A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Sandero (2013)

Sandero Sandero ARCTIC 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Kellemes kis kocsi

Szöveges ítélet

Sandero ARCTIC - akciósan

Kellemes kis autó, ár-szolgáltatás arányában a mostanában kapható legjobb, mivel ez ma a legolcsóbb klímás – rádiós - fedélzeti computeres – elektromos ablakemelős, távirányítós záras – ködfényszórós – elektromos és fűthető tükrös modell, ABS-el, kipörgésgátlóval, menetstabilizátorral.
Lenyomtam vele az első 1500 kilométert pályán, közúton, városban, hobbitelekre, horgásztóhoz, tehát szépen kipróbálgattam, hol mit tud. Érdekes, hogy mikor 0 km-esen beleültem, a motor hangja alig volt hallható, mostanra kissé felerősödött valamiféle kerregés, és bizony megjelent a „dízelcsörgés” is – pedig az autó benzines. Itt kis kitérőt kell tennem: az eddigi összes „modern” olcsó autóm (Samara, Suzuki, Kalos és most a Dacia is) úgy ezer kilométer után átment „dízelbe”, ahogy fogalmaztam fentebb, azaz a sebváltó nyelestengelye elkezd kerregni-zörögni bennük. Pedig gyári ajánlás szerint járatom be őket, míg bele nem teszek úgy ötezret, addig pályán max 110-120, a fordulat pedig nem több mint 3-3,5 ezer. És mégis. No mindegy, úgy látszik ez az én szerencsém, ettől még minden kocsim, minden javítás nélkül simán elment kb. 100 ezret, mikorra is újat vettem helyettük és szerintem az új gazdájuknál is még elmentek további akármennyit is ezzel a jelenséggel. No reméljük, a Daciánál is így lesz. Csak kicsit érdekes, majdnem úgy fogalmaztam, hogy „bosszantó”, no de ne feledjük az ár-használhatóság arányt…
Picit a szocialista Dáciákat idézi a gyári összeszerelés talán (bizonyára csak az én autómnál :)), az egyik hátsó sárfogó műanyag lapocskát lefelejtették (a szalon igéri a pótlást), a bal lámpa feljebb világít mint a jobb (no mindegy, beállítom magam, szerencsére nem ijedek meg egy kis garanciát nem érintő odafigyeléstől.) A klíma szépen működik, de beindulva kerreg-morog kicsit (pont olyan hangokat ad, mint amikor 5-6 év után kezdett kifogyni a klímatöltet az eddigi klímás autóimból) - erről hamarosan kikérem majd szakszervíz véleményét – de végülis derekasan teszi a dolgát, tehát lehet, hogy nem is baj a dolog, meglátjuk.
A kocsit Continental nyári gumikkal adták, jól tapadnak vízen-szárazon, kicsi a gördülési zajuk is, az oldalkúszás is jelentéktelen, kifogástalanul fékeznek. A rugózás lehetne kicsit puhább, de nem bántóan kemény. A kocsi a kátyúkat kiválóan veszi, kényelmes! Az egyenesfutás jó, vízszintes úton nem veszek észre oldalra húzást.
1500 km után átnéztem a folyadékszinteket (fék, szervó, hűtő, ilyesmi), minden rendben, normális szintek, olajfogyás nincs, az olaj majdnem színtelen, éppcsak észrevehetően barnult.
Szóval kispénzűek szerintem nem csinálnak vele rossz vásárt, egy „európai” kocsit kapnak, pár dologgal pesze kompromisszumot kell kötni, de hát ez nem egy Mercédesz vagy Volvo…

Ami tetszik:

- Fogyasztás: autópályán (négy személy + sok csomag) 6,2, a további mindenféle váltakozó használatban 6,5. (A fedélzeti kompjúter szerinti adatok.)
- Kényelem: Szépen el lehet férni, öt felnőtt elvan hosszabb úton is, van lábtér, fejtér, az ülések, fejtámlák jól állíthatók a csomagtartó is elfogadható (320 liter) és különösen magasságában jól pakolható. Segít még, hogy a mentődobozt a kalaptartóra tettem (odatépőzárazva, hogy ne csuszingáljon a kanyarban), a pótkerék gyárilag úgy való, hogy nem lehet bele pakolni, de megfordítottam, így a vontatószem, meg vontatókötél, pótizzók, pumpa, ilyesmik belekerülhetnek, ezért a „szerszámostáska” pl.: a mellénnyel, kis törölközővel, elemlámpával, háromszöggel, apróságokkal elfér a vontatószem helyén felszabadult helyre állítva-bedugva, nem kell a csomagtérben ide-oda rakosgatni.
- Magasságban állítható kormány, magasságban állítható vezetőülés. Jó dolog.
- Fedélzeti kompjúter: aranyos.
- Automata belső világítás: eleinte furcsa volt, hogy önálló életet él, de már kezdem érteni, hogy mit miért csinál.
- A vezetőülést tudom igazán értékelni: nekem nem rövid az ülőlap (itt-ott ezt írták egyesek), 200 km után sem macskásodik meg a derekam, nem fáradok miatta, nincs vele bajom, nekem megfelel, kényelmes rajta ülni (mellesleg 175 cm magas vagyok és 88 kiló). Oldaltartása nem nagy, de ez nem is versenyautó.
- A kezelőszervek legtöbbje szépen kézreesik, a műszerek jól láthatók, jól értékelhetők a kijelzett dolgok.
- Az első szélvédőmosó csodálatosan teríti a vizet, nem csak egy helyre spriccel. (A hátsó csak egy sugárban, de ott úgy is jó.)
- A kormányszervó eleinte (más autók után) kis megszokást igényel, de jó. Az ABS-es fék egyenesen kiváló (!), a menetstabilizátor szintén kiváló. A kocsi úgy veszi a kanyart, ahogy annak az íve van, se nem alulkormányzott, se nem túlkormányzott. Mivel a kocsi még garanciás, nem erőltettem túl, de azért egy pici driftet-csúsztatást esőben megpóbáltam egy-két kanyarban, hát bizony nem driftelt-csúszott, követte az ívet szépen. Gyakorlatlanabb vezetőknek nyákás-csúszós úton vagy vészhelyzetben ez sokat segíthet. Gratula a tervezőknek!
- A műszerfal éjszakai fénye jóleső.
- A rádió kormányról hangosítható-halkítható.
- A csomagtartó gázrugókkal nyílik. Kényelmes dolog.
- Esőben-sárban nem nagyon piszkolja az autó az oldalát-elejét, de még a hátulját sem. Más modellekhez képest úgy nézem, két-háromszor annyit lehet vele menni, mire ugyanannyira piszkos lesz.
- Alig hajlamos a kicsike az ablakok párásodására. Nagyszerű! (Kalos vagy Opel Astra után szinte el sem hiszem!)
- Négy légzsák, a jobb első kikapcsolható (gyerekültetéshez).
- Biztonsági gyerekzár a hátsó ajtókban.
- Teljes értékű pótkerék (ajándék a szalon jóvoltából, azt hiszem alapból nem jár csak defektjavító készlet).
- A motorfék jól el van találva. Mindig annyi benzint és fordulatszámot kap a motor, amennyi kell neki. Ez fontos! (Suzukin például az injektor a fordulat leesésekor elkezdte túltáplálni a motort, lassulva egyszercsak egy ponton megszűnt a motofék és magától picit felpörgött a motor, míg meg nem szoktam, egyszer jégen kanyarban megpördültem e miatt - motorfékes kanyarvételre számítottam aztán egyszercsak magától rátette a vonóerőt a kis aranyos…). No a Dáciánál ilyesmit még egyszer se tapasztaltam.
- A gázadásra elfogadható kis késéssel ragál, tehát nem túl nagy holtidővel.
- Önindító: a motor szinte „pöccre” indul.
- Kézifék: gyárilag jól beállítva, 4-5 kattanásnál már teljesen befog.
- Magasságban állítható első biztonsági övek.
- Négy légzsák elöl (2 front + két oldal).
- Semmi belső zaj, nem nyiszog-zörög egy cseppet sem a kárpit meg senmmi se.
- Elektromosan állítható tükrök. OK.


Ami olyan amilyen:

- Az 1.2 -es 75 lóerős (azt írják Clio-) motor sík úton egész jó, szépen viszi a kocsit, alul is szépen húz, de izzasztósabb emelkedőn bizony már erőtlenke, de hát ez nem versenyautó, így is elvisz A-ból B-be. Kellő időben vissza kell váltani, ez a titka.
- Klíma: alapvetően klímás autóra pályáztam, manapság már nem jó nélküle, különösen autópályán nem.
- A ködfényszórók úgy nézem inkább a „látszani” mint a „látni” elve alapján világítanak, de azért csak jó az ha van.
- A fekete üléskárpit helyett jobb lenne szürke, és a gyári műanyagos anyag helyett inkább szövet, mert ez valahogy nehezen tisztítható és a piszok is eléggé feltűnő rajta, de végülis elfogadható, nem értékelem rossznak. Ülni jó rajta, nem izzasztó, kényelmes. Csak a tisztíthatósággal, piszokmutatással akadt kis gondom.
- Az indexkapcsoló „pattanhatna” egy kicsit erősebbet, ha le vagy fölkattintotta az ember, egy határozottabb visszajelzés nekem jobban esne, de ez ízlés dolga.
- A hátsó ablaktörlő beindul olyankor is, amikor csak az első ablakot akarom megtörülni (pl.: rovaroktól). No ilyenkor magától beindulva szárazan töröl kettőt-hármat a hátsó is. Hmmm…
- A csomagtartó nyitógombja és az emelési pont (a csomagtartó alja) kissé messze esik egymástól, rövidebb ujjú személynek ez nem előnyös. (Lapáttenyérre vagy zongorista ujjakhoz tervezték?) Kulccsal csak kétkézzel nyitható. Hát le kel tenni a csomagot, vagy ki kell nyitni az egész kocsit.
- Az elektromos ablakemelők kapcsolói a középkonzolon vannak. Nem von le az autó értékéből, de megszerethetetlen dolog. (Mindig oda kell nézni, hogy hova nyúljak, ha működtetni akarom az ablakot. Próbáltam megszokni, rutinná tenni a kapcsolást odanézés nélkül, de csak tapogatok, elállítok valami mást… Lehet, hogy én vagyok béna?)
- Jelzi a kilométerórában egy zöld jellel, hogy váltsunk már föl vagy lefelé. Nem rossz dolog, benzint spórol. Ez sík úton okés, emelkedőn vagy jól megterhelt kocsinál viszont becsaphat, pl.: ha harmadikban húzatom fölfelé 40-50-el, és jelzi, hogy tegyem mostmár negyedikbe. De ha teszem, elerőtlenedik a motor, ha meredek az emelkedő. Ilyenkor felül kell bírálni a kicsikét és hagyatkozni a megszokásra/érzésre.
- Fűtés. Látszik, hogy az autót nem szibériára tervezték, de azért szépen befűt, bár kissé lassabban mint egy Lada. A hátsó ablak és tükrök fűthetősége jó dolog.
- A kilométeróra minden mai autóban csal valamennyit. Ebben úgy 40-50 környékén kb. 3-4 km/ó-val, 90-110 környékén kb. 4-5 km/ó-val mutat többet, mint a valós sebesség (GPS-el összehasonlítva). Megj.: a kerekek 15 collosak.
- Nappali fény. Jó, hogy járó motornál automatikusan bekapcsol, de kár hogy nem kikapcsolható (mondjuk időnként kis hangjelzés figyelmeztetne vagy lenne benne sötét-világos érzékelő), mert így este ha sötétben akarok maradni úgy, hogy jár a motor, az lehetetlen.
- A váltó egytől hármasig, főleg motorféknél kicsit nyíg. Inkább a vájtfülűek veszik észre.
- Két távirányítós slusszkulccsal adták. Kár hogy bumburnyák nagy a slusszkulcs feje, kisebb, szépecskébb, zsebbeférőbb is lehetne, láttam már olyat (pl.: Kalos).
- Kár hogy nincs zöldített vagy barnított naptól védő sáv a szélvédőn felül. (Mondjuk van erre a célra napszemüvegem, de akkor is kár.)
- A kiszállás-beszállás (elöl) teljesen nyitott ajtóknál teljesen oké, de résnyire nyitott ajtónál (parkolóban, garázsban) kisebb tornamutatványt igényel, mivel az ülések keskenyek (ami ha már ülünk benne nem baj) és emiatt messzire esnek az ajtónyílásoktól (ami szintén nem baj ha már ülünk benne), és talán azért is messze esnek, mert kellett a hely az ajtóban lévő tárolórekeszeknek illetve túl vaskos az ajtókárpit. Hmmm… Harmincöt éve vezetek, de még nem volt igényem másfél literes palackot tárolni sose az ajtóban (egyik reklámszlogenje a Sanderónak hogy ilyet lehet benne), viszont rendszeresen szállok ki résnyire nyitott ajtónál. Amit nyertünk a réven, elvesztettük a vámon ebben az esetben.
- Szép nagy a kesztyűtartó. Kár hogy teljesen célszerűtlenül, olyan rekeszfélék meg üregecskék vannak benne, jobb lenne szerintem egy nagy üreg. És ha kinyitom, és jó sok minden van már benne, a zsanérokba mindig odacsúszik-beleakad valami, amitől nem lehet becsukni mert becsípi, így figyelni kell erre is. Valahogy másképpen jobb lett volna legalább a zsanérozást megoldani.
- A motortér sáros-vizes úton összesározza-vizezi magát kissé. Hát ez a mai „modern” kocsik alaphibája. Sajnos a Dáciáé is. (Drága 1200-as zsigulim, ebből a szempontból etalon volt! Ha tetőig csuromsáros volt is az egész kaszni, a motortér akkor is tiszta maradt, mert volt szépen takarólemez a motor alatt ott, ahol annak lenni kellett. Ennyire egyszerű.)
- Az „A” oszlop nem túl vastag, elfogadható a kitakarása.
- Tolatni inkább csak tükörből, mert kicsi a hátsó ablak.
- A visszapillantó tükröknek elég nagy a látótere. Mondjuk úgy, elfogadható. Lehetne kicsit még nagyobb, de elfogadható.
- A menetszél lehúzott ablaknál elég erős hangot ad, eléggé be is vág. Jobb a klímát használni.

Ami nem tetszik:

- A sebességváltó bóklászós és néha akadozó. Nem érzem igazán jól sikerült konstrukciónak. Figyelni kell a váltáskor, hogy erősen húzzam tök ütközésig jobbra vagy balra mielőtt előretolom, különösen ötödikbe tenni, vagy elsőbe induláskor. Végülis lehet vele váltani, nem gond, csak hát megint egy szokni való dolog… A hátamenet néha akad (de van ez így máshol is, ezt nem veszem nagy hibának.)
- A kuplung a legalján fog. Így a pedált állandóan tövig kell nyomkodni. Nehezen tudom megszokni. Legszívesebben magasabbra állítanám, de hát garanciális dolgokhoz egyenlőre nem nyúlunk.
- 3000 fordulat környékén már kezd észrevehetőbben bejönni a motorhang, 110-nél a szélzaj is megjön. Nem erősen bántó, de erre talán jobban odafigyelhettek volna a tervezők. Még egy pici hangszigetelés ráfért volna erre az aranyos kis jószágra és akkor most azt mondhatnám: „megszerettem”. (Még a váltót és kuplungot is :)) Így még nem mondom.
- A fényszóró magasságállítás nem sikerült jól. Rossz helyen van a gombja (rosszul elérhető), nem látszanak a számok a csavaró körül, és bowdenes-bóklászós, nem pontos, tehát nem állítható jól csak teljes sötétben, amikor már látszik a fénycsóva, hogy éppen hova csavarva a gombot, milyen magasra vetít a fény.
- A pótféklámpának nagy a tokja, meglepő, de bizonyos helyzetekben kitakarhat dolgokat. Talán szerencsésebb lett volna egy keskeny LED-csíik.

Amire érdemes odafigyelni:

- A futómű kifogástalanul veszi a kátyúkat, erre figyelni kell, nehogy átessünk a ló túloldalára, aztán durrbele, mit nekünk az, át az összes kátyún: nem biztos, hogy a futómű és gumi ezt meghálálja!
- Talán a dizájn a funkcionalitás rovására ment a kocsi elejénél, az orra picit túl előrelóg és lehetne picit magasabban. Járdaszegélyre való fölállás, parkolóban a szegélykőre való ráfutás tekintetében érdemes inkább kerülni a magasabb padkákat. (Tesconál egyszer nem figyeltem erre, szerencsére két milliméter volt még mikor fölémentem a szegélykőnek, nem ért hozzá, de vannak ennél sokkal magasabb szegélyköves parkolók is ám!) Úgyszintén gödrös úton, ha nem figyelünk, leérhet az eleje. (No erre találták ki a stepway 4 cm-rel való magasítását, de ha a kocsink nem stepway, nem árt odafigyelni. Esetleg ha valaki rászán egy kis felárat 16 collos kerékre, azzal is használható az autócskánk, és azzal nyilván magasabban van az eleje-alja.)

Folytatás:

Majd később. Ha lesz valami, amit érdemes megosztani, pl.: első kötelező szerviz, vagy valami meghibásodás (ilyen remélem nem lesz, csak úgy írtam…).

Hibalista

- -

Ide hordtam szervizbe

-

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

-

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 1500
Szerviztapasztalat (0) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? KALOS Következő autója? nem vagyok márkahű
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Sandero 2013 (2013)

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Artic sce meteor

Sandero 1.0 sce - 2018
2019.06.17 20000   -

Azúrkék

Sandero Stepway 0,9 Tce - 2014
2014.09.12 50000   4,3

Ezres motor túrbó nem is volt.

Sandero 1.0 SCE - 2007
2018.07.19 10000   -

Jégfehér fürge Stepike

Sandero 09 tce - 2015
2017.05.09 25400   -

Kellemes kis kocsi 2

Sandero alapmodell- 1.2 - 2013
2013.12.18 15000   -

Kellemes kis kocsi 3

Sandero 1.2 arctic - 2013
2019.04.10 100000   -

Korállvörös Kúlság Konstans Kívánom

Sandero 1.2 16V Arctic - 2013
2013.07.16 6500   -

Nem a mi autónk

Sandero 0.9 TCE - 2016
2019.06.18 25000   -

Nem sznobnak való autó

Sandero 1.0 benzin - 2018
2020.12.01 17000   -

Nő-nek az elvárásai

Sandero Arctic 1.2 benzin - 2015
2019.01.02 25000   -

Panda

Sandero stepway 0.9 Tce - 2019
2019.10.01 5000   -

Sanyiiiiiiiii

Sandero Laureate dci - 2014
2023.05.08 4500   -

Sztepikeee

Sandero Stepway, 1.5 dCi - 2014
2019.12.13 16000   -

Szép és megbízható

Sandero Stepway 0,9 Tce - 2015
2016.10.25 75000   -

Sándorka

Sandero 1.5 dCi 90LE - 2014
2015.01.15 21000   -

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)