das Auto - románul
Szöveges ítélet
Előre bocsátom, hogy édesanyám a gazdája, csak segítettem neki gyorsan túl lenni a bejáratási időszakon.
A tárgy egy 1.2 Arctic 75 LE - benzines modell. A vásárlás előtt kipróbáltam egy 3 hengeres turbó benzines verziót egy helyi kereskedőnél. Az amúgy meglepően fürge volt. Nem figyeltem oda és igen hamar 110 km/h-val "téptünk" főúton. Kollégám hátul érzett egy enyhe pattogást a keresztbe szabdalt aszfaltú főúton, de amúgy jól csillapította az "átlag" magyar utak kátyúit. A motorhangja kicsit "röntyörönty" volt, de abban legalább több kraft van és nem kell a lendület faktorral számolni előzéskor.
Ez a 75 lovas "jégfehér" autó pont arra való, amire kitalálták: főúton és városban (zsúfolt fővárosok kizárva) viszonylag olcsón és biztonságosan haladni. Autópályára már nem annyira gazdaságos. Egy hosszabb túrán a vegyes (sok pálya, sok város, kevés főút) fogyasztás 6,3 (dög melegben, klímával) volt. Amúgy az 5,5 (klímázva 5,7) vegyes fogyasztás valós, amennyiben a sebességkorlátokon belül autózunk. Sok főút, falukkal tarkítva 5,2. Előzéskor nyomni kell neki, de ez a fogyasztást nem befolyásolja az eddigi tapasztalatok alapján.
Külcsíny: Szerintem szebb, mint a Renault előző Cliója még hátulról is. A sörnyitó és a Dacia felirat pedig csak addig ijesztő, amíg ki nem próbálja az ember.
Én sokat vezettem régen rossz és még rosszabb autókat (Dacia-t is), így ki merem jelenteni, hogy ez egy jó autó.
Pár észrevétel: Az index bajuszkapcsolót meg kell szokni, illetve nem a végénél kell le vagy felpattintani, és akkor azt csinálja, amit kell, nem ugrik vissza. A dudát nosztalgiából úgy felejtették. Jobb lenne a kormányon elhelyezni, mint a többi autóban. A vezetőoldali napellenzőn a tükörre nem jutott műanyag, így mindig láthatjuk magunkat ellenfényben. A kuplung+váltó páros 5 skálán 4 alá. Indok: a hátramenetet van, hogy csak második kuplung kinyomásra veszi szépen, amúgy rendben van. Nekem hiányosság, hogy az ablaktörlő lassú fokozatát nem lehet finomhangolni. A szórakoztató elektronika jól szól, csak kicsit tényleg buta, hogy a nagy gomb nem kapcsol, és nem hangerőt állít, hanem tuningolja a rádiót, viszont telefonálásra nagyon jól használható. A Bluetooth kapcsolata "robusztus". Az egység beszerelése viszont hagy némi kívánnivaló maga után. Janeszku - ahogy Vályi Pista hívta - kicsit kotrohányul faragta bele, vagy a műszerfal formáját nem tervezték elég patentra. Alul kicsit kilóg a műszerfal síkjából, de nem annyira zavaró. Ezt nem UFÓ-k csinálták, mint a 7-es Golfot, hanem hús-vér emberek.
Biztonság: Múltkor sötétben fáradtan vezettem hazafelé, és főúton 70 km/h-nál hirtelen manőverre megtételére volt szükségem, mert egy egésznek látszó műanyag lökhárító hirtelen előttem termett a sávom közepén pont keresztben. A menetstabilizátor gyönyörűen, észrevétlenül tette a dolgát. Nem lengett sehova az autó, pedig a másik sávba kényszerültem egy pillanat alatt. Csillagos 5-ös!
Belső: Az ülések fekete kárpitja a fehér varrással szerintem szép, és illik a fehér külsőhöz.
Külcsíny még: A ködlámpa és a frontspoiler szerintem kultúrált, "féleurópai" külsőt kölcsönöznek a pofájának. Szerencsére nekem Zámbó Jimmy haja nem jön le belőle, ha ránézek :)
Összefoglalva: örülök, hogy papírmunkával együtt 2.56 millióból egy ilyen jó autót sikerült beszereznie édesanyámnak ajándék téli kerék szettel együtt. Már nagy szolgálatot tett idén, pedig még fél éves sincs.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 1.4 TLX 1989. | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
