Volt már jobb kocsim.
Szöveges ítélet
Kényszerből vettem, mert nem bírtam elviselni a diesel örökös áremelkedését,2011 november elején. Azóta még + 50.-al emelték, igy hízott a májam :)
A vásárlást sajnos elkapkodta, magyarul át lettem nyomva egy piti kis stilü nepper által, és ez bosszant az egészben. Mese volt, hogy a kocsi állt 3 évig (ez igaznak bizonyult) , és 270 ezret költöttek rá (na nem ő, mert persze nem a nevén volt), és ezt egy sajtcetlivel bizonyította. Később kiderült, hogy tényleg piszkálták az autót, de a piszkáló még nagyobb svihák volt , mint a nepperem.
A lényeg, hogy gázzal az autó nem ment szépen. 1000 km-er után hengerfej gyanuval vittem a barátom mühelyébe. Levettük a hengerfejet, mert a 3.-ik hengerben 0 volt a kompresszió a többiben 8-8,3 ami szintén kevés. Ekkor derült ki , hogy az ominozus henger 2 db kiufogó szelepének a fele hiányzik. Gépmühely, 2 új szelep, + összes fészke felcsiszolva , szelepszár szimeringek kicserélve, tusírozás, és a kompresszió máris 11,2 lett mind a 4 hengerben. A 3 as és a 2 es hengernek a falán rozsdanyomok. Valóban hengerfejesen állhatott a gép 3 évet, de váll, extra kopás sehol nem volt. Rögtön jött a következő probléma, gázzal már nem is ment. Irány egy gázos, aki megállapította, hogy egyszerre kapott gázt és benzint a kocsi, ezért éghettek be a szelepek. 25.000.-ért berakott egy relét, egy új gázkapcsolót és beállította. Cakli-pakli 85-be fájt az autó javítás. Újabb 1000 km -er után lefagyott a gázreduktor 5 perc alatt, a kocsiban fütés szinte semmi, vásárlástól. Kiderült, hogy a sok hütő tőmítő pasztátol a sár eltömítette a reduktor hütő járatát, és a fütő radiátort. A teljes rendszer átmosása után aztán a kocsi rendesen müködik. Vettem még egy bontott vezető ülést a törött szétült helyett, meg egy garnitura hátsó betétet, mert leszakadt az egyikről a ferodol.
Az autó kicsit leharcolt állapotu, de az is marad, mert erre már nem költök. Nekem a lényeg, hogy kis költséggel tudjam használni. Most az autó megbízhatóan müködik, hatalmas csomagtarójában a gáztartáj szinte elveszik. Az útfekvése kiváló , fékje jó, motor 4000 es fordulat felett brutálisan szól, még megy is.
Fogyasztása országúton gázból 9,2 L , városban 10-11 között. Benzint tettem bele 5 litert, 4000 km után még meg van. Ha egy korrekt darabot fogtam volna ki, még szerethetném is, igy nem igazán fogom, de remélem azért a következő 50-100 ezer kilóméteren jóba leszünk.
Hibalista
- Szelepek leégtek, hütörendszer eldugult.
Ide hordtam szervizbe
Attila barátom, szuper mühely/korrekt áron.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 149700 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 146 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
