Lajos az ezüst villám
Szöveges ítélet
Sok autóm nem volt eddig viszont annál több típust vezettem és meg kell hagyni sokszor visszasírtam a Lanost egy-egy céges autó vezetése közben, pedig azok sokkal "komolyabb" márkák voltak.
A külseje fogott meg els?ként. Szeretem a mai modernebb, éles vonalvezetés? autókat is de a Lanos ezzel a lekerekített formájával nagyon kellemes összhatást kelt. Nincs olyan érése az embernek, hogy fogtak egy féltéglát és kicsit lekerekítették a sarkakat, hanem látszik, hogy ahol kívánta a vonalvezetés ott bizony merészebben nyestek le az élekb?l.
Belülr?l természetesen látszik az olcsóság is. Kárpit nem sok van az ajtókon, a m?szerfal is kopogós m?anyag de a tapintása mégsem kellemetlen. Ráadásul nagyon praktikus ha tisztításról van szó. A hangszigetelés jó, 140-nél lehet beszélgetni, nem kell kiabálni de azért a motorhang kellemesen bejön. :) Meglep?, hogy 5000-es fordulat körül kevésbé hallani a motort mint mondjuk 4000-nél. A kormány fogása is jó, helyzete nekem pont megfelel. A m?szerfal szintén jól eltalált, kevésbé dizájnos de minden kéznél van, semmiért nem kell hajolgatni. Olcsó megoldás az elektromos ablak gombjait a váltó és a kézifék közé tenni. El?ször arra gondoltam kényelmetlen lesz de rá kellett jönnöm, hogy ha vezetek a jobb kezem sokkal többször van szabadon mint a bal - ráadásul akkor is a váltónál - így pár hét alatt nagyon megszerettem ezt az elrendezést. A helykínálat elöl nekem kicsit kevés, bár 192 centimmel nem igazán számítok átlag magasságúnak. Emiatt nekem hosszabb távon kicsit kényelmetlen volt, 250 km után elkezdett fáradni a jobb lábam. Ezt lehetett volna orvosolni ha egy kicsit hosszabbak az ül?felületek. Hátra még éppen beférek de a fejtér itt kicsit nagyobb mint jópár másik (néha még egy fél kategóriával feljebb lev?) nevesebb márka esetében.
A csomagtartó meglep?en nagy a kategóriához képest.
Na és akkor miért kiérdemelte az "ezüst villám" becenevet:
Megy mint állat! :) Az 1.6-os motor nagyon tud húzni, persze a 16 szelep miatt kicsit pörg?s, igazából olyan 3000-es fordulat körül kezd el menni. Az alacsony fordulatszámot meglep?en jól t?ri. Lefullasztani szinte nem lehet csak készakarva. Harmadikból való elindulásra egy kicsit morog, 300-ra leesik a fordulat de nem fullad le! A gyorsulása nem éppen versenyautós (10 mp százra), viszont 80-ról 160-ra nagyon megy! Jópár piros-lámpás gyorsulási párbajt nyomtam már le vele és bizony hagytam ott 3-as BMW-t meg Audi A4-est is. Nagyon szereti a jó benzint, érezhet? a különbség. A 98-99-esek nem annyira jönnek be inkább az adalékolt 95-ös a "kagylós" cégt?l. Amióta megvan a kocsi kizárólag ott tankolok.
A fékekr?l a hibáknál írtam, a dolog valószín?leg egyedi eddig mindegyik szervízben azt mondták, hogy ilyesmir?l még nem hallottak. Ezt leszámítva a fékek kellemesen adagolhatóak, nincs gond a bólintósra fékezéssel de ha megtapossa az ember akkor bizony úgy fog, hogy beleszól az ABS is.
A váltó nekem pont jó. Tényleg lehet 1 ujjal is váltani, magától beletalál a fokozatokba és soha eddig még nem kellett egy picit sem küzdeni vele.
A futóm? kicsit puha meg is inog egy-egy nagyobb kanyarban de nem esik le az útról. Ha megbillegteti az ember akár autópályán is 160-nál, pillanatok alatt visszaáll. A hátsó futóm?nél egyáltalán nem érezhet? a merev tengely hátránya, nem csúszik, nem akar kitörni nagyobb kanyarokban sem. Persze a jó gumi itt is sokat számít, gyári Debica azonnal repült róla.
Hibalista
- Fékek 4-5000 km-enként elkezdenek berázni. Már 3x cseréltek rajta tárcsát, sajnos 2x gyárit amivel állítólag voltak ilyen gondok, utoljára az utángyártott is elkezdett berázni, valószín?leg más okozza.
- Volt vele egy másik hiba is, egyszer?en melegben, klíma használata mellett egyszer csak feladta a motor a harcot és lefulladt. Többször el?jött a hiba, pár perc állás után pöccre indult és ment utána több-száz km-t. Vagy egy évig tartott mire kiderült, hogy rossz a motor-vezérlés reléje és ha felmelegedett (a klíma egyik csöve a relék mellet fut) nem érintkezett rendesen. 200 Ft-ba került az új relé...
Ide hordtam szervizbe
Autó Korea Kft. X. Közraktár út.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
M5 Autószervíz
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 42000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Escort | Következő autója? | Mazda, Volvo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
