A koreai harcos, a Lanos
Szöveges ítélet
Először is azzal kezdeném, hogy nem a saját kocsim, hanem a szüleimé. Ennek ellenére kb. 20e km-et tettem bele.
Ami tetszik benne:
-Megbízható, 8 év alatt sohasem hagyott csereben, még a legnagyobb hidegben is az első pöccintésre indult. Meglepő, de a gyári gondozásmentes DELKOR akksi a mai napig bírja!!! A belső tere, csomagtere szerintem tágasabb mint a többi alsó kategóriás kocsié (Suzukik, Skoda Fabia, Felicia, VW Polo,). A műszerfal könnyen áttekinthető, minden kézre esik. A belső tér műanyagjai nagyon kemények de tartósak és nem zörögnek. A kárpitok is igénytelennek mondhatóak és nehezen kopnak. A váltó is egész jó, könnyen kapcsolható, kivéve talán a hátramenetet. A motorja kellemesen pörgős és jól húz (86LE, 130Nm), bár egy elavult Opel Kadett motor továbbfejlesztése. A futómű egész jól csillapítja a legdurvább úthibákat is, viszont kanyarban lehetne stabilabb is. A fék rendszer meglepően erős, bármelyik drágább kocsiban is megállná a helyét, főleg ha még ABS is lenne benne!!! Az árát tekintve még használtan is jó vétel annak, aki megbízható, tágas családi kocsit szeretne és nem japánkodni a haverok, szomszédok, kollégák előtt.
Ami nem tetszik:
-Erős szélben, nagyob sebességnél (kb. 100 felett) szerintem rémálom vezetni, elég érzékenyen reagál (imbolyog) mindenfajta széllökésre, főleg ha szembe jön veled egy kamion és "tolja" maga elött a levegőt. Az ülések elöl és hátul is kényelmetlenek, nincs semmi tartásuk, 100 kilométernyi utazás után szinte sajog mindenem tőle. A fogyasztásával sem vagyok kibékülve, bár ha hosszabb távra mentem vele akkor 120-130-as tempónál beérte 7 literrel. A szüleim rövid távokon használják csak (10-15 km), megpakolt utánfutóval, így viszont bezabálja a 10 litert is. Ja, a gyári Hankook gumikat is célszerű minnél előbb lecserélni, a miénken már Pirelli van. A belső térben nem igazán vannak célszerű, praktikus pakolási lehetőségek (kacattartók, térképtartó stb.), de ezt a hiányt Lanos után következő Daewoo/Chevrolet generációkban (Kalos, Lacetti, Aveo) a "kutyaevők" orvosolták.
Összességében jó kocsinak tartom, szerintem sokkal jobb vétel, mint mondjuk bármelyik régi Suzuki Swift. Az alkatrész ellátására sem lehet panasz, minden beszerezhető akár gyári akár utángyártott formában, ráadásul a olcsóbb minden, mint a japán vagy a német kocsikhoz.
Hibalista
- Néhány világításhoz kapcsolódó biztosíték, meg egypár izzó. Ja, meg a csomagtér fedelet nyitó belső kallantyú. A bowden utánhúzásával egyszerűen ki lehettett javítani. Gyújtás kábelek borítását többször meg kellett szigszalagoznom, mert valamiért megsérültek.
Ide hordtam szervizbe
DAEWOO Szombathely (DKM Kft)
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 49000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Trabi 601 | Következő autója? | Dízel G-Astra, esetleg 1.3 CDTI Corsa, vagy 1.4 TDCI Fiesta |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
