A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Daewoo » Kalos (2002-2004)

Kalos 1,2, 5 ajtós 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pörgős kis kékség

Szöveges ítélet

Volt már Kalos a családban, használtuk is sűrűn, így előkelő helyen szerepelt az autóvásárlási terveinkben. Kellemes csalódás lett. Féltünk az 1,4-es szedán után, de ég és föld a két autó. Nem tudom, hogy vajon minden 4 és 5 ajtós között ekkora különbség van, vagy az eltelt 1,5 évben végeztek kívülről láthatatlan modellfrissítéseket, de gratula a fejlesztőknek. A szedán útfekvése katasztrófa. Igazából nema futómű billeg, csak a kasztni, de ez elég ahhoz, hogy egy-egy nagyobb kanyarban 120 körül megálljon az emberben az ütő. Hiába a pörgősebb, nyomatékosabb motor (3500 környékén tökéletesen húz a nyolcszelepes 1,4-es, az 1150-es csak 4000 fölött igazán nyomatékos, de ott már hangos szegény), mire a váltót beszenvedem a kívánt fokozatba, elvész a lendület. Az 1,2-esben szerencsére már ezt is javították, teljesen új váltót kapott, sőt, a kuplung is sokkal könnyebben kezelhet?. Az úttartása nagyságrendekkel jobb a "nagyobb" testvérénél. D elég a nyavalygásból, beszéljünk az 1,2-es kisautóról...

Beltér, kényelem

A szervó számomra tökéletes, az elektromos ablakemelő kapcsolói kicsit talán fura helyre kerültek, és az ajtó könyöklői a nevükben szereplő célra amúgy is gyakorlatilag használhatatlanok (vagy nagy a könyököm). Tárolórekeszek tekintetében alaposan alulteljesít az autó, a legpraktikusabb talán az első ülések hátán található hálós tartó. A kesztyűtartó mérete még viccnek is rossz, a szervízkönyv mellé alig lehet bepaszírozni pár cd-t.... Igazán tehettek volna a légzsák helyére valami normális méretű tárolót. A csomagtartó nekünk bőven elég (szerkesztve 2006-12-19: volt eleinte), egy-egy gazdaságos bevásárlás esetén azért fullra bírjuk pakolni. A szedán változat csomagtartójával az a baj, hogy hiába a nagy rakodóhely, a berakodónyílás annyira pici, hogy sok kicsi dologgal lehet csak megtölteni. A csomagtartóban egyébként szintén elkelne egy-két zseb vagy háló a kötelező apróságoknak. Mondjuk én vettem két gumipókot és kész. Visszatérve az utastérbe: az autó igazából négyszemélyes, a középső fejtámlát egy egyszerű mozdulattal ki is emeltem, csak zavart a kilátásban. Hátul is van elegendő hely, ha négy felnőtt utazik együtt, ha pedig gyerek is kerül a képbe, akkor bőven tágas az autó. 5 felnőttnek minden autó katasztrófa ebben a kategóriában. Az üléskomfort lehetne jobb is, a Felicia kényelmes fotelei után kicsit kemény az ülés, és kevésnek érzem az oldaltartást. Bekapcsolt övvel, a kormányt fogva persze nem gond, de nem mindig vezet az ember... A műszerfal jól áttekinthető, kellemes formatervű és informatív. Főhelyre (a mindeható kvarcóra mellé) kerültek középen a figyelmeztető lámpák, így az autó összes utasa azonnal észreveszi, ha nincs becsukva valamelyik ajtó, vagy nincs bekötve egy biztonsági öv. Éljen. Akkor indulhatunk is.

Menettulajdonságok

Nagyon rászoktam az autóval egy kényelmes 110-120-as tempóra országúton, sajnos a kis hengerűrtartalmú motor miatt 90 alatt mindig vissza kell tenni az autót 4-esbe, ha esetleg gyorsulni is szeretnék majd. 3000-es fordulat felett már el is kezd húzni, 4000-nél már kimondottan pörgős. Ez persze egy dörmögős, agresszív motorhangot jelent, amivel az őrületbe lehet kergetni mindenkit, aki maga nem ilyen "sportosan" vezet. A másik folyománya ennek a vezetési stílusnak a magas fogyasztás. 7-7,5 liter között szoktam kijönni vele, érdekes módon az 1,4-es motorral, ugyanezzel a vezetési stílussal ugyanezt a fogyasztást kapjuk. Valószínűleg a nagyobb motor kevésbé erőlködik ennél a sebességnél. Mindkét autót volt már alkalmunk kipróbálni autópályán is, az 1,4-es 8 szelepes kényelmes utazótempója 160 körül van, itt még van némi tartaléka is, az 1,2-esé 140 körül, hasonló tartalékokkal. Mindkét autó bőven 8 liter fölött fogyaszt ilyenkor már, igazából lehet, hogy a 9 is megvan...

Összefoglalás

Szeretjük ezt az autót. A szedánt nem, de az ötajtóst nagyon. Előbbi csomagterét még soha nem használtuk ki, a menettulajdonságai pedig sokkal kedvezőbbek a csapott hátú változatnak. Ami még nagyon ráférne az autóra, az egy garnitúra 14-es kerék, furán nagyok a kerékdobok, így valószínúleg ez volt az eredeti elképzelése a tervezőknek, csak közbeszólt a marketing, hogy le kéne faragni az árból. Ami még hiányzik kicsit, az a belső tárolórekeszek, jó lenne, ha a tizes csomag papírzsebkendőn és a térképen kívül más is elférne az oldalzsebekben, a kesztyűtartót meg már elpanaszoltam. Tudom, hogy rengeteg ennél jobb autó van a piacon, de hol kaptam volna még 2,25 millióért elektromos ablakot, szervót, távirányítós központi zárat, klímát és még egy garnitúra ajándék téligumit is? Az autó kis mókás hangulatáról, pasztellkék színéről, és a dizájnosan fénytörő hátsó lámpákról nem is beszélve... Szeretjük, no. Nekünk ez számít.

Kiegészítések 15000 km után:

A 15000 km környékére az autó fogyasztása némiképp visszaesett, a teljesítménye pedig mintha nőtt volna. Az utóbbi 2-3 hónapban nem etettem vele soha 7,2-nél többet, pedig ugyanúgy használom, mint eddig, sőt. Autópályán is kipróbáltam vele a 160-at, viszi szépen, huzamosabb ideig is, bár ott már hangos, és nincs tovább gyorsulás, max 170-ig. Ami ismét csak meglepett, hogy a légkondi nem látszik a fogyasztáson. A teljesítményen igen, annak beteszi a kiskaput rendesen, de a 7 literes átlagfogyasztást már gyakorlatilag folyamatos klíma-használat mellett csináltam - előzéseknél természetesen klíma ki, de a kapcsoló pont a sebváltó előtt van, így ugyanazzal a mozdulattal teszem négyesbe, mint amivel lelövöm a klímát, és ugyanazzal kerül vissza ötösbe, amivel a klímát visszakapcsolom... :) A klíma hűtőteljesítményével is elégedett vagyok egyébként.

Amit venni kellett még hozzá (mert kifelejtődött...):
- Éjszakai állású tükör (a "gyári" tükör nem tudta ezt a hasznos feature-t: 4500,- Ft
- Két kapaszkodó a hátsó ajtók fölé: 800,- Ft / db
- Oldalsó gumi védőcsíkok: 15000,- Ft - Miután kicsit meghúzták a bal első sarkát a parkolóban, úgy döntöttünk, ennyit megér a beruházás. Az újrafényezés egyébként 8000,- körül volt.
- Vettem rá használtan egy garnitúra alufelnit 195/55-ös gumikkal az eredeti 175/70-es négyévszakos gumik helyett. Kéz alól, úgyhogy az ár nem releváns.

Amit még fogok hozzá venni:
- Második kesztyűtartó!!! A légzsák helyére épül, netes infók szerint kb 10000,- Ft-ba kerül, de simán megéri.
- Valamilyen egyszerűbb könyöklő. Ha jól néztem, szintén neten, akkor olyan 15000,- körül egész igényes darabokat lehet kapni.

Kiegészítések 33000 km után:

Sok mindent nem tudok már elmondani, csak megerősíteni az eddig elhangzottakat. Az autót 2006 áprilisában lecseréltük, azon egyszerű oknál fogva, hogy megszületett a kisebbik lányom, és ezzel sikerült alaposan kinőnünk (plusz egy babakocsi, babaágy, több csomag, ilyesmik). 1,5 évesen, különösebben nem is nyomott áron számíttattuk be az új autó árába, aminek hosszas nézelődés után egy 1,6-os Opel Astra Classic 2 Caravant választottunk. Még gondolkodom rajta, hogy egy ilyen kevéssé ritka típusról van-e értleme újabb ítéletet posztolni... :) De majdcsak megerőltetem magam.

Így elbúcsúzva a típustól is merem ajánlani mindenkinek, akinek egy kicsi, jó ár/érték arányú autóra van szüksége, és pár pontban foglalnám össze a negatívumokat és pozitívumokat azok kedvéért is, akik nem szeretnének ennyi mindent végigolvasni.

Negatív:
- Kicsi (rövid utakra négy embernek még ok)
- Gyenge motor (1,4-es már ok, de ott meg más jellegű gondok voltak)
- Előbbi pontból adódóan viszonylag magas fogyasztás (7-7,5)
- Műanyag (mint ebben a kategóriában minden)

Pozitív:
- Kicsi. :)
- Megfelelő menetteljesítmény, ha valakinek nincsenek komoly elvárásai
- Menetkomfort, menettulajdonságok, különösen útfekvés
- Hibamentes (persze lehetett egyszerűen szerencsém is)
- Olcsó (volt akkor)

Hibalista

- Motorhiba jelző lámpa gyulladt ki, állítólag típushiba a túlérzékenysége. Alacsony fordulaton használva szervíz szerint valami hajlamos a motorban koszolódni, azt mondták, meg kell hajtani néha - nem gond, csak akkor még bejáratós volt.
- 15000km-es szervíz (7 hónap után): 15000,- Ft - gyakorlatilag csak olajcsere és átvizsgálás.

Ide hordtam szervizbe

Autó Mihók Zalaegerszeg

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 33000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Felicia 1,3 LX Következő autója? Opel Astra Classic 2 Caravan (1,6 Twinport)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Daewoo Kalos 2002

További ítéletek (146 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)