Ennyiért vehetsz használtat, de minek?
Szöveges ítélet
Nem régen vettem át az új autót a Kelet-Pesti szalonban. Az új szekér már indulásra készen várt.
Nos, ami megszokást igényelt a benzineshez képest:
- a váltó rövidebbnek tűnő úton jár
- a kuplung keményebb
- a motor bivaly a benzineshez képest.
- a váltófokozatok hosszúak, 2000-nél 110-et mutat az óra. Ez elég durva, nem? És 3.5 liter/100km-es pillanatnyi fogyasztást, de néha kevesebbet is. 2500-nál már 140-nél van - ennél többet nem nagyon kell forgatni a 6000km-es bejáratásig.
- harmadikkal kell járni a városban, mert 4-be kapcsolva 50-nél alig van 1000 felett a fordulatszám
- 70-nél 5-ben szintén alig van 1000 felett - de ekkor meg 2 liter / 100km-t mutat a pillanatnyi fogyimérő... :-)
- a fék ugyan olyan jól harap, mint a régiben és van ABS rajta - kipróbáltam egy csúszós, elhagyatott részen, nyilván nem 80-ról telibe taposva.
- a klíma fagyaszt és észre sem veszem, ha bekapcsolom: a motort nem zavarja - gondolom az 1.2-es benzines lehal alatta...
- a kormányt fel-le lehet állítani eléggé tág határok között
- van nappali helyzetjelző, amit NEM lehet kikapcsolni - EU szabvány, kötelező. Elöl két lámpácska a fényszóróban folyamatosan világít.
Horror következik:
- nincs már vízhőfok mérő! Hogy ki az a kretén, akit zavart? Helyette egy lámpa van - mondta a kereskedő -, ha az kigyullad, meg kell állni és alapjáraton járatni a motort kb egy-két percig, majd lelőni.
- a fordulatszám-mérőn nincs piros mező, de mivel már 2000 alatt felkapcsolok, engem nem is zavar annyira
- a műszerfalon ezüst betétek vannak, a légbeömlőkön szintén. Képzelheted milyen élmény, amikor a szemedbe tükröződik róla a napfény.
Csak jó következik:
- az érdi emelkedő fel sem tűnt. Olyan szépen maradtak le a srácok, h fülig ért a szám. Kicsit ráléptem, még gyorsult is
- van ECO gomb: benyomva mutatja, szerinte mikor kell felváltani, vagy vissza. Ha ben van kapcsolva, élettelenebb a motor - engem nem zavar annyira, mert így is bőven van benne erő, pedig csak 200Nm-t tud 1750-2500 között
- a szélzaj csak a hatalmas visszapillantóknál jelentkezik, egyébként minden csendes
- a jobb oldali ablaktörlő végre alátöröl a baloldalinak, így a bal oldali letörli a jobb oldali által feltörölt vizet - a réginél erre az apróságra nem figyeltek, ott középütt mindig csorgott a letörletlen víz.
Vasárnap már jó idő volt, leugrottunk Pécsre. Bp - Pécs: 233km, ott még keringtünk egy adagot, így a nap végére már 600km felett volt a szekérben. No de a lényeg: az emelkedők nem tűnnek fel, kényelmes 110-120 között utazva nincs tolakodó motorhang.
A multimédiás - érintőképernyős, meglepően tiszta képpel - központban ugyan nincs CD lejátszó, de mivel van USB - aux és bluetooth - bemenet, így az mp3 lejátszás megoldott. Nagyon szépen, meglepően tisztán szól a rádió és a zene, de én a basszust lecsökkentettem, mert gyárilag nekem erős volt. Ja, a kormányról is vezértelhető a rádió, a lejátszás, a hangerő és telefonálni is lehet, plusz a tempomatot is be lehet állítani.
A navigációs rész is rendben van, ál-3D-ben, animálva és aranyos női hanggal utasítva vezérel - azért Cinkotán meghülyítettem, ki is lőttem, nekem ne dumáljon bele egy nő, merre menjek... :-D
Pécsen elnézünk egy-két hely felé, majd hazafelé vettük az irányt. Az alagutak annyira királyok, már megérte lemenni megnézni - a leghosszabb 1339m hosszú és 5 db van, ha jól számoltam. Bárki bármit mond, presztízs-beruházás volt, ez tény. No, mindegy...
Visszafelé jövet nagyobb volt a forgalom. Pécs felé menet 25(!) járművet számoltam össze, szóval üres volt a placc, de vissza...
620km-re 25.4 liter gázolaj fogyott. Ne számold, a fedélzeti szerint 4.1liter/100km autópályázással, klímával együtt. Persze párszor megálltunk, a kutyust megpisiltetni, megitatni - igen, arra is figyelni kell, h meghajtás után a parkolóban járatni kell a motort kb 1 percig, de én tovább is járattam: ha lelövöm a motort, a motorolaj nem keni, besül. Több százezer forintos javítás lenne a vége.
Fel nem foghatom, miért kell mindent lámpával megoldani?! A Classic Dacia-ban - TLX, Berlina L - a műszerfalon volt: generátor-töltésvisszajelző, vízhőfokmérő, olajnyomás(!)-mérő és benzinszintjelző (is).
Ja, ami még pozitív: a külső tükrök flexibilisek, könnyen behajthatóak, nem kell aggódni, h letörik - de én azért aggódom, ha nem gond. A tükörállító tekerőt nem a kézifék alá tették, hanem bal kézre esik. Kényelmes.
Amit viszont elb.sztak: a bal első ablakemelő nem automata. Folyamatosan nyomni kell a negyed akkora (!) gombot - a régiben kesztyűben is nyomhattad -, h lehúzza, vagy feltekerje. A régiben csak rápöccintettem és automatán leengedte, vagy felhúzta. Hogy ezt miért kellett ezt a funkciót kivenni, halvány gőzöm sincs.
A kesztyűtartó feneketlenül nagy, ez is nagyon jó! A hátsó ajtókra került zseb, az ajtókba van integrálva gyárilag a két hangszóró, elöl szintén kettő van - mint mondtam, szépen szólnak.
Az ülések seggnél keskenyebbek egy kicsit, viszont derékban jól megtámasztanak. A hátsó ülések 1/3 - 2/3 arányban dönthetőek, a csomagtartó maradt az 510 literes.
És a legjobb - remélem soha nem kell használnom: a kerékkulcs nem az a kurblis, hanem erőkaros. Ilyen 'L' alakú, szóval jól használhatónak tűnik.
Összefoglalva: nem bántam meg, de nyilván vannak sokkal jobb használt ajánlatok ennyiért.
Henry Ford mondotta volt: csak az új autó a jó autó. Egyetértek. Nekem nincsenek idegeim használt alkatrészek után kalimpálni, egyik szerelőtől a másikig menni, reménykedni, hogy a jövő hétre kész lesz a verda, majd izgulni, megint mi hal be a kocsin. Vannak, akik ezt élvezik, hát élvezzék...
Hibalista
- Még semmi, most toltam ki a kapun.
Ide hordtam szervizbe
-
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 620 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Logan 1.4 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
