Józan parasztgyerek
Szöveges ítélet
Családi autónak vettük, aztan 2 év múlva teljesen az enyém lett. Az elektromos első ablakemelőkön kívül semmi extra nem volt benne, de nagyon kényelmes volt. Többször mentünk vele külföldre is (összesen kb 20e km-t) és soha nem hagyott minket cserben. Hely is volt benne bőven, 4 190 körüli ember 1 heti csomaggal kibírta a Budapest-Párizs távot, persze kicsit szűkösen, de szerintem nem volt rosszabb, mint mondjuk busszal. Ment ahogy kellett, elég volt bőven a 86 lóerő. Autópályás 150 órákon keresztül nem volt neki gond. Viszont sehogyan sem sikerült 7 liter alá tornázni a fogyasztást, a legkiméletesebb vezetéssel sem, mondjuk cserébe ha kinyomtam a szemét, akkor sem ment 9-9,5 fölé. Kisebb hibái voltak csak. A magnón elromlott a hangerőszabályozó, nem lehetett hangositani. Egyszer az egyik hosszú út során szétszedtük és átforditottuk a szabályozót, hogy inkább halkitani ne lehessen (ha ki-be kapcsoltam, akkor úgyis beállt egy kellemes alaphangerőre). Aztán a fűtésállítás is elromlott, a gázpedálnál, alul van egy műanyag kis pöcök, arról eshetett le a rugó. Ezt úgy sikerült megjavítani, hogy fixen a szélvédőre-lábra lett állítva a fűtés. Ha nagyon el kellett allítani, akkor ott lent a kis pöcök manuális mozgatásával megoldható volt. Volt még egy olyan baja is, hogy nagyritkán kigyulladt a motorvezérlés hibáját jelző lámpa, majd el is aludt, viszont néha leállt az autó (teljesen rapszódikusan), aztan vagy egyből vagy pár másodperc, esetleg perc mulva újra lehetett indítani. A szerelőnél kitisztították a folytószelepet, azt mondták, hogy most már jó lesz. Nem lett jó. Visszavittem, akkor azt mondták, hogy valami kontakthiba volt es megtisztították az érintkezést, most már jó lesz. És így is lett. Sejtettem én is hogy ilyesmi baja lehet, mert sem időjáráshoz, sem megtett úthoz, semmihez nem volt köthető a hibajelenseg. Illetve a végére már teljesen elrohadt a hátsó kipufogódob, nagyon durva hangja volt, de már nem csináltattam meg, hanem eladtam. Összegezve azt mondanám, hogy annak tudom ajánlani, aki egy olcsó autót akar, amit lehet nyúzni (utánfutó rendszeres használata, rossz utak, hosszú utak sok személlyel...).
Hibalista
- Akkumulátor kb. 30e km-nél
- Gyári rádió hangerőszabályozó kb. 30e km-nél
- Fűtésirány szabályozó kb 45e km-nél
- Kipufogó kb. 60e km-nél
Ide hordtam szervizbe
Daewoo Gödöllő, Daewoo Gyulai, Daewoo Gombos
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Opel Danubia
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 1200 | Következő autója? | Skoda Fabia |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
