A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Logan (2013)

Logan MCV 1.2 Arctic LPG 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Takarékos gázos családi autó

Szöveges ítélet

A második gyerkőc érkezésével kicsi lett a háromajtós Suzuki Swiftünk. Egy olyan autót kerestünk, amiben elfér 2-3 gyerekülés vagy kényelmesen 3 ember hátul, no meg az összes csomag, babakocsi stb. A márka felhangjai miatt többen próbáltak lebeszélni a vételről, de előnyösebbnek éreztük, hogy egy sokéves gyári garanciás, nullkilométeres, egyszerű de nagy autót vegyünk ezért az árért (LPG+extrákkal 3050000 Ft), mint egy ki tudja milyen előéletű de jó nevű kisebb, szűkösebb használtat.

Az óriási, könnyen pakolható csomagtartó megfelel az elvárásoknak, az utastérben is kényelmesen elférünk mindenestül. Kényelmes a ki-beszállás, jól eltalált az autó magassága. A Suzuki Swift után úgy érezem, hogy most már nem tudnak rajtam keresztülnézni az autóstársak, és én sem a rendszámtáblájuk alját nézem. :) Kihúzhatom magam a vezetőülésben, és ez a pozíció hosszú utakon is kényelmes.


Az 1.2-es benzin/LPG motor terheletlenül jól tud húzni 2000-es fordulat felett, de tele csomagokkal egy nagyobb emelkedőn igencsak cammogva szenved, ez benzin/LPG üzemmódtól függetlenül igaz. Klímával megspékelve a rizikós előzéseket el kell felejteni, ez egy stabilan haladó, de lassan gyorsító autó. Lámpánál induláskor a többiek általában elhúznak mellettem. A 4-es sebességet kb 40 km/h-tól, az 5-öst 55km/h fölött javasolja a fedélzeti számítógép. A motorhang 110-es tempóig halk, onnantól viszont a nagy fordulatszám miatt süvítő, bár még mindig halkabb, mint a Swift... :)

Takarékosság és környezetbarát elköteleződés miatt választottuk a gyári LPG változatot 250 e Ft felárért. A pótkerék helyén lévő 32 l-es tartályba valójában kb. 25 l gázt lehet tankolni, ennek az a hátránya, hogy a hatótáv vegyes úton kb. 350 km, de autópályán csak 250 km, ami kellemetlenül gyakori tankolási kényszert jelent. A tartály lehetne nagyobb!
Ami viszont az LPG óriási előnye, az az olcsó menetköltség: városban 7,3 l gáz/100 km a fogyasztása, országúton 6,5-7 l, autópályán viszont 130-as tempónál a kicsi motor őrült pörgése miatt 10 l is lehet, de még így is igen pénztárcabarát a kb. 180 Ft/l gázárral számolva (hiszen ki ne akarna 4,5 l benzin árával megegyező költséggel autózni egy ekkora kombival?).
Benzinnel csak keveset mentem, a vegyes fogyasztás 5,5 l-re jött ki a bejáratás ideje alatt. Bővebben a fogyasztási statisztikáim itt: https://www.spritmonitor.de/en/detail/696786.html


Néhány egyéb észrevétel: a tolatóradar+vonóhorog kombinációnál megőrít a hárompontos radar, négypontos kellene, különben lehet mindig leszedni a vonóhorgot. A kereskedő azt mondta, hogy ez nyugat-európai megoldás, hiszen ott tilos a vonóhorgot a kocsin hagyni ha nem vontatunk, akkor meg nem is kell négypontos radar... erre tessék, osztrák Daciakon négypontos radart figyeltem meg...
Ami még rossz pont, az az ajtók körüli gumitömítés igénytelensége, egyszerűen el van vágva és alig passzol össze a két vég pont szemmagasságban: szándékosan ordítja, hogy "inkább vegyél Renault-t 40%-kal drágábban!" :)

Pozitívumként említeném, hogy a Swift után számomra a fedélzeti számítógép már egy űrhajó fejlettségi szintjét jelenti, még úgy is, hogy a fogyasztást az LPG változatban nem tudja számolni. Kérem szépen, jelez még akkor is, ha alacsony a keréknyomás, kell ennél több? :)
És hogy ne feledjem, a rádió valami fantasztikus, jól szól a mély tartományban is, Bluetooth-on kapcsolódik bármihez, tiszta kényelem. A telefonos kihangosítás jó, bár a visszapillantó fölötti mikrofon vezeti a menetzajokat és halk, ezért nem igazán használható.

Összefoglalva ami tetszett:
- Kényelmes, tágas utastér és óriási csomagtér
- Egyszerű de megfelelő belső elektronika, jó hangrendszer
- LPG-vel verhetetlenül olcsó menetköltség

Összefoglalva ami nem tetszett:
- Kicsi gáztartály, sűrű tankolás
- A hárompontos tolatóradar összevész a vonóhoroggal
- Igénytelen ajtó-gumitömítés

Hibalista

- Még semmi.

Ide hordtam szervizbe

Csíki autószervíz

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Renault Budakalász

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift 1.0 GS 2001 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Logan 2013 (2013)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)