A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Daewoo » Lanos (1997-2003)

Lanos 1.3 DOHC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A megbízható családi

Szöveges ítélet

Az autóval eddig nem volt probléma 1-et leszámítva, úgy három, három és fél évesen(állítólag ennél az utolsó szériás daraboknál típushiba)az indításkor nem indult az autó.Pár napig a csatlakozó széthúzásával, majd ismételt összedugásával orvosolható volt ideiglenesen, míg a szerviz garanciában javította(új programozás). Az autót főként városban használtuk eddig, bár hosszú távokon sem hagy cserben. Bár nem egy erőgép, de a 75 paci elég jól mozgatja a karosszériát. Mikor autót kerestünk 2-2,5 millió között ez bizonyult a legtágasabbnak. Elől a többivel sem volt gond, de hátul a kényelem kiváló.180 felett sem verjük a plafonba a fejünket, iszonyat kényelmes az ülés, és az árkategóriában a lábtér is megfelelő, elfogadható a csomagtartó is(Thália 510l-hez képest azért volna mit pótolni)A műanyagok kemények és karcolódnak könnyen, úgyhogy költözéskor égnek állt a hajam kívül belül mindenütt veszély fenyegette. Azért a 9 év alatt sikerült néhány karcot ejteni rajta, de polírozással csak az utánfutózáskor keletkezett sérülések nem tüntethetők el, így a hátsó lökhárítót fújni kéne.Nem hiába olvasom sok helyen ezek sérülékenységét.Ezt kiegészítő gumicsíkkal lehet némileg orvosolni, amire mint kiderült a gyárban is gondoltak, és utólagos kiszerelésben árultak is.Az első ülések kényelme jó, de a hátsó üléssel ellentétben sok kényelmesebb autóban is ültem már.Sajnos a klímát kispóroltuk, amit utólag már bánunk, de akkor nem tudtuk, mennyivel dobná meg a hitel törlesztőrészletét.Nekem a forma tetszik, szeretem ha egy autónak van eleje, és nem olyan présbe szorult, mint mostanában a legtöbb autónak.A fogyasztás teljesen lábfüggő.Egerben és országúton már volt olyan, hogy alig hittem el,hogy csak ennyit, de ha nem figyelünk rá, szintén nem hisszük el, hogy mennyit eszik. Minden esetre autópályán sokat eszik, de 80-90-nel kevéssel is beéri.(5l-10l-ig bármi előfordulhat akár azonos útszakaszon azonos forgalom mellett is) Futómű kényelmes, de nem szereti a hirtelen kormánymozdulatokat,ilyenkor nagyon bedől a karosszéria.Eddig 51e km-t futott, amely alatt teljesen elégedettek voltunk vele.A motorteret ritkán látjuk, leginkább ha a faleveleket kell kiszedni az ablaktörlő alól.Itt jegyezném meg, hogy a gyári Daewoo aksi 7 évig bírta a gyűrődést, kíváncsi vagyok, a Bosch meddig húzza majd. Ha visszaforgatnánk az idő kerekét, és újra autót néznénk, ismét ezt választanám, de a klímát és a légzsákot nem spórolnám le a listáról.

14 éve együtt!!!

A napokban felmerült az eladás (a csábítást egy 52 ezer km-t futott 2000-es évjáratú Honda Civic sedán okozta), de talán mégiscsak marad. Az elmúlt időszakban történetesen 1 éve visszatért az újkori probléma, és az immobilizer ismét beadta a kulcsot. Szerelőtől szerelőig vittük, néhány apróság, pl gyújtókábel stb ki lett cserélve ennek eredményeként, de senki sem tudott Eger környékén segíteni. Végül az utolsó, akinél azt mondtuk, hogy feladjuk a dolgot,javasolta, hogy az országban 1 hely van, ahol, ahol ki tudják deríteni, hogy mi a baj (abban mindenki egyetértett, hogy elektromos probléma áll fenn)Elvittük Pestre,ez a szerviz a Szerencs utca környékén van, akik végre tudták, hogy mi a helyzet, már nem először láttak ilyet (azt mondták sok alig futott főleg Matiz áll az országban, mert fogalmuk sincs a tulajdonosoknak, hogy mi a probléma). Azt mondták, könnyű a csere, de 2-t is rendelnek, mert sokszor az egyik rossz (szigorúan Koreából). Be is jött a dolog, az elején jónak tűnt, aztán megmakacsolta magát a kicsike, úgyhogy a másik is beszerelésre került. Azóta mintha új lenne az autó, minden szuper. Sajnos azonban újabb hiba, az elektromos ablakemelő, a vezető oldalon, ami az utas oldalt mozgatja. Emiatt elszállt egy biztosíték, ami az ajtókat zárja. Megoldódott a probléma egy biztosítékcserével, és egy kontaktsprével. Alig telt el 2 hét, most az utasoldali kapcsoló hasonló tünetekkel feküdt ki. Itt is hasonló gyógymód, és láss csodát működik. Az öröm viszont nem volt hosszú életű, ismét nem lehet lehúzni, csak fel az ablakot. Irány a bolt, ahol 8e Ft-ért megrendeltük az új kapcsolót. Azért megnyugtató, hogy olcsó hozzá az alkatrész, más kocsinál a szerelők szerint csakis drágábban tudtuk volna megrendelni, minimum 2x-es áron. Végül meghánytuk-vetettük a dolgokat, és nincs értelme 500-600e Ft-ért ilyen szép állapotban eladni az autót, úgyhogy még együtt élünk néhány évig. Csak az immobilizertr volna jó kiköttetni valahogy, akkor nyugodtabbak lehetnénk, hogy nem maradunk ott sehol. Mondjuk eddig soha sem hagyott cserben az autó, ha mást nem, de egy órán belül beindult(mikor már az embert a guta kerülgette). Csoda, hogy az önindító még nem adta fel. + volt még egy típushiba: a szellőző átváltó bovdenje feladta a szolgálatot. Pár ezerért ujjat lehetett venni. Be tudtam volna én is tenni, de a sok műanyagot látva elszállt a bátorság, így a szerelőmmel(autóextrás, az apró cseprő dolgaimat oda viszem mindig)tetettem be, aki át is alakított valamit, mert azt mondta, hogy nagy erőhatásoknak van kitéve a persze műanyag fülecske, és azért törik télen könnyedén. Véleményem szerint ez egy 14 éves autónál nem vészes dolgok, egyet kivéve, a méreg drága immobilizert.

Hibalista

- Eddig egyetlen hiba merült fel, amit garanciában javítottak, az pedig az indítási kód.Új programot kellett írni. Ez történt 3,5 évesen, azóta semmi, csak a kötelezők olaj és olajszűrő levegőszűrő csere+vezérmű szíj, már nem mertem tovább húzni 9 évesen.

Ide hordtam szervizbe

Daewoo Platman,de mivel utolsó kocsik egyike volt a régi Daewook átkerültek az Opel-hoz, én maradtam ez pedig a Toyotába olvadt be.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Saját szerelő, itt cserélték a vezérműszíjat

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 16 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 73000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? UNO 1989 Következő autója? Accord
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Daewoo Lanos 1997

További ítéletek (180 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)