A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Logan (2013)

Logan MCV 0.9 Tce Techroad 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Racionális választás közlekedésre

Szöveges ítélet

Egy régi swift, 9n3 polo, Volvo V50 után az első új autóm. Voltak fenntartásaim a márka és ára miatt, de sok rossz tapasztalat (főleg a V50 elképesztő és költséges hibái) után nagyon bizalmatlan voltam a használtakkal, ezért a sznobizmust félrelöktem és a nekem nagyon szükséges nagy méretei és alacsonynak mondott üzemeltetési költségei miatt a Daciát választottam.

Mivel a Volvoval már nagyon sok gond volt, készletes autót választottam, mert nem akartam még fél évig azzal a hulladékkal járni és szívni. De hát a Volvo felszereltsége és kényelme még a jóval frissebb Dacia modellekben még választható sem volt, az ülés nem állítható annyi irányban, minden modellt 4 légzsákkal lehetett kérni stb. Találtam egy Techroad modellt készleten, amire még kértem pár dolgot, amit gyáron kívül is feltesznek (fólia, horog stb) és nekem kellett. Így lett egy modellen belül majdnem full extrás (tolatókamera, digit klíma, hátsó e.a.emelő nincs) autóm pici, 0.9-es turbós motorral.

Nyilván imádtam újonnan (most is), új szag stb, figyeltem az előírás szerinti bejáratásra, nem tépkedtem a bajszát. Mikor már úgy voltam vele, hogy eleget finomkodtam, ... hát vadulás utána sem lett, hiszen nem egy aprócska autót visz a pici motor. Nem vagyok elégedetlen, mert 100 alatt alig megy szarabbul, mint a 125 lovas V50, fölötte viszont.. hagyjuk. Pályán légkondit csak akkor, ha beálltunk vki mellé külsőben tempomattal, de ha előzni kell, légkondi ki, ECO mód ki (bár ez eleve nem pályázáshoz lett kitalálva), 4esbe vissza és akkor nem tartunk fel senkit előzésig. Ez ilyen. De 120nál is 6liter körül fogyaszt, 140nél kb 7 körül.

Eco mód. Nem igazán olvastam el az egész kiskönyvet, elvégre nem egy agyoncomputerizàlt bonyolult szerkezet, de ezt nem ártott volna. Az eco mód értelemszerűen jócskán elvesz a nemsok lóerőből is pár deciért cserébe, de nagyon rossz helyen van a gombja. Azt hittem a gázpedál alatti padlógázas gomb kilövi, de nem, ezért sokáig nyomkodtam (ha egyáltalán néha bekapcsoltam), mire rajöttem, hogy ha gombnyomásig padlózzuk, kb 1-2 mp késéssel a padlózás idejére inaktiválja, utána marad az eco. De kb csak városi dugózásban van értelme, így lehet lecsippenteni a fogyasztásból 1-2 decit. Máshol inkább veszélyesen gyengíti az autót és zavarja a normál forgalmat a nagyon lassú gyorsulásával.
Egyébként vegyes használatban 5,5-5,7 körül fogyaszt, ha sokat ingázom a nulláson és kerülöm a várost, 100 körüli átlaggal 5,1-5,4 körül fogyaszt. Ez korrekt szerintem.
Ereje nem sok van, de nem is mondanám kifejezetten gyengének, meredek emelkedőn (ahol lakom, sok van) 3asban is gyorsul 2500ról, néha 4esben is. A szívó benzineseim itt elvéreztek volna ilyen fordulat mellett.
Egyébként hosszú a kiosztása, 60 alatt nem lehet 5ösben menni vele, nagyon reszket.
Belül elég kétezres évek, sőt, a kardánbox kb olyan, mint a régi swiftemben, ami 90es évek.. de feljebb már tűrhető, bőr váltó, bőr kormány gombokkal, érintőkijelző. Meg kopogós műanyag mindenhol. Amúgy leszarnám, nem kopogtatom, de hosszú pályázás után fáj a bal könyököm, mert az ajtó könyöktámasza is kemény. Középen nincs támasz, mert gyárilag nem volt benne, ahhoz olyan ülés kell (ülésben van egy tengely, amin lehet hajtogatni, de nem tudták megmondani, hogy elő van-e rá készítve, csak kárpitbontással - nem kértem, ahogy felcsavarozgatós utólagos csodát sem).
Tehát fél év után már kezdett zörögni a műanyag itt-ott, de megideologizáltam magamnak, hogy egy octavia több millióval több lett volna, annyiért inkább hadd zörögjön :)
Amúgy 4millió volt a kocsi, egy évvel és egy világjárvánnyal később majdnem 5m ugyanez. Szerintem ennyit nagyon megért. Főleg, hogy az áremelkedés miatt a használt ára is fölment, meg ahogy nèztem, ebből kevés az eladó a pár évesek között, de nekem sem adott mèg okot eladásra (pedig pl tesóm márkás cégesei újként is elég problémásak, tehát nemcsak a puszta tény miatt (hogy új) problémamentes).

A tablet nem rossz, szeretem, tükrözni nem lehet alapból, de bluetooth-szal szeretik egymást a telóval. A térkép 2017es, ami az építkezési őrület miatt az új lakóparkok címeit nem ismeri. Márkaszervizben nem akarják frissíteni, mondván, meg tudom csinálni magam is laptop és pendrive segítségével. Próbáltam, és 30as fiatalként esküszöm nem vagyok digitális analfabéta, de nem ment. Nem indítja el automatikusan, amit el kéne. Majd elviszem egy szakihoz, hekkelje meg. Mert akkor rá tudnak tenni normàlis témát, ami kicsit mutatósabb, mint a gyári, aminèl még az elemes digitális gyerekjátékok kijelzője is modernebb. Bár ez nem prioritás.
A hangzas nem túl igényes, de nem bömböltetve elfogadható, én el is fogadtam, ehhez nem nyúlok, csak ha megadja magát.
A menetzaj kicsit nagyobb, mint kéne egy 2019-es autónak, de zene mellett nem érdekel. Inkàbb akkor gond, ha telefonálnèk, mert a belső tükör feletti gyári mikrofon nagyon gagyi, még nem volt olyan beszélgetésem, hogy ne szóltak volna, hogy nem értenek. Vagy odahajolok, ami nem mindig megoldható, vagy nagyon hangosan beszélek, mert semmi zajt nem szűr ki. Ez zavaró.
Az ülés nem kifejezetten formatervezett és a vezetőülés is csak előre-hátra, fel-le és a támladőlése állítható, nincs comb, derék stb lehetőség. Anyósnak már a magassága sem állítható. A kormány csak fel-le.
Hátsó üléssor ülepe egy egyenes szivacspad tulajdonképpen, ami bárhol alányúlva simán előre hajtható, így egyenesre dönthető két részben a hátsó támla. Mivel ez kombi, egy szobányi bútor elhozható vele az ikeából egy körrel. Ha tökig előretoljuk az anyósülèst, csukott csomagtérajtóval beférnek hátra 2méteres elemek és elöl még tudnak ülni (bár inkább alacsony emberek rövidebb lábbal). De vittem már vele 20szál 3méteres deszkát is csukott cs.térajtóval, műszerfalra támasztva. Nekem amúgy ilyen szállításokra kellett a privát hasznàlat mellett, erre is nagyon alkalmas. Hatalmas. És nem túl csapott a hátsó szélvedő sem, mint a mai kombik javarésze, ez is jól jön nagy cuccok szállításakor. Igen, vehettem volna melóhoz furgont vagy dobozost, de mivel új lett a családi, nem használt, ennyire volt zseton. Majd lesz dobozos, ha megvan a ház, meglesz a gyerek és kirepül... izé, szóval majd később lesz :)
De mivel ez jó nagy, ez is elég most.

Kívül. A lakkozás gyenge, egyszer mostam puha kefével, de maradok a nagynyomásnál, attól nem lesz rögtön karcos. De emiatt 2 évesen is még nagyon szép, pedig kb hetente mosom (jó, este garázsban áll). Amúgy jól néz ki, a techroad dizájnelemek feldobják. Magasítva is van, szóval még semmilyen padkán vagy bukkanón nem akadt fel. Hátulról kicsit lacetti kombi, de én csak beszállás előtt látom hátulról, szóval :)

A fékek 60.000nél cserélve lettek, pedig sokat megyek pályán (bár a dimbes-dombos környék, ahol lakom, öli). 110 körül volt a Dacia szervizben, nem vészes, de csak elöl van tárcsa.
Ezen kívül egyszer nem nyílt a csomagtérajtó, azt garanciàban javították.
Meg egyszer belémjöttek (használtjaimba nyilván sosem), az is gyorsan javítva lett.

Összességében nagyon szeretem, egyszerű, nem villantós autó, olcsó fenntartani, de figyelek is rá, melegítem, hűtöm a turbót, a gyári 20.000nèl sűrűbben cseréltetem az olajat és még egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy lecseréljem, pár évig még nem is fogom szerintem.

Hibalista

- Csomagtér ajtó kp zár. Garanciában cserélték. Ezen kívül pár izzó.

Ide hordtam szervizbe

Tamási Auto Vác - márkaszerviz

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2019
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 74000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Volvo v50 Következő autója? Passz. Ezt már kivezetik
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Logan 2013 (2013)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)