A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Daewoo » Lanos (1997-2003)

Lanos 1.6 SX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Lajos az ezüst villám

Szöveges ítélet

Sok autóm nem volt eddig viszont annál több típust vezettem és meg kell hagyni sokszor visszasírtam a Lanost egy-egy céges autó vezetése közben, pedig azok sokkal "komolyabb" márkák voltak.
A külseje fogott meg els?ként. Szeretem a mai modernebb, éles vonalvezetés? autókat is de a Lanos ezzel a lekerekített formájával nagyon kellemes összhatást kelt. Nincs olyan érése az embernek, hogy fogtak egy féltéglát és kicsit lekerekítették a sarkakat, hanem látszik, hogy ahol kívánta a vonalvezetés ott bizony merészebben nyestek le az élekb?l.

Belülr?l természetesen látszik az olcsóság is. Kárpit nem sok van az ajtókon, a m?szerfal is kopogós m?anyag de a tapintása mégsem kellemetlen. Ráadásul nagyon praktikus ha tisztításról van szó. A hangszigetelés jó, 140-nél lehet beszélgetni, nem kell kiabálni de azért a motorhang kellemesen bejön. :) Meglep?, hogy 5000-es fordulat körül kevésbé hallani a motort mint mondjuk 4000-nél. A kormány fogása is jó, helyzete nekem pont megfelel. A m?szerfal szintén jól eltalált, kevésbé dizájnos de minden kéznél van, semmiért nem kell hajolgatni. Olcsó megoldás az elektromos ablak gombjait a váltó és a kézifék közé tenni. El?ször arra gondoltam kényelmetlen lesz de rá kellett jönnöm, hogy ha vezetek a jobb kezem sokkal többször van szabadon mint a bal - ráadásul akkor is a váltónál - így pár hét alatt nagyon megszerettem ezt az elrendezést. A helykínálat elöl nekem kicsit kevés, bár 192 centimmel nem igazán számítok átlag magasságúnak. Emiatt nekem hosszabb távon kicsit kényelmetlen volt, 250 km után elkezdett fáradni a jobb lábam. Ezt lehetett volna orvosolni ha egy kicsit hosszabbak az ül?felületek. Hátra még éppen beférek de a fejtér itt kicsit nagyobb mint jópár másik (néha még egy fél kategóriával feljebb lev?) nevesebb márka esetében.
A csomagtartó meglep?en nagy a kategóriához képest.

Na és akkor miért kiérdemelte az "ezüst villám" becenevet:
Megy mint állat! :) Az 1.6-os motor nagyon tud húzni, persze a 16 szelep miatt kicsit pörg?s, igazából olyan 3000-es fordulat körül kezd el menni. Az alacsony fordulatszámot meglep?en jól t?ri. Lefullasztani szinte nem lehet csak készakarva. Harmadikból való elindulásra egy kicsit morog, 300-ra leesik a fordulat de nem fullad le! A gyorsulása nem éppen versenyautós (10 mp százra), viszont 80-ról 160-ra nagyon megy! Jópár piros-lámpás gyorsulási párbajt nyomtam már le vele és bizony hagytam ott 3-as BMW-t meg Audi A4-est is. Nagyon szereti a jó benzint, érezhet? a különbség. A 98-99-esek nem annyira jönnek be inkább az adalékolt 95-ös a "kagylós" cégt?l. Amióta megvan a kocsi kizárólag ott tankolok.
A fékekr?l a hibáknál írtam, a dolog valószín?leg egyedi eddig mindegyik szervízben azt mondták, hogy ilyesmir?l még nem hallottak. Ezt leszámítva a fékek kellemesen adagolhatóak, nincs gond a bólintósra fékezéssel de ha megtapossa az ember akkor bizony úgy fog, hogy beleszól az ABS is.
A váltó nekem pont jó. Tényleg lehet 1 ujjal is váltani, magától beletalál a fokozatokba és soha eddig még nem kellett egy picit sem küzdeni vele.
A futóm? kicsit puha meg is inog egy-egy nagyobb kanyarban de nem esik le az útról. Ha megbillegteti az ember akár autópályán is 160-nál, pillanatok alatt visszaáll. A hátsó futóm?nél egyáltalán nem érezhet? a merev tengely hátránya, nem csúszik, nem akar kitörni nagyobb kanyarokban sem. Persze a jó gumi itt is sokat számít, gyári Debica azonnal repült róla.

Hibalista

- Fékek 4-5000 km-enként elkezdenek berázni. Már 3x cseréltek rajta tárcsát, sajnos 2x gyárit amivel állítólag voltak ilyen gondok, utoljára az utángyártott is elkezdett berázni, valószín?leg más okozza.
- Volt vele egy másik hiba is, egyszer?en melegben, klíma használata mellett egyszer csak feladta a motor a harcot és lefulladt. Többször el?jött a hiba, pár perc állás után pöccre indult és ment utána több-száz km-t. Vagy egy évig tartott mire kiderült, hogy rossz a motor-vezérlés reléje és ha felmelegedett (a klíma egyik csöve a relék mellet fut) nem érintkezett rendesen. 200 Ft-ba került az új relé...

Ide hordtam szervizbe

Autó Korea Kft. X. Közraktár út.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

M5 Autószervíz

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 42000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Escort Következő autója? Mazda, Volvo
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Daewoo Lanos 1997

További ítéletek (180 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)