraktam, remélem tovább húzza az új tulajnak.
Motorja Váltója Opel, Opel ECO-Tech, a váltója nem olyan sima, de minden korabeli szerintem ilyen. A rükvercnél kispórolták a szinkron gyűrűt úgyhogy nehezen veszi be, teljes megállás + tövig nyomott kuplung. Kuplungja még az eredeti gyári volt de jól és jó helyen fogott.
Az utastér nem öregedett kormány nem kopott az ülések plüss kárpitja még az eredeti volt kopásnyom nélkül, a kormány a kapcsolók mind eredeti állapotúak, egyedül a váltó szoknyát kellett cserélni még az előző tulajnak. Mindenhol az az igazi kopogós műanyag, és látod is rajta hogy nagyon műanyag, de cserébe van is benne anyag. Padlószőnyeg nem kopott ki sehol.
Összefoglalva mi szerettük, és tényleg úgy ment mint ahogy más komentekben is olvasni, mint egy állat. De mindezt persze ésszel mert szerintem a futóműve kb. 30 éves konstrukció és a fékei is nagyon gyengék, ha meg taposod azonnal befog, és csúszik. Csomagtartója tényleg hatalmas, 4-fős család minden holmija simán befér.
Hát ennyit erről, sok sikert a következő gazdájának.
Ja még annyit, hogy nehéz eladni, az előítéletek miatt egy Daewoo-nak nincs sajnos becsülete, pedig egy hasonló korabeli Opelt WV Skodát és még sorolhatnám simán minőségben tud, ill túl is szárnyal.
Hibalista
- Hengerfej fedél tömítés - Szakadt csomagtartó elektromos vezetékek - JE lengéscsillapító - Külső kormány összekötők BJ - BJ trapézcsuklók - + a kötelező dolgok - Állandóan festegetni kellett, rozsda küzdelem
Ide hordtam szervizbe
Magam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Carisma |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |