A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Logan (2013)

Logan MCV 1,0 Arctic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Modern Wartburg

Szöveges ítélet

Második autónak kerestem valamit a kis villanyos mellé, amit nem kell nagyon félteni, bírja a pakolást, a gyerekeket és a hosszabb utat, de városban sem eszi le a fejem, és gyakorlatilag nem kell szerelni.

Több 5-15 éves kocsi után elegem volt a cikkszám és keresztreferencia vadászatból és a hétvégi rendszeres szerelésekből. Ezért lehetőleg új autó kellett, olcsón. Öreg turbódízel és öreg hibrid után, villanyautó mellé benzines, nem turbós kocsi kellett. Klímával, mert melegszik az éghajlat, és világos színben, hogy ne süljön meg a napon állva a bele.

Ha nagy, új, olcsó autót akar az ember, adja magát a Dacia. Néztem a nagyobb verziókat. Kombi párti vagyok, így lett MCV. Próbáltam a 0.9 TCe motorral, de nagyon le akartam fulladni induláskor. Próbáltam az 1.0 SCe motorral, annak volt alul értékelhető nyomatéka. Pont volt akciós klímás, az ára belefért a keretbe, nem hagytam ki.

A kis szívómotor a nagy kaszniban viccesen működik. A 75 LE 6300/percnél bújik elő belőle. Ez azt jelenti, taposni kell, szemrebbenés nélkül. Persze csak akkor, ha az első 1000 km során bejárattuk. A bejáratás azt jelenti, 3600/perc fölé nem pörgetjük, ez 110 km/h. További érdekesség, hogy érzékeny a benzin minőségére. Próbáltam nagyáruházas kútnál tankolni, de a check engine rosszallását fejezte ki. Céglogós benzinkutas benzint szereti, télen pedig a prémium benzint, ha odakint áll a hidegben.

Féltem, mi lesz vele a pályán, de a kereskedő azt mondta, bírja a 130 km/h-t. Bírja is. Sík úton, akár sok csomaggal. Emelkedőn azonban észnél kell lenni. Vagy felpörgetni, mint a lendkerekes autót, vagy szépen visszalassul a 3600/perc körüli nyomatékcsúcsig. A váltó rövid, úgyhogy gyorsításkor egy-két fokozatot nyugodtan vissza lehet kapcsolni, és könyörtelenül lepadlózni. A gázpedál elektronikus, a számítógép majd kiszámolja, hogyan álljon a fojtószelep. A gyorsulás egyébként 3600/perc alatt elhanyagolható, 4500/perc felett már mintha érezni lehetne valamit. A régi 1.6-os A4 (Exeo) volt ilyen, de az kicsit rosszabb volt.

A műszerfalon van le-fel váltó piktogram. Városi lomha csordogáláskor érdemes követni. Általában 1500/percnél már mozgatja motor a kocsit, 2500/percnél pedig felkapcsolást követel. Ötödikben benzinpárán lehet menni 50-nel. Városi gyorsításkor a kettes, autópályára felhajtva a hármas a megfelelő fokozat.

A start-stop pici megszokást és rákészülést igényel. Én szeretem, mert alapjáraton nem rezeg a váltókar a pirosnál, ha meleg a motor, nem dolgozik a klíma és fel van töltve az akku. Megjegyzem, a generátort kuplungon át hajtja a szíjtárcsa. Az sem megy mindig. A klíma egyébként érezhetően megfogja a kis motort, rontja a jelképes gyorsulási képességet. Ezen nem lepődünk meg.

A rugózás a kis tömeg miatt a nagy kerekek ellenére kellemesen lágy.

A fogyasztása 6 liter körül mozog normálisan közlekedve. Ezt tudta a Prius I is. Ennyit fejlődött a benzines technika 15 év alatt.

A kidolgozás láthatólag (direkt) spártai, spórolós. A kormány rücskei újonnan sorjásak, a kulcs műanyagja szintén. A féltengelyeken nincs felületkezelés (= rozsdásodik a tömör acélrúd), a gólyalábak vége szintén nyers. A kormányszervó antik elektrohidraulikus. Ne akarjon elromolni, mert drága. A beltér szőrös kárpitja pillanatok alatt csimbókosodik tisztításkor, érdemes szőnyeget tenni bele. Ellenben van benne visszagurulás gátló fék funkció, a telefon pillanat alatt párosodik, a motorháztetőt teleszkópok emelik.

Megjártuk vele Svájcot és Horvátországot, vontattam 600 kg terhet utánfutón, nyaraltunk gyerekekkel, csomagokkal, belefér a hűtőgép, lehajtott üléssel meg a magasfű nyíró. Remélhetőleg gyertyán, olajon és szűrőkön kívül mást nem fog kérni a következő években. Turbó nincs, kettős tömegű lendkerék nincs, dízel nagynyomású izék nincsenek. Bennfentes ismerős szerint 300e km-ig bírni fogja, addigra meg úgyis eladom.

Vezetni úgy kell, mind boldogult Wartburg kombimat, vagy mint egy kis köbcentis kézi váltós motorkerékpárt. Kihasználni minden egyes köbcentit, a teljes fordulatszám tartományt.

Hibalista

- Új autó, semmi baja.

Ide hordtam szervizbe

Duna Autóház. Ott vettem. Próbáltam online időpontot kérni kötelező szervizre. Nem reagáltak.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Baumgartner. Online üzenetre pillanatok alatt visszahívnak, van időpont. Kedvesek, ügyfélbarátok.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2019
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Citroen C-Zero Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Logan 2013 (2013)

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)