A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Logan (2013)

Logan MCV 1.2 16v arctic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olcsó Nagy Egyszerű

Szöveges ítélet

A logan/sandero az egyik legolcsóbb új autó a piacon, és az mcv a legnagyobb az olcsók között. Ezen felül amig a garancia tart, a legolcsóbb üzemeltetésű új autó. És pont.
Az igazság az, hogy erre volt pénz, kedvezőek az RCA lízing feltételei, és sok hiányosságot nem vettem észre a tesztkörnél, a szalonban nézelődésnél vétel előtt, illetve a tesztelők is mélyen hallgatnak róluk, továbbá gyorsan kellett lehetőleg új kocsi.
A legfontosabb infó a típusról, hogy a logan(mcv)/sandero teljes mértékben clio 2 (1998-) technikát használ, thalia 1 szint alá lebutítva! Ajánlott ezt figyelembe venni a vásárlás előtt.
A pár év és kb 70e km tapasztalata:
1.2 szívó benzines, 75le: gyenge, de mai mércével örök, mint a nyomorúság
1 személlyel sík terepen ha 3-4 ezerig pörgeted tűrhetően megy, ha 4-5 ezerig lehúzatod akkor hangos de 1149ccm-et meghazudtolóan dinamikus. 4 személlyel vagy csomagokkal vánszorog. 100-nál 3ezret, 130-nál kb 4ezret , 150-nél 4500at, 170-nél 5ezret pörög. (óra szerint) Szabályos pálya tempót lassan éri el, de simán tartja. A fordulatot könnyebben veszi, és jobban ejti, mint az eur5re lebutított K szériás 1.6 szívó renault motor. Fogyasztás baráti a mérethez képest: 6liter alatt országúton, városban max 7, pályán nagyon pörög, így ott inkább 8liter/100km. Vegyesben 6,5. Nulla hangszigetelés, erős motor és váltó hang, szélzaj, rémisztően semmi rezgéscsillapítás. Ha bekapcsol klíma mellett a hűtő ventilátor, akkor remeg a kocsiszekrény, de még a hátsó rendszámtartó is.
Úthibát jól tűrő felfüggesztés, de gyengus úttartás, botrányosan erős hajtási befolyás, ami 75 paci mellett érthetetlen. Menet közben a kocsi folyamatosan pattog/mozog, mint a gumilabda, és előre/hátra billeg mint a hintaló. Ilyent én még más kocsiban nem tapasztaltam. Olcsó,na, de itt megspórolták a finomhangolás költségét. Hozzáteszem a 70e km alatt érezhetően komfortosabb lett a rugózás.
A kormányzás viszont nagyon élénk, jobb, mint sok kis renaultban, a váltó pontossága és a rövid kapcsolási utak szintén kellemes.
Erős, könnyen adagolható fék, elöl tárcsa hátul dob. A dobok 2-3 év után fék felengedésre nyikorognak, típushiba.
Utastér a pici ülések, és vékony ajtók miatt nagy, 4 ember méretileg jól megfér csomagokkal akár hosszú távon, igaz a pici puha ülésben nem sokan bírják hosszú távon. Meg gyorsan menni nem lehet/nem ajánlott.
Külső tükrök viszonylag nagyok, jól átlátható a kocsi.
Csomagtartó az mcv-nél igen nagy, a kombinál legalább már van műanyag burkolat a csomagtartó ajtó küszöbnél, 5ajtós/4ajtósnál nincs. A csomagtér ajtó kialakítása vicces, középen egy két tenyérnyi műanyag, amúgy pőre lemez hegesztési nyomokkal. 180centi felett a zár a csomagtér ajtón tud skalpolni. (pozor!)
A belső burkolat oldalára rögzített emelő/kerékkulcs könnyen elérhető, de borzasztó igénytelen, ronda és mindent összekoszol. A roló jól használható, és az első részén a fix kalaptartó rész praktikus. A kombinál a padló kárpit nagyon masszív. A kárpitok alatt mindenhol pőre lemezek, semmi hang/rezgés csillapítás. A hátsó ülést ledöntve a padló nem sík, ha felemeled a hátsó ülőlapot, akkor elcsodálkozol, mert ott még az ülés szivacs sincs lekárpitozva, és látod a tank tetejét. A tankról jut eszembe, hogy a kocsi mozgásakor ha nincs tele a tank, akkor hallod, ahogy lötyög az üzemanyag. 
A kocsi lemezelése, karosszéria minősége a régi szoci autók szintjén van, vagy alatta. Illesztési pontosság: 5-8mm, vagy majdnem összeérnek a lemezek. A tetőn végig látszanak a hegesztési pontok, varratok, a B oszlop utáni küszöb toldás/illesztés botrány, olyan mint az uazban - komoly korróziós fator is lesz később valószínű. A csomagtér ajtót felnyitva szembe tűnnek a hegesztési varratok a kéder mellett. A fényezés hihetetlen vékony és sérülékeny. A küszöb és padlólemez illesztés is megér egy misét, nulla felületkezelés, virítanak a hegesztési nyomok, és kicsit ráködöltek a gyárban. Az ajtók tetőn lévő kéder gumija egy leszabott általános kéder, kb mint a zsigákon. A hátsó ajtóknál egyszer csak véget ér a vezető sínnel együtt, amit odahegesztettek a tetőhöz gyárilag, így megáll benne a víz, 3-4 évesen már kezd barnulni.
Az ajtók kéder gumija szintén egy szabvány darab méretre vágva. Alul még normálisan összefogatva sincs, nincs a belső küszöbön/kéderen műanyag burkolat mint minden kocsin, így ha véletlenül beleakad a lábad, akkor középen szétnyílik a kéder és liffeg mint a trabantokon. :D Valamint angol/német fórumokon ismert korróziós hiba, hogy a kéderek végénél 1mm-t kilóg a kéder merevítő fém, és a gumi alatt rozsdásodást indít. Menet közben rossz úton amúgy folyamatosan halkan zizegnek/nyikorognak az ajtó gumik az összes ajtónál. Hozzátenném, hogy ez azért is feltűnő, mert a kocsiban nincs műanyag zörgés, nyikorgás, ciripelés, az olcsó és elspórolt anyagokat azért szépen rögzítették.
Szintén pozitívum: az ajtók könnyen és pontosan csukódnak, a zsanérok holtponti tartója más felületkezelést kap mint a renaultokon, és itt nem nyikorog és kattog pár év után.
Hátsó fűtés csatorna nincs, még az ülés alatt sem, sőt a vezető oldalon a lábra csak egy 5centis csonk fúj, ami még a műszerfal alatt véget ér, így jobban fűti/hűti a műszerfalat és váltó boxot mint a lábad. Komolyan érdemes benézni a pedáloknál a műszerfal alá.
Vezető lábtere amúgy eléggé alulméretezett, a pedálok mögött a kárpit nincs rendesen eldolgozva, rögzítve. A bal lábnak nincs kialakított helye, csak egy kárpit dudor. Az viszont textilből, így állandóan mocskos lesz, ha ott pihentetnéd a bal lábad.
2017 előtti modelleknél nincs kesztyűtartó világítás, sem hátsó tér világítás, 2017 előtt arctic felszereltség felett elöl 3as térképolvasó van, amit a facelifttel lecseréltek egy sima egyesre. Szintén a facelift előtt a vezető is kapott tükröt a napellenzőbe, de burkolat nélkül! Szinte mindenki leragasztja, mert állandóan zavar/vakít. 2017től már nincs vezető oldali pipere tükör. A nagy spórolások ellenére a motorháztetőt teleszkóp tartja. Miért? Ez volt az olcsóbb, nem a pálca?
A műszerfal és minden műanyag elem beton kemény, de a felületi anyag struktúra ügyes, szinte minden matt, és nem néz ki olyan tejfölös doboznak mint a suzuki, fiat esetén. A tesztelők csak kopogtatják a műszerfalat, de ami lényegesebb, hogy olyan felületet kapott a műszerfal, hogy nagy napsütésben sem tükröződik a szélvédőben.
A fűtés kapcsolók irány jelzése világosban nem látható, mert csak az oldalán van a kapcsolóknak egy kis piros nyilacska, sötétben már könnyebben látható és használható.
A kapcsolók tekergetése amúgy viccesen gagyi, szorulós, nehézkes, holtpont nélkül, mint egy 1000ft-os kenyér pirítón. Pozitívum: a fűtés nagyon gyors és hatékony, nincs párásodás még nagy esőben sem. Klíma hatékony, de inkább a hőmérséklet szabályzóval tudod finoman szabályozni nem a ventilátor kapcsolóval, mert 1-esen nem ér semmit, 2es 30fokig használható, 3as ventin viszont megfagysz azon a ponton, ahova fúj. 4es hangos. A belső levegőt mechanikusan zárod, nem kapcsol ki soha magától, erre nem árt figyelni.
Hosszú lábú sofőröknek komoly előny, hogy hiába kemény műanyag a műszerfal, a formája a lábtérben praktikus. A fűtéskonzol szintje kb 5centivel beljebb van, mint a rádió, így szabadon elfér a térd.
Idegesítő: ha nem kérsz navit, akkor vagy nem tudod mennyi idő van, vagy nem tudod hány fok kint, vagy nem tudsz fogyasztási vagy futási adatokat. A km óra kijelzője egyszerre csak 1 adatot tud mutatni, és egy irányú léptető gomb van, így ha az óra után megnéznéd, hogy hány fok van kint, akkor kb 12x meg kell nyomkodni a léptetőt. A sima rádión nincs óra. A belső km óra és fűtés világítás fényereje fix, nincs állító gomb. Szarrágás és direkt szivatás.
A gyári rádió 3 év után feladta a harcot, áttért folyamatosan kereső üzemmódra (angol német dacia club részére ismert gyakori hiba, pár év után a gyári rádiók többsége használhatatlan)
A hangzása jó, a kihangosító gyorsan párosodik androidos eszközzel, használható. Viszonylag friss androidnál névjegyet és híváslistát is szinkronizál. Viszont, ha pendriveról hallgatsz zenét, leállítás után újra indulásnál elfelejti hol tartott, az első számra ugrik vissza. pff
Az ülőlap 5centivel rövidebb mint egy f astrában, és úgy áll mint egy hokedli. A magasságot egy fém rúddal állítod, de csak álló helyzetben, mert ugrálni kell az ülésben, hogy emelkedjen. Hál Istennek azért ezt nem kell sűrűn állítgatni. A kormány viszont csak fel/le állítható. Ez a rövid üléssel kombinálva csúcs. Rövid távon, és 175cm alattiaknak kényelmes. A kárpit 4 év 70e km után is szép, de a vezető ülés szivacsa oldal deformálódott. (vezető ca. 100kg)
Az ajtó kárpit full műanyag, de nagy hőségben sem izzasztó/tapadós a rücskös furcsa anyag miatt. Nagy előnye annak, hogy nem az ajtón van az ablak kapcsoló, hogy a teljes ajtó könyöklőn kényelmesen elfér az alkar, és esőben ajtó nyitásnál sem ázik a kapcsoló. Az ajtó zsebeket nem zörgésmentesítettek, cserébe brutál nagyok. Elöl másfél, hátul fél literes pet palack simán elfér.
Hátsó ülések sokkal jobbak mint az elsők, széleken sincsenek lekerekítve. Itt a kombiban tényleg jól el lehet férni. Nincs formázva a szivacs, így gyerekülés is jól megáll. 2 akár 3 felnőtt is elfér. A kardán alagút alacsony, nincs útban a lábnak. Hátul 3db 3pontos öv normál fejtámlával, ezt nem spórolták el, mint a PSA a konkurens budget modellnél.
Az öv becsatolásra figyelmeztető hang hihetetlen hangos, idegesítő, bármilyen más autóhoz hasonlítva. Ha megveszed a gyári első könyöklőt, akkor az öv becsatolás trükkös, mert nagyon kicsi középen a hely. Nőgyógyászok előnyben. Viszont komoly pozitívum, hogy az öv felső magassága elöl állítható! (új dusternél már el is hagyták…) Sőt még kapaszkodók is vannak a plafonon, igaz nem visszacsukódós, mint az emlegetett f astrán. :P
Gyári ablaktörlő lapátok 2 hét után kuka, olcsón cserélhető szabvány tételek.
Vonóhorog mellett a gyári tolatóradar használhatatlan (3 érzékelős :D ) Vagy vontatsz, vagy leszereled, és van radarod.
Gyári tempomat szuper, kormányról vezérelhető, nálam jól is működik. A tempomat/limiter gomb a váltó előtt, amit minden tesztelő kritizál - baromság, azt nem nyomkodja az ember minden nap úgysem.
Facelift előtt: az első elektromos ablak gombjai középen, ami nem is lenne akkora gond, mivel 10-15 éve még majdnem minden kocsinál itt volt, hanem hogy a kapcsoló ótvar minőségű, nincs rendes tapintása sem (teljesen sima), és nem automata, így sokat kell sajnos nyomkodni. A hátsó ablakemelő gombja a facelift előtt a vicc: középen a könyöklő hátuljára csavarozva, mint a régi swiften. :)
Ami nagyon gáz: folyamatos váltó sírás, 1, 2, 3 fokozatban motorféknél nagyon erős. Ez egy sikeresen elhallgatott általános dacia jelenség, ladaníva feeling. 60e kmnél váltóolaj csere kicsit javított ezen, de még mindig gáz. Azt mondják laza illesztésű. Sztem egyszerűen sz@r.
Meleg motornál zörgő kinyomó csapágy, klíma+alapjárat= botrányos zörgés. Szintén sikeresen elhallgatott általános dacia jelenség, szinte minden motor/váltót érint. Külföldi dacia fórumokon gyakran tárgyalt téma.
Amúgy a motorháztetőt felnyitva a kialakítás a motortérben mondhatni igényes, komolyan mintha itt kompenzáltak volna a románok. Egyedül ami nagyon igénytelen, az a motorháztető zsanérja, lecsukott fedélnél is látszik, teljesen szabadon van, 100% direkt csúfították el. 3 centivel hosszabb sarkú motorháztető kéne ami eltakarná. De eladhatjuk úgy is, hogy olyan rusztikus, mint a G-Wagen. :D
Összefoglalva egy olcsó de nagy kombi, előnyökkel, és hátrányokkal. Van ami jobb, mint számítottam, van ami rosszabb. Kell a kompromisszum sok téren. Aki nem nagyobb kategóriás használtból ül át, azt valószínű csak nem zavarják a hiányosságok és nagyon elégedett lesz. A szerelőt se sűrűn látod. Ugyanakkor pár év tapasztalat után megértem, aki inkább vesz egy 3 éves jól felszerelt kompaktot, ami azért minden téren nagyságrendekkel többet nyújt ennél, de garantáltan drágább fenntartási költségekkel és a kockázatokkal, hogy mire kell megint költeni, mennyi km van valóban benne, és hogy tényleg csak koccantak vele, és nem 3 gtk-s kocsiból legózták össze.

Hibalista

- .

Ide hordtam szervizbe

renault márkaszervíz

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? vectra Következő autója?
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Logan 2013 (2013)

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)