A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Daewoo » Lanos (1997-2003)

Lanos 1.5S 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Lajos, az Opel távolkeleti lengyel zabigyereke

Szöveges ítélet

Szögezzük le, hogy soha nem volt olyan pillanat, amikor minden kifogástalanul működött volna rajta, de soha nem is hagyott ott sehol. ha kisdiák volna, akkor ő lenne az örök közepes tanuló, van ahol épphogy elégséges, van ahol jó, de összességében közepes.
de ki is Lajos?

1999-es évjáratú, öt ajtós, 1.5-ös Daewoo Lanos.

a formája jóindulattal is átlagos, alapvetően nem egy feltűnő jelenség. a ferde hátú arányai sokak szemében nehezen emészthető "egységet" alkotnak. szemből, picit oldalról akár sportosnak is mondhatnánk, más szögből maximum érdekes, egy "aha, egy autó" jelzőt érdemel. még az 1.5-ös változathoz is '13-as felnik járnak gyárilag, ami -főleg mai szemmel- igen furán hat.

a beltér igazi 90-es évek eleji japán autó hangulatot áraszt, a kormány borzalmas, kinézetre és fogásra is. a felhasznált anyagokról nem érdemes nagyon mit mondani, olcsóság, karcolódó szürke és fekete műanyagok mindenhol, de azért tisztán tartva tűrhető, hozzá lehet szokni.
a kapcsolók kézre esnek, hamar hozzászokik a használó.
az ülések kényelmesek, bár oldaltartás nincs, és az ülőlap hossza sem a legoptimálisabb, hosszabb úton már fészkelődik az ember.

Belül 4 átlagos felnőttnek kényelmes, még hosszabb távon is, hátul a lábtér nem a legoptimálisabb, mai szemmel kicsi, bár nagyjából hozza egy IV. golf méreteit belül.

Lajos igazi arca a vezetésekor mutatkozik meg, egy igazán jóindulatú jószág, a futómű lágy hangolása miatt minden úthibát elnyel, erre rásegítenek a ballonos gumik is. Nagyobb krátereket is kényelmesen átvészel, kis dobogással jelzi, hogy történt valami. budapesti utakra, ideális. ugyanakkor lágysága miatt nagyobb sebességtartományban, vagy határhelyzetekben billeg, bizonytalankodik.

a váltó pontos, nagyon optimális eszköz, sok 10 éves jóval drágább autó megirigyelhetné. igazi opeles feeling.
a kormány szervója nagyon is teszi a dolgát, igen könnyű irányítani az autót, a parkolás sem jelent gondot, noha visszajelzést sokat nem ad.

az autó lelke az Opel licence alapján gyártott 1498ccm-es 8 szelepes benzinmotor. a maga 86 lóerejével éppen elég dinamikusan mozgatja az autót, de már klímával és több utassal érezni, hogy a mai felgyorsult forgalmi viszonyok között erőlködnie is kell néha. ettől függetlenül jól gyorsul, a végsebessége valahol 170 körül van, de a 140-150 még tartható hosszabb távon is.
igaz, ha ilyen sebességgel megyünk, akkor készüljünk, hogy megfájdul már közép távon a fejünk, merthogy mind a motorhang (4500 felett), mind a szélzaj jelentős. a zajszigetelés alacsonyabb sebességnél ugyanakkor rendben van, 3500 alatt kifejezetten halk a motor, pörgetve kicsit morgós lesz a hangja és felhangosodik jócskán.
Fogyasztása az "egész jó" és a "borzalmas" közötti tartománnyal jellemezhető, forgalmi helyzettől és vezetési stílustól függően. 6.5 és 12.5 között evett nálam, de jellemzően városban használtam, itt 10-11 liter között. ehhez az értékhez nem kell nagyon nyomni, egyszerűen ennyit eszik. pedig mindent elkövettem, hogy csökkentsem a fogyasztást, rendszeres olajcserék és szűrők, nagyobb nyomás alatt használtam a gumikat, 2000-es fordulat körül felváltottam,, csorogtam amennyit lehet, mégis 10.2, 10.4 körül evett.

felszereltségét tekintve az "S" Dolce vonal itt elektromos ablakemelőt, központi zárat, klímaberendezést, rádiós magnót jelentett. A klíma tette a dolgát, hűtési teljesítményével nem volt gond, az elektromos ablakemelő, és a központi zár ugyanakkor valószínűleg utólag lett beszerelve, nem gyári alkatrészek voltak. sajnos ez igen hamar kiderült, bár költöttem rá. a központi zár soha nem működött tökéletesen, valamelyik ajtót rendszeresen nyitva (vagy zárva) hagyta. Az elektromos ablakemelő pedig igazi horror kategória volt. ahogy mozgatta az ablaküveget, mint valami halott csiga, a hangja félelmetesen vonaglós-szétesős. és azok a kezelőgombok, jajj. lent a kéziféknél, rettenetes kezelhetőséggel.

Összességében egy olcsó, kényelmes, de apróbb-nagyobb hibáktól sem mentes autó. városban fogyasztása miatt "megeszi" azokat az előnyöket, ami miatt érdemes tartani, nevezetesen a kedvező vételárat, az olcsó alkatrészárakból következő közepes szervízköltségeket, kedvező biztosítási díjat.

végül is egy Opel alapokon nyugvó, közepes olasz formatervvel megáldott, Koreai autó, melyet Lengyelországban gyártottak... nekem nem sikerült megszeretnem, de nem is utáltam.

Hibalista

- kartergázcső 3500+ munkadíj - csillár 5000+ munkadíj - légkeringtetés tekerőkapcsoló 5000+ munkadíj - központi zár -soha nem volt tökéletes, felesleges rá költeni, sajnos én megtettem, kb 20000Ft-ot költöttem el több ütemben. - elektromos ablakemelő - utángyártott, bowden, szereléssel 12000. - alapjárati motor tisztítás 3500 Ft, sokat nem segített. - kilométeróra néha nem működött, teljes műszer csere, bontott autóból 30000. - - ezen kívül a szokásos olajcserék, szűrők,és vásárlás után a vezérműszíj+görgők. összesen kb. 80 000Ft értékben.

Ide hordtam szervizbe

ismerős vidéki csapat, lelkes srácok, néha kicsit szeleburdiak.

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

O.K.É. autóklinika, gyáli út. bejelentkezés, számla, ahogy kell. segítőkészek, bár időpontokkal néha hadilábon állnak

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Lada 1500 Következő autója? talán valami szerethető olasz
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Daewoo Lanos 1997

További ítéletek (180 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)