A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Sandero (2013)

Sandero 1,2 16V 55kW/75 LE Arctic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

das Auto - románul

Szöveges ítélet

Előre bocsátom, hogy édesanyám a gazdája, csak segítettem neki gyorsan túl lenni a bejáratási időszakon.
A tárgy egy 1.2 Arctic 75 LE - benzines modell. A vásárlás előtt kipróbáltam egy 3 hengeres turbó benzines verziót egy helyi kereskedőnél. Az amúgy meglepően fürge volt. Nem figyeltem oda és igen hamar 110 km/h-val "téptünk" főúton. Kollégám hátul érzett egy enyhe pattogást a keresztbe szabdalt aszfaltú főúton, de amúgy jól csillapította az "átlag" magyar utak kátyúit. A motorhangja kicsit "röntyörönty" volt, de abban legalább több kraft van és nem kell a lendület faktorral számolni előzéskor.
Ez a 75 lovas "jégfehér" autó pont arra való, amire kitalálták: főúton és városban (zsúfolt fővárosok kizárva) viszonylag olcsón és biztonságosan haladni. Autópályára már nem annyira gazdaságos. Egy hosszabb túrán a vegyes (sok pálya, sok város, kevés főút) fogyasztás 6,3 (dög melegben, klímával) volt. Amúgy az 5,5 (klímázva 5,7) vegyes fogyasztás valós, amennyiben a sebességkorlátokon belül autózunk. Sok főút, falukkal tarkítva 5,2. Előzéskor nyomni kell neki, de ez a fogyasztást nem befolyásolja az eddigi tapasztalatok alapján.
Külcsíny: Szerintem szebb, mint a Renault előző Cliója még hátulról is. A sörnyitó és a Dacia felirat pedig csak addig ijesztő, amíg ki nem próbálja az ember.
Én sokat vezettem régen rossz és még rosszabb autókat (Dacia-t is), így ki merem jelenteni, hogy ez egy jó autó.
Pár észrevétel: Az index bajuszkapcsolót meg kell szokni, illetve nem a végénél kell le vagy felpattintani, és akkor azt csinálja, amit kell, nem ugrik vissza. A dudát nosztalgiából úgy felejtették. Jobb lenne a kormányon elhelyezni, mint a többi autóban. A vezetőoldali napellenzőn a tükörre nem jutott műanyag, így mindig láthatjuk magunkat ellenfényben. A kuplung+váltó páros 5 skálán 4 alá. Indok: a hátramenetet van, hogy csak második kuplung kinyomásra veszi szépen, amúgy rendben van. Nekem hiányosság, hogy az ablaktörlő lassú fokozatát nem lehet finomhangolni. A szórakoztató elektronika jól szól, csak kicsit tényleg buta, hogy a nagy gomb nem kapcsol, és nem hangerőt állít, hanem tuningolja a rádiót, viszont telefonálásra nagyon jól használható. A Bluetooth kapcsolata "robusztus". Az egység beszerelése viszont hagy némi kívánnivaló maga után. Janeszku - ahogy Vályi Pista hívta - kicsit kotrohányul faragta bele, vagy a műszerfal formáját nem tervezték elég patentra. Alul kicsit kilóg a műszerfal síkjából, de nem annyira zavaró. Ezt nem UFÓ-k csinálták, mint a 7-es Golfot, hanem hús-vér emberek.
Biztonság: Múltkor sötétben fáradtan vezettem hazafelé, és főúton 70 km/h-nál hirtelen manőverre megtételére volt szükségem, mert egy egésznek látszó műanyag lökhárító hirtelen előttem termett a sávom közepén pont keresztben. A menetstabilizátor gyönyörűen, észrevétlenül tette a dolgát. Nem lengett sehova az autó, pedig a másik sávba kényszerültem egy pillanat alatt. Csillagos 5-ös!
Belső: Az ülések fekete kárpitja a fehér varrással szerintem szép, és illik a fehér külsőhöz.
Külcsíny még: A ködlámpa és a frontspoiler szerintem kultúrált, "féleurópai" külsőt kölcsönöznek a pofájának. Szerencsére nekem Zámbó Jimmy haja nem jön le belőle, ha ránézek :)
Összefoglalva: örülök, hogy papírmunkával együtt 2.56 millióból egy ilyen jó autót sikerült beszereznie édesanyámnak ajándék téli kerék szettel együtt. Már nagy szolgálatot tett idén, pedig még fél éves sincs.

Hibalista

- -

Ide hordtam szervizbe

-

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 1.4 TLX 1989. Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Sandero 2013 (2013)

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)