Kellemes kis kocsi 3
Szöveges ítélet
No most van benne százezer km.
Kicsit még tettem ide-oda hangszigetelést bele, még tűrhetőbb lett.
A fogyasztása úton 6-6,5 között, városban 7-7,5 között. Nem rossz szerintem. Szereti ha a gyújtógyertyát 15-20 ezrenként cserélem, észrevenni az igényét mert hidegen nehezen indul már olyankor - bár mindig olcsó fajtát veszek, az igaz :)
A nappali menetfény lámpák kb. két évet bírnak, aztán kiégnek. Nem túl drágán cserélem. 30-40 ezer között kéthavonta többször kiégett mindkét tompított fény izzó, többször cserélnem kellett, azóta viszont nem égett ki egyszer se. (?)
A gyári kalciumos (gondozásmentes) akku 5 évet bírt és egy langyos őszi reggelen minden előjel nélkül se kép, se hang, áram nulla - örökre meghalt. Fel se lehetett tölteni többé, csak egy új akkuval indult újra a gép.
A klíma még mindig működik, még jól hűt, még nem kellett töltetni, bár továbbra is ki-be kapcsolgat 10-20 másodpercenként vagy fél percenként és hosszabb állás után szörnyű zörgéssel-nyekergéssel indul. Hát ilyen. Viszont télen olyan 3-4 fok alatt nem kapcsol be! Pedig kéne, hogy párátlanítson, bár igaz, az ablakok nem annyira párásodó típusúak, de ha egy büdös dízel után megyek, lezárom a levegőbeáramlást, ekkor más párásodik. Bosszantó, hogy hidegben miért nem megy a klíma...
A váltó nyelestengelye továbbra is zörög mint a fene, hideg motornál alig, melegnél rettentően! Hát zörögjön ha akar, eddig még nem romlott el. A sebváltóba (mivel nyígott) 30 ezernél tettem valami tubusos polikerámia adalékot egy olajcserével, azt hittem nem ér semmit mert azután is nyígott, de olyan 20 ezret menve egyre csökkent a nyígás, mostanra szinte megszűnt. Ujjé!
A bal bajuszkapcsló elromlott, nem kapcsolta fel a tompítottat. A szakszervíz negyed óra alatt cserélte, 25 ezerbe fájt. Hmmm.
Cserélve lettek az első tárcsafékbetétek olyan 75 ezernél, bár még 1/4-ed vastagságuk megvolt, de mégis így döntöttem. Mivel óvatosan fékezgetek, a féktárcsa viszont alig kopott be még:). A dobfék kerékdob leszedéssel nem boldogultam, hát megnézettem a hátsó dobfékbetéteket is a szakszervízzel, szerintük még jók, nem cserélték, csak "féktisztítás" történt.
Az autó rugózása továbbra is jó a kátyús utakon, de rájöttem, hogy valahogy sajnos eléggé ráz az apró úthibákon (ezekből milliárd van minden méteren, borzasztóak a magyar utak), az út apró rittyentései nagyon átjönnek, pedig nem fújtatom a kelleténél jobban fel a gumikat. Hosszú vezetésnél ez már kifejezetten kellemetlen. Fene egye meg. (Régi, öreg, kényelmes Zsiguli 1200-as ehhez képest sétahajó volt!)
Még mindig az eredeti Continental nyárigumik vannak, még bírják, mert kb. 20 ezer km-től vettem téligumit is, azóta mentek együtt 80 ezret és még mindkettőben van olyan 4-5 mm profilmélység.
Aki kitalálta, hogy úgy kell felfogatni a csomagtartó keresztrudat (gyári) azzal a tetőbe csavarható csavarokkal, ahogy azok el vannak helyezve, büntetésül naponta 20 x csináltatnám vele. Csak akkor teszem fel ha kell, különben a keresztrúd szörnyű szélzajt csap, de fel-leszerelni szörnyedelem, nem bírom ki, hogy ne szidjam közben a felmenőjét annak aki ezt így találta ki, szinte le kell tépni a takarógumit, hogy a csavarlyukhoz hozzá lehessen férni, a gumi miatt még így is rossz szögben megy bele a csavar, egy csavart sikerült is beleszakítanom.
Eddig nem zörgött belül semmi, de kb. egy hónapja levált valami a műszerfal alatt középen és istenesen zörög ha rossz az út. Majd felnyúlkálok valahogy alulról és megoldom ha lehet...
A vezérműszíj cserén már gondolkozok, az állapota sajnos nem ellenőrizhető egyszerűen egy fedél leszedésével, pedig jó lenne, a Samarában, a Kalosban pl. lehetett így. Hát egy helyen 120 ezret írnak az interneten, mint Clio (ebben ugye Clio motor van) csereperiódust, hát kivárom... Sajnos a gépkönyv erről egy betűt se ír.
Egy éves kora óta magam szervizelem, 10w40-es középáras félszintetikus olajat teszek bele, bár azt írják, hogy 30 ezert kibír, de én kb. 15 ezer km-enként cserélem, ekkor még csak középbarna a színe, de cserélem, jobb a békesség.
Az olajat nem eszi, eddig még soha nem kellett utántölteni egy cseppet se. Igaz, 30 ezer óta minden olajcserénél kap egy fél doboz polikerámia adalékot :)
Aki kitalálta, hogy a pollenszűrő ott van ahol és úgy kell beletenni ahogy, annak nagyon csúnyákat tudnék mondani, ha találkoznánk. Ugyancsak annak is, aki az olajszűrőt úgy és oda tervezte. No mindegy megoldom, de katasztrófális szenvedés.
Ja, jut eszembe, hogy egy jó ideje az ablaktörlő első folyamatos fokozata nem kapcsolható csak ha "megmozgatom" a bajuszkapcsolót párszor, de mivel a többi fokozat jól működik, nem cseréltetem, mert még ez is lenne tán 25 ezer... :)
Ja, a kormányról eléggé lekopott a burkolat. Csinálhatták volna erősebbre.
A belső műanyagburkolatok túl könnyen karcolódnak, van is már jópár rajtuk.
Aki kitalálta, hogy a külső nem fehér színezés mikrométer vékony legyen, alatta meg FEHÉR a festék, hát azzal is elbeszélgetnék. A fűszál hozzáér már fehér karcos a színes autó!
Szóval megy az autó, nekem elég tágas is, nekem jól pakolható, ha meg kifogytunk a helyből, hát ott a tetőbox... A fogyasztása nekem megfelel, magamnak is szerelgethetem... Nem sok minden romlott el rajta eddig.
A-ból B-be járok vele autópályán 110-el (esetleg kamionsor megelőzésekor 130-140, de aztán vissza 110-re), úton 80-90-el, városban 50-el, erre pont megfelel nekem.
Hibalista
- - lámpa kiégések... - - bal bajuszkapcsolót cserélni kellett - - jobb bajuszkapcsoló "rendetlenkedik" - - a kormányról lekopott a burkolat
Ide hordtam szervizbe
Gyöngyös
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Én magam :)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Kalos | Következő autója? | meglátjuk, van még idő, pár évet még tervezek a Daciával |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
