Osztrák importból visszamaradt gyöngyszem
Szöveges ítélet
Daewoo Lanos 1.4 SE, háromajtós. Ha jól emlékszem, igaziból 1349 cm3-es. Szalonban állt, amikor megláttuk. Els? autónk volt. Amikor a Daewoo elhatározta, hogy 3 éven belül felküzdi magát a világ 3 legnagyobb autógyártója közé, piacra lépett a Lanos/Nubira/Leganza triumvirátussal. Ennek els? hullámaként a mi példányunk Koreában készült, kifejezetten Európába. Ausztriában próbálták eladni, de ott a kutyának nem kellett, ahogyan ma sem kell ott Daewoo senkinek (én Opelt is alig láttok mind a mai napig Ausztriában). Így fél év után, 2000 legelején a solymári daewoo szalonban kötött ki, mi pedig megvettük. 1.4-es motor, harmatgyenge, még a kicsi önsúlyhoz is - de mi nem bántuk. Háromajtós, a hátsó ülések kicsik, de nagyon otthonosak. A küllem gusztus dolga ugye, nekünk nagyon bejött, f?leg a "segge" (a modellfrisítés utáni Lanosok hátsó lámpái a régi NDK-s színvonalat súrolják, brrrr).
M?szakilag soha semmi bajunk nem volt vele, 3 év alatt egyetlen izzó ki nem égett. Kivéveve a központi zárat, azzal volt gond rögtön az elején, azt gariban cserélték.
A szervizhálózat katasztrófa volt (2003-ig, mi akkor hagytuk el a Daewoo-vonalat), lehet, mára felfejl?dtek, nem tudom.
A fogyasztása hihetetlen, egyszer Bp-román határ útvonalat közúton, 4 személlyel, dugig pakolva (90-100 km/h-s sebességgel) 4.9 l-rel teljesítette (/100 km). Nagyon meg voltunk vele elégedve.
A klíma nagyon hiányzott bel?le, ezért 3 év után lecseréltük egy Astrára. Ma már nagyon sajnálom, hogy akkor nem tehettük meg, hogy megtarthassuk második autónak a családban. Még mindig megdobban a szívem, ha háromajtós Lanost látok...
(A kocsi eladása érdekesen történt. Feladtam 1 Expressz hirdetést. Másnap reggel hatkor hívott egy autókeresked?, hogy jönne megnézni a kocsit. Délel?tt tízkor a zsebemben volt a foglaló, másnap reggel elvitték a kocsit. Ezen kívül egyetlenegy érdekl?d? telefont sem kaptam arra a hirdetésre...)
Szerintem az árát nagyon megérte, persze a ma futó Lanosok túlnyomó többsége lengyel/román gyártmány, azokról nem tudok semmit mondani ;-).
Hibalista
- Központi zár id?nként nem zárta be a hátsó ajtót (2hetes korában cserélték garanciában)
Ide hordtam szervizbe
3 év alatt hatszor vittem szervizbe. Kétszer ugyanoda soha (a rossz tapasztalatok miatt).
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Opel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
