Racionális autó cégeknek, kispénzű családoknak
Szöveges ítélet
Cégautóként vásároltuk (lízingeljük), szalon/tesztautó volt. Az ára és az értéke új autók esetében szerintem messze a legjobb. Az autó mindennapi használatban van, városban, országúton és pályán egyaránt. Ha elfelejtjük a márkajelzését, és a megelőző harminc-negyven év sztereotípiáit, kifejezetten jó, jól használható, takarékos és olcsón fenntartható járgányról beszélhetünk. Természetesen lehet fanyalognia a sok idiótának, aki majdnem prémium autókból ül át, hogy hát "teherautós az ülés", meg "csupa-csupa műanyag minden", meg "borítás mé' nem jutott már mindenhova?", de szerintem eleve nem így kell közelíteni ehhez a járgányhoz. Vannak emberek, akiknek a sz@r sem elég büdös, akiknek Jaguar belső kellene Tata Nano áron - se. Tudomásul kell venni: az olcsóságnak ára van. Ez az autó alapvetően ésszerűségi céllal készült, itt minden a funkciónak van alárendelve, és nem a végtelen eleganciáról és luxusról szól. Ennek ellenére az autóban vannak légzsákok, ha jól tudom, egész jó a töréstesztje, sokhangszórós a fejegység (ráadásul BT és USB csatlakozással), és a külsője sem vállalhatatlan már (nekem kifejezetten tetszik szemből). A csomagtartó hatalmas, de a nyílása lehetne nagyobb (kicsi gyerekek vannak nálunk, a nagykerekes babakocsi nem fér be, csak ha leveszem a kerekeit), a fedél tartókonzoljai pedig erősen benyúlnak lezáráskor (tehát okosan kell pakolni). Az üléspozíció vezető oldalon egészen jól beállítható (amíg ez magasságában is, addig az anyósülés csak előre-hátra mozgatható, illetve dönthető), elektromosak a tükörállítások. A hátsó ülés 2/3 - 1/3 arányban dönthető, igaz, a támla mögötti merevítések elég sokat lefognak a felbővült rakodási térből. Mindenesetre nemrégen egy 30x120x120x160-as sarok könyvespolcnak való bútorlap anyagot simán hazahoztam úgy, hogy még egyszer ennyi anyag befért volna még mellé. A motor a 75 lóerő ellenére meglepően jól húz, a váltó minden ellenkező állítással szemben pontosan, jól kapcsol, és az áttételezés is megfelelő (ötödikben 130-nál 2200-2400 a fordulatszám). Nekem nincs túl nagy lábam, megszoktam, hogy dinamikus-óvatosan (:)) vezetek, de nem sikerült még 5 liter felé kihozni az átlagfogyasztást. Vezetéséről: a nagy hasmagasságnak köszönhetően nincs sok helyen fennakadás, a futómű kellemesen lágy (38 éves családapaként leszoktam már a kanyarban való háromkerekezésről), jól csillapítja az egyenetlenségeket. Néhány bosszantó kis hiányosság, amihez nem kell plusz fejlesztés és forrás, csak egy kis odafigyelés: klíma van ugyan, de nehéz jól beállítani. a fejegység már két alkalommal "lefagyott", azaz telefonhívás letétele után a kijelzőn ott marad a befejezett hívás számmal, idővel, de nem áll vissza rádióra, és kikapcsolni sem lehet ilyenkor. A legközelebbi leállás és a sluszkulcs kivétele (feltételezhetően a paraszt-reset, azaz az áramtalanítás) megoldja a problémát. Valószínűleg szoftverhiba. Az ablaktörlőnél nincsen csak egyszeres törlés, kapcsolni kell a szakaszost, majd visszakapcsolni. Az üzemanyag szintjelzője átkúrós: rendszeresen elmegyek már 800 km-t a teli tankolás után, de még mindig ~60%-os szintet jelez. Egyébként a tankolás is vicces: amikor először lecsattan a pisztoly, ahhoz a szinthez képest még további 12 l betölthető az autóba. Hatótávban: mentem már vele 1500 km-t. Nagyjából ennyi. Túlvagyunk a hatvanezres szervízen (a szervízperiódus a gyári garanciaadáshoz 20000 km), eddig egyik szervíz sem került többe 55.000 Ft-nál. Konklúzió: ha valaki cégautó vásárláson gondolkodik (és nem reprezentálni akar) vagy nem a szomszédnak vesz kocsit, akkor a Dacia Logan 1.5 dCi egy ésszerű választás, a legjobb jó ár-érték aránnyal. Akinek meg nem tetszik, az vegyen Oktáviát, duplaennyiért.
Hibalista
- 176000 km-nél járok vele, eddig két probléma adódott: még 80000 km körül a bal oldali bajuszkapcsoló kikopott, nem kapcsolata megfelelően a tompított fényt, garanciában cserélték. A második gond komolyabb volt: a gyújtáskapcsolóban szétugrottak a lamellák kb. 90000 km körül. Mivel Szombathelyen, a Baumgatnertől 300 m-re történt mindez, viszonylag gyorsan bevittek, és gyorsjavítással megcsinálták azt tanácsolva, hogy hazáig ne álljak le, és mihamarabb vigyem be az itthoni márkaszervízbe, ahol rendelnek hozzá új betétet. Így tettem, viszont az újpesti Baumgartnernél konkrétan átlibbentek a problémán, mondva: ha azóta jó a betét, akkor nincs miért cserélni. A hiba ismételten ugyanúgy kijött, de már 120000 km-nél, amikor is mosolyogva közölték, hogy ez már nem garanciális gond, ugyanis az 100000 km-ig lett volna. Belenyomtunk egy százast a javításba, onnanstól pápá, Baumgartner, marad a sokkal olcsóbb privát műhely. Azóta semmi gond az autóval, hamarosan belépünk a száznyolcvanezredik km-be:)
Ide hordtam szervizbe
Dacia Baumgartner, Budapest, Külső-váci út
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 7000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 169000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | BMW 318 tds touring | Következő autója? | Duster |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
