A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Logan (2013)

Logan 1,5 dCi Celebration 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kedves kis vacak, szeretem.

Szöveges ítélet

Céges autó, az évek alatt több ilyet is vettem a flottába, ez a konkrét példány az első volt a sorban. Ez a dízel a maga 90 lóerejével már az elején megtetszett: az volt a terv, hogy amíg fiatal és csillog, addig használja egy ügyintéző kolléga, majd amikor már megkopik a fény, átveszik a melósok. Sajátos módon az ügyintéző kolléga többet ártott szegény autónak, mint a melósok kitartó pusztítása, ennek ellenére kitartott közel 305.000 kilométeren át koszban, retekben, lelakva, csak a húszezrenkénti kötelező szervizekkel.

Külső, karosszéria:

Ízlés dolga, de a legtöbb szögből egészen tetszetős kis autó. Persze a szín itt sokat számít, sima fehérben / kékben kifejezetten gyíkul mutat, épp úgy, ahogy egy tetszőleges olcsó, direkt semmilyen autó. Egy dögös metálszínben viszont egész vállalható. Persze nem is ez a lényeg, hanem hogy hogy bírta az idő próbáját: vegyesen. 6 év használat után tele van karccal, mattulással az amúgy igen vékonyan fényezett kaszni, sőt, a motorháztető olyan kis hitvány, hogy a rögzítő nyelv két felfogatása konkrétan kifelé horpad, ha a kelleténél kicsivel erősebben találja a gazda lezárni a fedelet. Huppog, ha nekidőlsz, a csavarok körül elkopik az anyag, kicsit olyan régi swiftes az érzés. Törni nem tört, így az nem derült ki, mire lenne elég mindez éles helyzetben. A pozitív oldal viszont, hogy szegény autót kb évente moshatták le, ha egyáltalán. És hat év a tengerparton Hollandiában nem rohasztotta el egyáltalán, rozsdának sehol nincs nyoma, és az alu részek sem porlottak el, nem úgy, mint néhány Fordunknál. Tehát olyan, amilyen, de minimál törődéssel az eredeti állapot azért hellyel-közzel megőrizhető.

Futómű:

Minden gondozásnak, törődésnek híján volt a nyomorult, de kopó-fogyó alkatrészeken kívül (és abból se vitte túlzásba) nem kért semmit. Gumikkal igen takarékosan bánik. A vezetésével igazából sose volt bajom, valahogy el van találva az összhang a motor és a futómű között: annyival már nem is akarsz menni, ahol bizonytalanná válna az útartás. 140-150-et simán viszi tartósan is, akkor még élvezetesen vezethető. Kicsit idegesebb a megszokottnál, de egyrészt ki mit szokik meg, másrészt pedig csodák nincsenek, és ez az alapvetően fos utakra kitalált futómű pályán is felülmúlja a várakozásokat.

Beltér:

Na ide már vagy vaknak, vagy igen elnézőnek kell lenni ahhoz, hogy tetsszen. Persze ez az autó már nem az első ős-Logan, annál fényévekkel jobb, de a gyár ahol csak lehetősége volt, olcsón gyártható / polcról leemelt / igénytelen anyagokat és megoldásokat alkalmazott. Így például nagy kár, hogy hiába kemény, kopogós műanyag a teljes ajtókárpit, még nagyon könnyen is karcolódik. A műszerfal istenes. Annyira nem is tűnik hitványnak (pedig az, csak hozzá kell érni), a dizájnja hunyorítva akár még tetszetősnek is nevezhető. A fedélzeti számítógép egyetlen irányba léptethető, egyetlen értéket megjelenítani képes kijelzőjét joggal szokás fikázni, de végül is mindent tud, amit kell: napi / össz számláló, pillanatnyi / átlagfogyasztás, olajcseréig hátralévő idő, óra, hőmérő... csak legyen türelmed végigléptetni. A vízhőfokmérő hiányzik (ez még a hideg motort sem jelzi, kék ledre sem futotta már), de olvasható, élhető a látvány. A műszerfal alatt nem érdemes matatni, hihetetlen kommunista spórolós megoldásokkal van tele, az egy darabból öntött műszerfaltól az alját fedő polikarbonát lemezig, hát jáj. De legalább nem látni vezetés közben.
Sajnos a székek az egyetlenek, ahol szó szerint is erősen érezni a kompromisszumot, mert az ülőlap nagyon rövid, és a háttámla sincs túl jól eltalálva. Én csak 173 cm vagyok, de nem tudom elég magasra emelni az ülést ahhoz, hogy ne legyen a nyakamban a térdem. Hátul elmegy, semmivel se kényelmetlenebb bármely más kisautónál. Amúgy meg van Isofix, Top tether stb., így a hátsó ülésekre inkább nem mondok rosszat.

Motor:

Ha életében ezzel az egyetlen motorral gyártották volna, elég lett volna. A 300.000 km alatt szó nélkül tette a dolgát, pedig extra rövid távokat, eszetlen autópályás kergetéseket, egyéb kínzások sokaságát kellett elviselnie. Kicsit zajos, kicsit nyers, de jól húz, jól megy, és az sem érdekli, hányan ülnek benne, mekkora csomagokkal. Egy ugyanilyennel megjártuk egyszer kíváncsiságból Görögországot (3.000 km oda-vissza), de túléltük, és emberként szálltunk ki belőle. És 5 liter alatti fogyasztás jött ki a végén, pedig annyira nem kíméltük. Ennek az ötös váltónak az áttételezése etalon lehetne akármelyik autónak: a fokozatok hosszúak, városban elég a harmadik, az ötös pályára is bőven elég. Cserébe a váltási érzet valami félelmetesen szar, el se tudom képzelni, milyen műanyagokat használhattak a kulisszában, de mintha szempoont lett volna a minél hangosabb, igénytelenebb, kopogósabb váltás, borzalmas.

A motor halálát az okozta, hogy a repedt víztartályból lassan, de fokozatosan szivárgott a víz, a kollégák azonban vagy nem érezték, vagy nem akarták érezni az ezzel járó szagot. Így aztán, amikor már alig-alig maradt benne valami kevéske hűtőfolyadék, egyszer csak szépen beállt, de úgy, hogy olyat én még nem láttam: kézzel lehetett szétmorzsolni a dugattyútetőt a beleépült gyűrűdarabokkal... horror. Bontott komplett motor öt kiló volt, beépítés kuplunggal, vezérléssel, meg még ami kellett, szintén öt kilóra jött ki. Talán nem lett volna már értelme megmenteni, de ha már így alakult, a beletett pénzt kiautózni biztosan ki lehet majd belőle.

Összességében bármikor megvenném újra, de csak dízellel: van két 0.9 TCe-nk is azonos felszereltséggel, hát ég és föld a két autó. A benzinesnél semmi nincs, ami ellensúlyozná az átható olcsóautó feelinget, hiszen nemcsak úgy néz ki, sajnos úgy is megy, ráadásul többet is eszik, és alig halkabb a dízelnél. A két benzinesünk igazi válságautók, cégbe jók lótifutinak, a dízelt azonban otthon is szívesen használnám.

Hibalista

- Kopó-fogyó alkatrészek (de csak szerényen)
- Kuplung
- Világításkapcsoló
- Duda, ködlámpa
-
- Motorhalál 305000 km-nél, ki tudja mennyit ment víz nélkül.
-
- Lámpába jó izzót kér, a hitványak hamar kiégtek. Szerencsére a jó öreg H4-est kb 5 perc cserélni. Kuplungja egy kis megszokást igényel, de nem vészes - amúgy 150-200 ezer alatt csereéretté vált, de cserébe nincs mellette kettős tömegű, így nem nagy tétel a csere. Többen jelezték, hogy főleg utasokkal finom lábat igényel a szerkezet, mert ha nem kap, beremeg induláskor. Én ilyenre nem emlékszem, pedig sokat vezettem - de mivel sokan mondták a többi ilyen autóra is, valószínű van benne valami. Vagy mind falábú béna volt, a fene tudja. Kormánykapcsoló mindben tönkremegy, amitől vagy nem oltható el a fényszóró, vagy nem ég (ez utóbbi a gyakoribb). Mondjuk amilyen hitvány egy szerkezet, nem is csodálom. A facelift előtt a duda is az indexkar végén volt, relézetlenül igen gyakran feladta az is, de amúgy se jó nyomkodni, mert ugyan hogyan lehetne vadul dudálni egy kar végének a bökdösésével - elszáll a mérged, mire megnyomod.

Ide hordtam szervizbe

Különböző márkaszervizek Magyarországon és külföldön is - senki nem nyújtott kiemelkedőt sajnos. Amit jeleztünk, megcsinálták, de amit nem, azt észre nem vették.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Budakeszi Bosch Car Service - vezérlést, kuplungot, később a motort is ők cserélték, meg egy csomó autónkat is ők szervizelik, és fogják is még jó darabig remélem.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (3) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 305000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Golf Következő autója? ugyanilyen Logan, a majd akkor elérhető dízellel
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Logan 2013 (2013)

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)