Nagy melléfogás
Szöveges ítélet
Nem bírva a minden heti dizel áremelést, vettem egy gázos autót. Úgy voltam vele, ha 2 évet megy gond nélkül, már behozza bőven az árát, és akár mehet a bontóba is. Nekiálltam böngészni a "használtauto.hu-t" , Kiszűrtem, mint használhatattlanokat a Zsigulok összes tipusát, Skoda 120, Wartburgokat és a 15 évvel öregebb kocsikat. Igy leredukálva a kínálatot megtaláltam az Esperót. Mivel valaha volt Nexia GTX-em amiben ugyan ez a 16 szelepes motor volt, magáról a motorról csak jót mondhatok, hát megvettem a kocsit.
Igazi elhamarkodott vétel volt egy nepper szélhámostól. Szóval, beültem a hajójába rendesen. Az óra szépen beállítva 148300 km-re. Még véletlenül sem 151000-re. Igy törhetem a fejem, hogy 100, vagy 200 ezer lett vissza tekerve.
Persze az elektromos tükör, a riasztó, a központi zár hol müködik, hol nem. Rendszerint nem. Természetesen a klíma sem jó. Na, le van ejtve, de legalább 198 Ft-ért tankolok.
Ment is a kocsi 1000 km-ert ,persze fütés nélkül, mert az sem volt, mikor elfogyott az erő a motorból.
Hengerfej le, 2 db kipufogó szelep szinte eltünt.
2 új szelep, 16 szelepszár szimering, és hengerfej gépmunka. Tokkal-vonóval 60.000.- Rögtön megadja magát a gázrendszer. Új kapcsoló, meg 4 db relé 25.000.- Itt már nem volt mit tenni, megadtam magam a sorsnak. Még a héten széttörött (rozsda) a hátsó motortartó bak. Hogy ne unjam magam halálra a karácsonyi ünnepek előtt, leszakadt a ferrodol az egyik hátsó fékpofáról.
Már azt hittem gond nélkül megyek bele az ünnepekbe, mikor szenteste 6 órakkor csomagokkal megrakva leáll a kocsi, és többet nem indul. Másnap érte megyünk, láss csodát pöcre indul. haza megyek vele, a ház előtt leáll, és újra nem indul. 2 óra mulva pöcre megint, és jár 5 percig. Kiderült , hogy az egész hűtő rendszer el van dugulva, természetesen a gázreduktor fütő vezetéke is, igy lefagyott. Egyszerü átmosás, és átfújás után tökéletesen müködik, és még fütés is lett.
Azóta szétégett a gyújtás kapcsoló, de más kardinális probléma nem jött, igy élvezem a tankolásoka. Amugy a kocsi méretes, a gáztartály szinte elveszik a csomagtartóban. A motor pörgős, jól húz. 4000 fordulattól csodás hangja van. A fék elfogadható, útfekvése tökéletes.
Természetesen rothad az ajtó, a küszöb, ami csak eladásra volt kilakatolva:)
A csomagtartó beázik, de ez legyen a legkevesebb. Ha más komoly baja nem lesz akkor ilyen gáz árak mellett, még jól is fogom érezni magam benne. Bár azóta sajnos a gáz árát is emelték 25 Ft-al, de még igy is a legjobb alternatíva.
Konklúzió: már látom, hogy 500.000.- alatt nem szabad gázost venni, mert hamar ott vagy a költségekkel, és akkor is egy lestrapált kocsid van csak.
Ez a kocsi egy szörnyű mellényúlás volt, de ezt csak a felelőtlenségemnek, meg egy tróger érdi neppernek köszönhetem.
Hibalista
- Motortartó bak, kipufogó szelep leégett, gyújtás kapcsoló beégett, minden elektrónika halódik.
Ide hordtam szervizbe
Barátom ,Attila
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 148300 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Musso | Következő autója? | még nem tudom. |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.4/10) |
