Vedd meg dobd el!
Szöveges ítélet
Először is mi korábban Toyotákat használtunk céges autóknak: 2db Corolla-t és 2db Yaris-t. Azonban nem vagyunk márkafüggők, az elmúlt 10 évben sok autó megfordult a kezünk alatt, bár a Tojcsikkal nagyon elégedettek voltunk! Mivel a dízel épp kifelé megy a Toyoták meg eléggé megdrágultak és főleg a hibridet akarták ránktukmálni, így erről a vonalról lemondtunk. Kb. évente 35-40 ezer kerül az autókba.
Szolgáltató szektorban dolgozunk 8-10 alkalmazottal, ebből 4-6 ember állandóan autóba ül (köztük én, a főnök is). Tehát túl nagy és erős autót nem akartunk venni, mert felesleges, de töpörödöttet sem (pl. Smart, Aygo), mert akkor nem férnek be a kis cuccaink. Észak-Dunántúl és BP-el együtt 3 megyében szolgáltatunk. Na ekkor jött az ötlet, hogy próbáljuk ki, mindenki nyomja, hogy milyen jó ár/érték arányú őszinte autó, nyújtja a kötelezőt amit ma elvár az ember, főleg a Stepway felszereltséggel. Kívülről jól is néz ki, de itt lőttük a legnagyobb bakot: nem próbáltuk ki alaposabban és nem jártuk körbe, mennyire is strapabíró egy ilyen autó. Nálunk hamar kijönnek a gondok, mivel pörögnek az autóba a kilométerek, itt menni kell reggeltől-estig. Sajnos jöttek.....most le is írom az eddigi kálváriánkat az autóipar szégyenéről.
Már most utólag erős túlzásnak érzem a totalcar, vezess stb. és mindenfelé írtakat. Naponta használom ezt a típust, annyi talán igaz a leírtakból, hogy Pesten szaladgálni A-ból B-be jó. Itt a vége, mert a többi csak marketing. Esetleg az mond ilyet, aki pár napig próbaúton használgatta, de semmiképp nem mondanám jó autónak.
Gyorsulása szörnyű (a turbó ellenére), panaszkodnak a kollégák, hogy kisebb emelkedő vagy megpakolt autó megfogja az autót, ha nem lendületből mennek felé. A fogyasztás magas (7,5-8,5 között mozog átlagosan). Előző miatt, kicsi az üzemanyagtank, olykor hetente 3x-or is tankolni kell. Ritkán utazik hátul ember, de már többen panaszolták, hogy a lábtér ugyanis annyira szűk, hogy hosszabb utakon már szenvednek hátul…..inkább két gyereknek való a hely, nem felnőtteknek.
Tulajdonképpen a mérete miatt ezt vettük és nem a Duster-t, hogy Pesten és hasonló szűkebb városokban könnyebb legyen parkolni vele. Egyébként a hihetetlenűl szűk hátsó ablak miatt, ez is inkább tükörből tehető meg.
A váltó úgy rángat, hogy suggalja neked ne bánts, nem szeretem ha nyűznek. 1-3 sebességi fokozatig fura hangja van ráadásul darabos, akad, főleg a hátramenet. 170 cm feletti magasság felett szerintem meg véletlenül se vásároljuk meg, mert állandó derék- illetve nyakfájás biztosított! Úgy ülsz benne, mint majom a köszörűkövön. A feleségemnek pl. éppen jó, de már így is szinte hátra van tolva az ülés. Nálam teljesen (pedig 80kg és 172cm magas vagyok)! A 4db céges autóban van minden, le a kalappal, de pl. a tükrök behajtásánál, az ajtókéderek gumiszigetelésénél már erősen kiütközik a gyalázatos minőség! Utóbbi miatt a 4db autóból 2 már pár hónap után beázott a vezető oldalt, mire rájöttünk, hogy baj van. A műanyagok karcolása az autóban vagy a csomagtérben örök életre szól. Kritikán aluli a gombok elhelyezkedése és minősége. Párat már cseréltetünk, mert ki-ki esett magától. Volt olyan kolléga akinek annyira elege lett, hogy beragasztotta műanyag ragasztóval (kértük legközelebb ne tegye, mivel még garanciás). A kesztyűtartót használni rendesen szinte lehetetlen: becsíp mindent a zsanérok miatt, ide-oda akad, rossz volt az elgondolás, pedig nagy, de ez sem sikerült. Mindegyik autóba eltört már magától a gyári bowdenes fényszóró magasság állító, ezt nem voltak hajlandók garanciába cserélni! A tompított fényereje amúgy sem világbajnok, sötétbe eléggé rossz a vetített fény, de jobban jársz ha max-ra állítod, valamennyivel előrébb látsz. Szerintem 2db-nál a motorral vagy valamilyen más alkatrésszel tuti gond lesz, mert ezek hideg indítás után, de bemelegedésnél is hallhatóan csörögnek. Szervíz nem találja egyelőre, pedig visszaigazolták, hogy hallják. Gyanítom, hogy a turbók következhetnek a hibasorba, mert az egyik kolléga már az eddig se nagyon létező erő még kevésbé érezhetőségére panaszkodik, a másik meg panaszkodik, hogy fütyülni hallja a turbót. Szóval ez eléggé foglalkozós autó, mint a régi szoci korszakban. Azt hittem olcsón ki fogunk jönni, de ezt bizony többe fog fájni. Már most félek, mi lesz ha lejár a garancia!
Engedjék meg, hogy ezt mondjam, de rosszabb mint egy mai Lada. Megmondom miért: testvérem vállalkozása Granta (4db) és Vesta(2db) típusokba ruházott be. Kb. ugyanennyit futnak az autók, mint nálunk. Előbbinél az eleinte visító váltóra panaszkodtak (bejáratás után elviselhetővé vált, megszűnt), míg a Vesta-nál a hamar rozsdásodó kipufogóra, de igazából nincs más gondjuk. Mi meg szaladgálunk a szervízbe, mert folyton-folyvást van valami, mert mindaz amit leírtam csak azok voltak amik most eszembe jutottak. Néha reménykedem háta a négyből kettőt ellopnak és akkor tudnánk venni más típusú új autókat. Óhhh, hiú vágyálom...:(
Ajánlani csak a törpéknek, alacsony növésű embereknek, mazohista európaiaknak vagy élete utolsó autójának szánt nyugdíjasoknak tudnám! Szerintem nagyon gáz ez az autó!!! Lehet ha mégis a Duster-t választottuk volna elégedettek lennék, de erre nem vennék mérget. Talán annak nem fog feltűnni, aki alig megy vele, így látszólag sok évig "hibamentes" marad(hat) az autója.
Hibalista
- - rángató-bóklászó és akadozó valamint kicsit visító, nyígó váltók: szervíz szerint nincs mit tenni ez sajnos ilyen!; - - a kuplung mindnél nagyon fent fog, szokni kell. Szervíz: ez ilyen!; - - rosszul beállított ajtók miatt elől tönkrement gumikéderek (szervíz egy nagy vita után mindben kicserélte); - - tükrök behajtása eleje óta érdekes és hangokat is ad, több már lóg is. BP-en ugye ezt muszáj megtenni, főleg ha az ember viszont akarja látni és használni! Szervíz: ez ilyen, nincs mit tenni! - - izzadós, puha és nehezen tisztítható ülések, mindre venni kellett huzatot; - - lehúzott ablaknál csörgő, zörgő ablakok. Szervíz: ez ilyen, meg kell szokni! - - a 4 autóból 2-be már csörög valami a vezérlésnél. Szerzvíz: ők is hallják, egyelőre nem sikerült feltárni a hibát; - - guminyomás érzékelők egymás után mennek tönkre, pedig alig 2,5-3 éves autóról beszélünk. Marso gumis szerint is kritikán aluli a minőségük (ilyen xart minőségűt még nem látott), lassan mind ki lesz cserélve; - - esős időben mocskolnak az ablaktörlő, pedig már cseréltettük garanciába őket. Erősebb esőben alig lehet belőle kilátni, veszélyes vezetni!; - - magától beinduló és kikapcsolhatatlan hátsó ablaktörlő. Eredménye: emiatt az összes autónkon karcos lett már a hátsó üveg, mert akár akarod akár nem hátul is töröl pár alkalommal; - - hamar összemocskolja magát a motor belülről és emiatt beázó alsó érzékelők a motorvédő lemez hiánya miatt. Illetve felülről is látszó lukak a motorháztató szélein, ahova szeret mindenféle falevél és retek megtelepedni. Emiatt szórakozott már az ABS jeladó és befagyott vagy eltört a első ablakspricni csöve. Garanciába eddig még cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Toyota Corolla/ Yaris | Következő autója? | nem tudom, de nem Dacia lesz |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.1/10) |
