Sándorka
Szöveges ítélet
Eredetileg egy 4 éves Renault Meganet szerettem volna, de valami miatt amikor megnéztem, beültem, mentem vele, valahogy nem fogta meg a fantáziám. Autókereskedő ismerősöm ennyit szólt. "Ez nem Neked való. Mutatok mást." És megmutatta a Sanderot, Stepway kivitelben. Nekem a "sima" tetszett jobban, de a Stepway valóban fiatalosabb, pofásabb, trendibb. Persze mérlegelés, számolás, családi kassza stb. Pont annyi megvolt hozzá, amennyi kellett.
Elkövetkezett 1 hét, amíg "megvívtam a nagy csatát magamban"! Dacia. Tizenéves korom emlékei (amibe utaztam párszor 1985-ös sárga, majd 1989-es acélszürke TLX) törtek a felszínre. Meg persze az ismeretségi kör emlékei is a régi Daciákról. Nem voltak épp építő jellegű sztorik:)
Addig mondogattam hogy Dacia, míg megszoktam a márkát. Családi, ismerősi körben mikor mondtam, hogy Sandero Stepway lesz, láttam hogy néznek rám, azt se tudták milyen autó, de a Dacia szó hallatán láttam az elméket. Biztos jól döntesz? De amikor meglett és mentünk az autóval, kivétel nélkül mindenki vagy így vagy úgy de dicsérte.
Azt is mérlegeltem, ha a németek, osztrákok megveszik és szeretik is az "újkori" Daciákat, akkor nem lehet olyan rossz autó. A neten még a gyártásba is belenéztem:) Aztán próbakör, és azon kaptam magam, hogy a kereskedő ismerős (családban nála a 3-dik új autó vásárlás) kérdezte, akkor milyen színű legyen, milyet rendeljen? 3 nap gondolkodás után meglett a szín. Hófehér. Nehéz kocsi színt választani, ha az ember nem lát élőben olyat. Csak az interneten. Folyamatosan pásztáztam az utakon, parkolóban, amerre csak jártam, hol látok ilyet. Sehol nem akadtam fehérre. Megjött 2 hónap után a kocsi.(a várakozási idő azért ennyi, mert sok megy külföldre Mo-ra kevesebb jut) Megnéztem, továbbra is tetszett.:) Kívül-belül.
2014.04.16: átadásra került egyedi rendszámmal. Nagyon boldog voltam, és talán az átadás előtti órákban szerelmesedtem bele igazán.:) Sándorka lett a neve. Előző autóm egy Clio, Ő Jánoska volt:) (Sandero jelentése Sándor). 4 lufi, ABS, ESP, gyári CD-s rádió (nem kértem navisat), klíma, elektromos ablak, tükör, bőr kormány, és ami nekem a csúcs a tempomat! Kegyetlen jó dolog, és még városban is lehet vele nem keveset spórolni. Van benne egy ECO gomb, aminek használatával a motor teljesítménye gyengébb lesz, amit városon kívül is kipróbáltam, és tényleg nem húz úgy, mint anélkül, de városban egyen tempó, ECO gomb 2,7-3 litert fogyaszt!!
Nagyon szeretem, jól megy a dízel motorral, 5 liter körül mozog a fogyasztása átlagban. Fut városban, külterületen, autópályán. Ezt a dízel paripát ismerem, a másik autónkban is az 1.5 dCi zakatol, 9 éve. Az utcán megnézik, volt aki kérdezte is ez milyen autó?:) Autópályán tapasztaltam, hogy utolér valaki, és beáll mögém megnézni milyen autó, majd megelőz. Nem szokványos az tuti. 130-nál csendes, a tetősín se "sír", a téli Conti gumi igazán jó választás! Kényelmes a kemény ülés, magasan ülsz, terepjárós, jó futómű. Persze terepre nem is használnám, de pl szőlőföldön jól teljesített. Lehet fapados, de nincs agyongombozva, csak ami kell! Csak azok a "kütyük" vannak benne, amik igazán kellenek. Nagyon trükkös az alufelninek látszó acélfelni. Nyárra majd kap egy igazit is:)
Ennyi pénzért 5 év garanciával autó? Teljesen megéri. Ha valaki tervez venni Daciát a nevével kell megbarátkozni. Törésteszt 4 csillag. Persze van ennél jóval jobb autó is, de nekem az igényemet tökéletesen kielégíti.
2015 01: 9 hónapos 9500 km van benne. Még mindig szeretem, csak kézzel mosatom, és megkap mindent ami kell neki:)
2015 04 16: 1 éves, majdnem 11 000 km van benne, megvolt az első olajcsere. Korrektek voltak Kaposváron. Az olajcsere mellé szülinapra megkapta a vadi új 16 colos alufelniket. A Dacia felnimatrica is megjött hozzá, egy bizonyos külföldi online piactérről. Merthogy nálunk nem lehet kapni hozzá a "sörnyitós" változatot.
2016 márciusában egy 2000 km-es útra mentünk, a 2 tankolás Ausztriában volt, a kék-zöld benzinkútnál, nem prémium, csak a "sima" dízel, átlagosan 4,7 litert fogyasztott! Egy tank üzemanyag majdnem 1150 km-re volt elég. Nem hittem a szememnek, és autópályáztunk szinte végig. Ausztria+tőle nyugatabbra.
2016 04 14: 2 éves, 27 000 km-rel megvolt a második olajcsere+revízió, Siófokon, nagyon korrektek voltak, árban is.
2016 07 20: sajnos volt egy balesetem. Összetörtem az elejét. Nagyon sokat vártam míg elkészült de szépen dolgozott a szerelő. Nem teljesen az én hibám volt. Eredeti alkatrészekből rakták össze. Azóta bennem valami megváltozott, nem nagyon szeretem vezetni. Félek a vezetéstől.
2017 05 15: oldalról belémjöttek. Az egész oldalát összetörték. Újból megcsinálták eredeti alkatrészekből. Szeretném eladni. Hogy mit vennék helyette? Nem tudom...
Hibalista
- Relé kattog a fűtés gombnál, gariban kicserélték. - Az index/lámpakapcsoló kar cseréje, mert nem lehetett a tompítottat használni, gariban.
Ide hordtam szervizbe
Kaposvár-Car Kft Kaposvár
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Fodor Autó Kft Siófok
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Clio | Következő autója? | 10 évig nem lesz. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
