Hömpölygés a bels? sávban
Szöveges ítélet
El?ször is belülr?l BAZINAGY. A megane után kiabálni kellett egymáshoz, annyira messze ül az ember benne az utasoktól :) Kicsit alacsony ugyan egy mai modellhez képest, de széles és hosszú. Egy átlag sof?r mögött az utas gyakorlatilag ki is nyújthatja a lábát.
A csomagtartója is szép nagy, de nagyon lapos. Sz?k a rakodónyílás. Egy monitor beszuszakolása már komoly térlátást és derékpróbáló emelgetést, forgatást igényelt. Viszont az országúti versenybringám kerekeit kikapva gond nélkül bepasszintottam pár olyan auchanos-corás-tescos összecsukhatós m?anyagrekesz mellé. Nekem nem ázott be sehol. A hátsó könyöktámaszt és a mögötte lev? kárpitozott ajtót is lehajtva klasszikus sízsák bontható ki. Kis ellenszolgáltatás, amiért nem lehet lehajtani a hátsó támlákat.
A kocsi háta alig, az eleje semennyire nem látszik, meg kell szokni, hogy a motorház els? éle után a ferde orr miatt még vagy 30 centit folytatódik az autó.
A 4 fokozatú automata 80 km/h felett fixre zár, elt?nik a hidraulikus kuplungra jellemz? csúszás. Gyakorlatilag ez amolyan 5-ödik fokozatként m?ködik. Menettulajdonságát tekintve nagyon amerikás, nem megy, hanem inkább hömpölyög az úton. Ráadásul gyorsan. Széles is, lapos is, jó sok lámpát lehet rajta felkapcsolni, a bels? sáv az övé.
130 km/h közelében nagyjából 2800-at forgott, a 3000-es fordulathoz már 160 körüli tempó tartozott. A végét nem tudom, mert 4200-as fordulaton kifekszik a sebességmér? - mindössze 200 km/h-ig van kalibrálva, megáll nem fordul tovább, megpihen, mértékletességre int. Innen még 4500-ig pörgettem, a tempót csak saccolni lehet.
A nagyon lágy futóm?vel hihetetlen kényelmes utazni, úthibákról és felütésr?l, rázkódásról és futóm?hangról nem is hallani ebben az autóban. Cserébe egy siklóhajóra emlékeztet? dülöngéléssel képes kanyarodni, de hát ez nem egy sportautó hanem egy közel 5 méteres limó.
A kétliteres motor egész jól gyorsította, szerintem az automatát sportfokozatba rakva lényegesen gyorsabban és jobbkor váltott mint én :) A téli üzemmód nyomatékszegény, 3-ik fokozatból történ? indítást jelent, nagyon hasznos volt a hóban, jégen.
Automat váltó: ebben a kocsiban a gépjárm? vezetéséhez szükséges minimális számú pedál található, se több, se kevesebb :) Le lehet szólni, hogy lomha, de aki nem próbálta annak inkább ne legyen véleménye. Én szeretem az a feelinget, amikor a kétliteres felbrummog, a verda megindul, a fordulatszámmér? moccanás nélkül tartja a 2500-as értéket és a sebességmér? szépen kúszik körbe, a motor végig a nyomatékmaximumon dolgozik, és nekem semmi dolgom. Bal kézzel vezetek, jobbom az asszony combján, nem kell matatni semmivel (illetve igen, de az nem az autó :). Azért van a gép hogy helyettünk dolgozzon. Na azért itt is van kompromisszum, egy automatában a motorféket nem szabad komolyan venni. A fékpedál viszont akkora, hogy bármekkora taposást elviseljen.
A világítás külön tetszett benne, a m?anyag burkolat mögött ikeroptikás fényszórók lapulnak. Hasznos, amikor a tompított mellé és nem helyette gyúl ki a távolsági fény. A fényereje persze lehetne nagyobb, de azért még elment.
A légkondija a korábbi autóimhoz képest hatékonyan oldotta meg a tágas utastér h?tését. A szell?zése nem teker?s, bowdenes, huzogatós rendszer?, hanem valami agyament ötlett?l vezérelve pneumatika m?ködteti. Pontosabban vákum, amit a szívócs?b?l kap. Csak járó motor mellett m?ködik. Pöpec hangja van ahogy átkapcsolja az ember szélvéd?borzolásról hajszárító üzemmódba, nagyjából egy aszthmás bálna légz?gyakorlataira emlékeztet? fújtatás és szipákolás hallható ilyenkor. Ha szeretjük az ?rscifis-zsilipes hidraulikahangokat meg sziszegéseket, akkor kapcsolgassuk s?r?n, elromlani nem tud.
Benzin. Hát nem egy suzuki swift, de azért mégsem annyira benzintemet?. Folyamatos 90-es tempónál képes volt 6-7 liter körüli fogyasztást produkálni. Na, ilyen út és autózás viszonylag kevés van, a reális az 8-10 liter körül mozgott. Autópályás 160-as tempó és Bp-i csúcsforgalmas araszolásokkal felment 11 literig is.
Szervíz. A szerel? rábeszélésére igyekeztünk mindig opel alkatrészeket beletenni, egyszer?bb is volt beszerezni mint a gyárit. Olcsó.
Hibalista
- Elektromos ablakemel?k, mint ahogy azt többen írták.
- Egy behuppanásnál leszakadt alattam az ülés, azaz alsó pozícióba került. Pár gyorsköt?bel sikerült orvosolni a magasságállító eltört m?anyag bizbaszát.
- Az automata váltó miatt jobban kopnak az els? fékbetétek és tárcsák is.
Ide hordtam szervizbe
szomszéd szerel?, aki még javít, nem cserél.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 106000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | megane | Következő autója? | Nubira III-as |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
