A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Sandero (2013)

Sandero 0.9 Tce 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vedd meg dobd el!

Szöveges ítélet

Először is mi korábban Toyotákat használtunk céges autóknak: 2db Corolla-t és 2db Yaris-t. Azonban nem vagyunk márkafüggők, az elmúlt 10 évben sok autó megfordult a kezünk alatt, bár a Tojcsikkal nagyon elégedettek voltunk! Mivel a dízel épp kifelé megy a Toyoták meg eléggé megdrágultak és főleg a hibridet akarták ránktukmálni, így erről a vonalról lemondtunk. Kb. évente 35-40 ezer kerül az autókba.
Szolgáltató szektorban dolgozunk 8-10 alkalmazottal, ebből 4-6 ember állandóan autóba ül (köztük én, a főnök is). Tehát túl nagy és erős autót nem akartunk venni, mert felesleges, de töpörödöttet sem (pl. Smart, Aygo), mert akkor nem férnek be a kis cuccaink. Észak-Dunántúl és BP-el együtt 3 megyében szolgáltatunk. Na ekkor jött az ötlet, hogy próbáljuk ki, mindenki nyomja, hogy milyen jó ár/érték arányú őszinte autó, nyújtja a kötelezőt amit ma elvár az ember, főleg a Stepway felszereltséggel. Kívülről jól is néz ki, de itt lőttük a legnagyobb bakot: nem próbáltuk ki alaposabban és nem jártuk körbe, mennyire is strapabíró egy ilyen autó. Nálunk hamar kijönnek a gondok, mivel pörögnek az autóba a kilométerek, itt menni kell reggeltől-estig. Sajnos jöttek.....most le is írom az eddigi kálváriánkat az autóipar szégyenéről.
Már most utólag erős túlzásnak érzem a totalcar, vezess stb. és mindenfelé írtakat. Naponta használom ezt a típust, annyi talán igaz a leírtakból, hogy Pesten szaladgálni A-ból B-be jó. Itt a vége, mert a többi csak marketing. Esetleg az mond ilyet, aki pár napig próbaúton használgatta, de semmiképp nem mondanám jó autónak.
Gyorsulása szörnyű (a turbó ellenére), panaszkodnak a kollégák, hogy kisebb emelkedő vagy megpakolt autó megfogja az autót, ha nem lendületből mennek felé. A fogyasztás magas (7,5-8,5 között mozog átlagosan). Előző miatt, kicsi az üzemanyagtank, olykor hetente 3x-or is tankolni kell. Ritkán utazik hátul ember, de már többen panaszolták, hogy a lábtér ugyanis annyira szűk, hogy hosszabb utakon már szenvednek hátul…..inkább két gyereknek való a hely, nem felnőtteknek.
Tulajdonképpen a mérete miatt ezt vettük és nem a Duster-t, hogy Pesten és hasonló szűkebb városokban könnyebb legyen parkolni vele. Egyébként a hihetetlenűl szűk hátsó ablak miatt, ez is inkább tükörből tehető meg.
A váltó úgy rángat, hogy suggalja neked ne bánts, nem szeretem ha nyűznek. 1-3 sebességi fokozatig fura hangja van ráadásul darabos, akad, főleg a hátramenet. 170 cm feletti magasság felett szerintem meg véletlenül se vásároljuk meg, mert állandó derék- illetve nyakfájás biztosított! Úgy ülsz benne, mint majom a köszörűkövön. A feleségemnek pl. éppen jó, de már így is szinte hátra van tolva az ülés. Nálam teljesen (pedig 80kg és 172cm magas vagyok)! A 4db céges autóban van minden, le a kalappal, de pl. a tükrök behajtásánál, az ajtókéderek gumiszigetelésénél már erősen kiütközik a gyalázatos minőség! Utóbbi miatt a 4db autóból 2 már pár hónap után beázott a vezető oldalt, mire rájöttünk, hogy baj van. A műanyagok karcolása az autóban vagy a csomagtérben örök életre szól. Kritikán aluli a gombok elhelyezkedése és minősége. Párat már cseréltetünk, mert ki-ki esett magától. Volt olyan kolléga akinek annyira elege lett, hogy beragasztotta műanyag ragasztóval (kértük legközelebb ne tegye, mivel még garanciás). A kesztyűtartót használni rendesen szinte lehetetlen: becsíp mindent a zsanérok miatt, ide-oda akad, rossz volt az elgondolás, pedig nagy, de ez sem sikerült. Mindegyik autóba eltört már magától a gyári bowdenes fényszóró magasság állító, ezt nem voltak hajlandók garanciába cserélni! A tompított fényereje amúgy sem világbajnok, sötétbe eléggé rossz a vetített fény, de jobban jársz ha max-ra állítod, valamennyivel előrébb látsz. Szerintem 2db-nál a motorral vagy valamilyen más alkatrésszel tuti gond lesz, mert ezek hideg indítás után, de bemelegedésnél is hallhatóan csörögnek. Szervíz nem találja egyelőre, pedig visszaigazolták, hogy hallják. Gyanítom, hogy a turbók következhetnek a hibasorba, mert az egyik kolléga már az eddig se nagyon létező erő még kevésbé érezhetőségére panaszkodik, a másik meg panaszkodik, hogy fütyülni hallja a turbót. Szóval ez eléggé foglalkozós autó, mint a régi szoci korszakban. Azt hittem olcsón ki fogunk jönni, de ezt bizony többe fog fájni. Már most félek, mi lesz ha lejár a garancia!
Engedjék meg, hogy ezt mondjam, de rosszabb mint egy mai Lada. Megmondom miért: testvérem vállalkozása Granta (4db) és Vesta(2db) típusokba ruházott be. Kb. ugyanennyit futnak az autók, mint nálunk. Előbbinél az eleinte visító váltóra panaszkodtak (bejáratás után elviselhetővé vált, megszűnt), míg a Vesta-nál a hamar rozsdásodó kipufogóra, de igazából nincs más gondjuk. Mi meg szaladgálunk a szervízbe, mert folyton-folyvást van valami, mert mindaz amit leírtam csak azok voltak amik most eszembe jutottak. Néha reménykedem háta a négyből kettőt ellopnak és akkor tudnánk venni más típusú új autókat. Óhhh, hiú vágyálom...:(

Ajánlani csak a törpéknek, alacsony növésű embereknek, mazohista európaiaknak vagy élete utolsó autójának szánt nyugdíjasoknak tudnám! Szerintem nagyon gáz ez az autó!!! Lehet ha mégis a Duster-t választottuk volna elégedettek lennék, de erre nem vennék mérget. Talán annak nem fog feltűnni, aki alig megy vele, így látszólag sok évig "hibamentes" marad(hat) az autója.

Hibalista

- - rángató-bóklászó és akadozó valamint kicsit visító, nyígó váltók: szervíz szerint nincs mit tenni ez sajnos ilyen!; - - a kuplung mindnél nagyon fent fog, szokni kell. Szervíz: ez ilyen!; - - rosszul beállított ajtók miatt elől tönkrement gumikéderek (szervíz egy nagy vita után mindben kicserélte); - - tükrök behajtása eleje óta érdekes és hangokat is ad, több már lóg is. BP-en ugye ezt muszáj megtenni, főleg ha az ember viszont akarja látni és használni! Szervíz: ez ilyen, nincs mit tenni! - - izzadós, puha és nehezen tisztítható ülések, mindre venni kellett huzatot; - - lehúzott ablaknál csörgő, zörgő ablakok. Szervíz: ez ilyen, meg kell szokni! - - a 4 autóból 2-be már csörög valami a vezérlésnél. Szerzvíz: ők is hallják, egyelőre nem sikerült feltárni a hibát; - - guminyomás érzékelők egymás után mennek tönkre, pedig alig 2,5-3 éves autóról beszélünk. Marso gumis szerint is kritikán aluli a minőségük (ilyen xart minőségűt még nem látott), lassan mind ki lesz cserélve; - - esős időben mocskolnak az ablaktörlő, pedig már cseréltettük garanciába őket. Erősebb esőben alig lehet belőle kilátni, veszélyes vezetni!; - - magától beinduló és kikapcsolhatatlan hátsó ablaktörlő. Eredménye: emiatt az összes autónkon karcos lett már a hátsó üveg, mert akár akarod akár nem hátul is töröl pár alkalommal; - - hamar összemocskolja magát a motor belülről és emiatt beázó alsó érzékelők a motorvédő lemez hiánya miatt. Illetve felülről is látszó lukak a motorháztató szélein, ahova szeret mindenféle falevél és retek megtelepedni. Emiatt szórakozott már az ABS jeladó és befagyott vagy eltört a első ablakspricni csöve. Garanciába eddig még cserélték.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2016
Kényelem (5) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 120000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Toyota Corolla/ Yaris Következő autója? nem tudom, de nem Dacia lesz
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Sandero 2013 (2013)

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)