A "szürke Eminenciás"
Szöveges ítélet
8 év téli-nyári folyamatos használat és 360.000 megtett km. Sok mai autó szeretné ezt megérni.
Az Espero 2.0 CD egy sokak által lenézett, kevéssé ismert autó.
Nem feltűnő, még az sincs rajta, hogy 2.0, vagy hogy automata. Pedig a motor Opel Omega, a sport-automata váltó japán, a klíma amerikai. Akkor mi is a Daewoo ? A karosszéria és néhány műanyag alkatrész.
A 8 szelepes kétliteres motorból nem akartak kihozni 160 lóerőt, így megmaradt a nyomaték, és a tartósság, amit a 360.000 km és a kevés javítás bizonyít.
Nem versenyautó, de elinduláskor szép meglepetést lehet okozni ( főleg sport fokozatban ) a mellettünk álló vadonatúj, "erős" autóknak is. Nem értik, hogy vagyok én már tíz méterre előttük, mikor ők még most teszik sebességbe a váltót.
A normál menettulajdonságok sem hétköznapiak ebben a fordulatszámtól és lóerőtől hemzsegő autós világban. Nem kell neki pörögni hogy menjen, és van benne tartalék jócskán. Az Esperonál 2000 rpm=90 km/ó, 3000 rpm=140 km/ó, 4000 rpm=180 km/ó, a vörös mező 6000 rpm-nél kezdődik. Nem érdekel a végsebessége, mert a 180 is már nagyon sok a magyar utakon, és ezt lehet a legkevésbé kihasználni. Az autó értékét szerintem a komfort, a megbízhatóság és az elfogadható fenntartási költségek adják. Ezekből mind jelesre vizsgázik az Espero, mert ugyan nincs telerakva mindenféle méregdrága elekronikus kütyükkel, de ami fontos, az van benne: ABS, klíma, légzsák, fűthető elektromos tükrök, központi zár, indításgátló, állítható ülés és kormány, kipörgés gátló és persze automata váltó.
A magyar ember nem szereti az automatát, mert az a tévhit, hogy azzal sokat eszik az autó. Ez így lehet az 5-6 literes amerikai kocsiknál, de azok szerintem automata nélkül is fogyasztanak rendesen. A kétliteres motorral normális vezetési stílus mellett városban 8, országúton 6,5-7 literrel közlekedek dinamikusan, és nem kell gondolkodni az előzésen még 140 km/ó környékén sem. Az automata mindig megtalálja a motor számára legkedvezőbb fokozatot, és így nem lehet agyonvágni a motort.
Az Espero kényelmes, csendes, nagy utas és csomagtérrel rendelkező autó. Ha a kötelező gondoskodást megkapja, meghálálja az olcsó fenntartási költséggel és a megbízhatósággal.
Hibája azért neki is van, és ez a karosszéria. Az bizony rozsdásodik minden lehető és lehetetlen helyen, ezzel folyamatosan törődni kell. De annyi jó tulajdonság mellett ez megbocsájtható.
Hibalista
- A hibákat kb. 360.000 km futásteljesítmény (13 év ) alatt hozta.
-
- hengerfej tömítés 2x ( ebből egy a "szakszervíz" hibája, mert nem minden csavart húztak meg rendesen !!!! )
- hátsó kerékcsapágy 1x
- generátor csapágy 2x
- zárlatos vezetékköteg
- kilométer spirál
- kopó alkatrészek szervíz időszakban
-
- Minden főegység (motor, váltó, futómű ) gyári, bontatlan !!!!
- Az olajat nem eszi, váltó szuper, a futóműben kell már cserélni néhány dolgot, de ennyi futás után nem csoda.
Ide hordtam szervizbe
" Szakszervíz" Debrecen. Hengerfej tömítés cserénél nem húztak meg minden csavart rendesen, 3 hónap múlva újra kellett csinálni!!!! Általában én mondtam meg nekik, hogy mire gyanakszom, mert még a kopott fékbetétet sem vették észre.
"Szakszervíz" Kecskemét. 15 ezer forintos javításból csináltak nekem 230 ezer forintosat !!!! Egyenetlen alapjárattal, sűrűn leálló motorral vittem szervízbe. Kicserélték a vezérlő egységet ( 130 eFt ! ), nem lett jó. Kicserélték az alapjárati motort ( 45 eFt ! ), nem lett jó. Vizsgálták a csoda műszerükkel ki tudja hányszor, mikor végre megnéztéka vezetékköteget, 12 helyen volt kopott a drót ! Ennyit a szakértelemről, és persze a feleslegesen beszerelt alkatrészeket nem vették vissza, mert már nem új. Gratulálok ! Egy rozsdás biciklit sem vinnék oda többet.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Egy lelkiismeretes, alapos, ismerős szerelő, aki gondolkodik mielőtt bármit cserél, és csak kifogástalan munkát ad ki a kezéből, mellesleg a szervíz áraihoz képest olcsón. Talán azért mert korábban repülőgép szerelő volt ? Örülök hogy megismertem !
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 92 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 268 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Nexia | Következő autója? | Ő az autóm, ameddig csak megy. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
