Hááááát.. nem egy szerelemautó :(
Szöveges ítélet
Sokat gondolkoztam milyen autó legyen..... Ez lett. Mivel futott már (170.000km), értelemszerűen cserélnem kellett rajta pár dolgot -Ezek amúgy benne voltak az áralkuban- (kipufogó, szélvédő, gömbcsukló). Ezek után azt hittem lesz egy jó autóm. Hááát az érzelmek még így 4 hónap után is vegyesek.
Az autóban GÁZ szett van. semmi különbség a benzinhez képest. A fogyasztása gázból 10,5 liter (165Ft/l), ezért elfogadható számomra.
Az általános dolgok: Igen, van benne egy csomó extra, olcsók az alkatrészek, és mindent lehet kapni hozzá.
A jókat:
-jól el lehet férni benne / hátul is.
-a sötétzöld szín eléggé elegáns.
-van benne erő úgy 3000-es fordulattól, keményen húz. A vége amúgy valahol 180 és 190 között van.
-A kormányszervó elég közvetlen, jól lehet érezni az utat.
Hát ennyi jó. Igazából megszeretnem nem sikerült.
És a rosszak:
-Vezetni nem egy állom. Szinte lehetetlen úgy indulni, hogy megcsikorduljon a kerék.... szegény alapjárat környékén olyan nyomatékszegény, hogy az már siralmas. A gázadásban nincs semmi közvetlen: ha rálépek, nem azonnal reagál, ha lelépek róla nem esik vissza azonnal a fordulat, a komputer játszik vele egy kicsit. DE komolyan: a Lada szamarámban (mert nekem az is van:( ) dinamikusabnak tűnik a vezetés, pedig 30 Lóerővel kevesebb!
- A lengéscsillapítói borzalmasan lágyak. Kicsit gyorsabban átmegyek egy fekvőrendőrön, és lekoppan a kocsi orra (ó, mily pech: a konstrukcióból adódóan a kipufogó leömlő cső koppan le, és már mehet is a szervízbe)
- hátsó rugók siralmasak. Ennyire sz..t még nem láttam. Vadi új rugók (erősebbek a gyárinál is), hátra beül az anyós és a gyerekek, és máris olyan mint a 80-as években a dachia, a segge 5 cm-re van a földtől. Most viszem a rugókovácshoz, hogy nyújtson rajta. Ja és a teljesen jó gyári lenglscsillapítókat is most fogom cserélni gázosra. A buli benne lesz vagy 50.000Ft-ba. De kell, különben szétverem a kocsim alját ezeken a sz... magyar utakon.
- Az alapjárat.... Ez egy szörnyű dolog... hogy lehet elrontani egy ilyen egyszerű dolgot. Komputer vezérli, beállítani nem lehet. Néha gondol egyet, és 1500 v. 2000 lesz. néha meg normális. Normális Ez?
Azt gondolom használom még pár évig, aztán eladom. De az biztos, hogy daewoo-m nem lesz, és a Lacetti-kel is fenntartásaim lesznek.
Hibalista
- -Hátsó rugó eltörött (tipushiba), párban cseréltem utángyártottra (erősebb mint az eredeti) munkadíjjal 20.000Ft.
- -Alapjárati motor elromlott (tipushiba), cseréltem 16.000Ft
- -Első kormányösszekötő gömbcsukló csere 6.000Ft
- -Középső, hátsó kipufogó dob csere 22.000Ft
- -Szélvédő csere (repedés végett) 22.000Ft
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelő
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Chevrolett (Daewoo) M3 Budapest kivezető szakasza, Metró mögött.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | nem daewoo |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
