Kedves kis golyó
Szöveges ítélet
Két év távlatából már halványodnak az emlékek, de bátran mondhatom, hogy szép emlék volt a Lanos! Még most, néhány komolyabb, drágább autó után sem tudom rá azt mondani, hogy egy rakás bélsár lett volna.
A küls? ízlés kérdése, nekem a megjelenése pillanatától fogva tetszett, akkor még divat volt a gömböly?ség. A facelift-es változattal sikerült elrontani mindent, mivel átrajzolták az egész hátsó részt. Mivel egy ráncfelvarrás miatt nem akartak túl sokat fizetni az Italdesign-nak, ezért házon belül oldották meg a dolgot. Szörny? lett. De a miénk még a szép fenek? volt.
Az olcsó árat leginkább a bels? tér anyagain lehetett észrevenni, ugyanis az ajtókon lév? kis textil "szigeteken" kívül minden kemény m?anyag. A formákkal nem volt gond, és az ergonómia is rendben volt. Az üléseket puha plüss kárpit borította és ezek 39.000 km után sem voltak kopottak. Egy id? után megjelentek bizonyos zörgések az utastérben, f?leg a B oszlop tájékáról, amiért minden bizonnyal a kicsit gyenge merevség? karosszéria volt a felel?s.
A futóm? az egyik legkényelmesebb az alsó-középkategóriában, puha, jól nyeli az útegyenetlenségeket, cserébe kicsit jobban bed?l a kanyarokban mint a legtöbb autó. De félelemre semmi ok, egyszer sem akart felborulni, vagy leesni az útról. Leend? vásárlóknak egy jótanács: a futóm? stabilitását jelentösen lehet javítani, ha a gyári gumikat (Kumho, Hankook) azonnak megsemmisítjük és egy jobb min?ség? abroncsot teszünk a kerekekre. Ugyanis a billegés legf?bb okozója a gyenge oldalfalú gyári gumi!
Az 1,6-os motor az els? saját feljesztés? motorja volt a Daewoonak, és nem volt rossz. 106 Le, 145 Nm. Ment mint a disznó. A kevés hangszigetelésnek hála elég zajos az utastér, de csak akkor, ha nagyon pörgetjük a motort, egyébként elég kultúráltan viselkedett. A váltó teljesen jó volt, nem akadt, pontosan talált a fokozatokba és még némi masszivitás is érezhet? volt. Az akkor Astráénál jobb váltó volt. A fékek átlagosak, de biztonsággal megállítják az autót.
Az utastérben kényelmes, kicsit puha ülések vannak, a hosszú távú utazások sem fárasztóak. Ráadásul elöl-hátul van elég hely, tágasabb mint a ma kapható kisautók többsége (Cordoba, Fabia, stb...). A csomagtér 380 liter, egy átlagos családnak éppen megteszi. Ha nehéz cuccokkal pakoluk meg a csomagtartót, akkor az autó hátulja jobban leül, mint a legtöbb autónál, a puha futóm? itt is okoz egy kis hátrányt.
Én szerettem a Lanost, és azóta is figyelem a márkát, ami ugy mostmár Chevrolet néven fut, és drukkolok neki, hogy egyre jobb autókat sikerüljön kiadni.
Hibalista
- A keszty?tartó nyitója, egyébként semmi
Ide hordtam szervizbe
Daewoo Katona
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 39000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Racer Gsi | Következő autója? | Nissan Almera |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
