A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Logan (2013)

Logan 1.5 DCI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ennyiért vehetsz használtat, de minek?

Szöveges ítélet

Nem régen vettem át az új autót a Kelet-Pesti szalonban. Az új szekér már indulásra készen várt.


Nos, ami megszokást igényelt a benzineshez képest:
- a váltó rövidebbnek tűnő úton jár
- a kuplung keményebb
- a motor bivaly a benzineshez képest.
- a váltófokozatok hosszúak, 2000-nél 110-et mutat az óra. Ez elég durva, nem? És 3.5 liter/100km-es pillanatnyi fogyasztást, de néha kevesebbet is. 2500-nál már 140-nél van - ennél többet nem nagyon kell forgatni a 6000km-es bejáratásig.
- harmadikkal kell járni a városban, mert 4-be kapcsolva 50-nél alig van 1000 felett a fordulatszám
- 70-nél 5-ben szintén alig van 1000 felett - de ekkor meg 2 liter / 100km-t mutat a pillanatnyi fogyimérő... :-)

- a fék ugyan olyan jól harap, mint a régiben és van ABS rajta - kipróbáltam egy csúszós, elhagyatott részen, nyilván nem 80-ról telibe taposva.
- a klíma fagyaszt és észre sem veszem, ha bekapcsolom: a motort nem zavarja - gondolom az 1.2-es benzines lehal alatta...
- a kormányt fel-le lehet állítani eléggé tág határok között
- van nappali helyzetjelző, amit NEM lehet kikapcsolni - EU szabvány, kötelező. Elöl két lámpácska a fényszóróban folyamatosan világít.

Horror következik:
- nincs már vízhőfok mérő! Hogy ki az a kretén, akit zavart? Helyette egy lámpa van - mondta a kereskedő -, ha az kigyullad, meg kell állni és alapjáraton járatni a motort kb egy-két percig, majd lelőni.
- a fordulatszám-mérőn nincs piros mező, de mivel már 2000 alatt felkapcsolok, engem nem is zavar annyira
- a műszerfalon ezüst betétek vannak, a légbeömlőkön szintén. Képzelheted milyen élmény, amikor a szemedbe tükröződik róla a napfény.

Csak jó következik:
- az érdi emelkedő fel sem tűnt. Olyan szépen maradtak le a srácok, h fülig ért a szám. Kicsit ráléptem, még gyorsult is
- van ECO gomb: benyomva mutatja, szerinte mikor kell felváltani, vagy vissza. Ha ben van kapcsolva, élettelenebb a motor - engem nem zavar annyira, mert így is bőven van benne erő, pedig csak 200Nm-t tud 1750-2500 között
- a szélzaj csak a hatalmas visszapillantóknál jelentkezik, egyébként minden csendes
- a jobb oldali ablaktörlő végre alátöröl a baloldalinak, így a bal oldali letörli a jobb oldali által feltörölt vizet - a réginél erre az apróságra nem figyeltek, ott középütt mindig csorgott a letörletlen víz.

Vasárnap már jó idő volt, leugrottunk Pécsre. Bp - Pécs: 233km, ott még keringtünk egy adagot, így a nap végére már 600km felett volt a szekérben. No de a lényeg: az emelkedők nem tűnnek fel, kényelmes 110-120 között utazva nincs tolakodó motorhang.
A multimédiás - érintőképernyős, meglepően tiszta képpel - központban ugyan nincs CD lejátszó, de mivel van USB - aux és bluetooth - bemenet, így az mp3 lejátszás megoldott. Nagyon szépen, meglepően tisztán szól a rádió és a zene, de én a basszust lecsökkentettem, mert gyárilag nekem erős volt. Ja, a kormányról is vezértelhető a rádió, a lejátszás, a hangerő és telefonálni is lehet, plusz a tempomatot is be lehet állítani.

A navigációs rész is rendben van, ál-3D-ben, animálva és aranyos női hanggal utasítva vezérel - azért Cinkotán meghülyítettem, ki is lőttem, nekem ne dumáljon bele egy nő, merre menjek... :-D

Pécsen elnézünk egy-két hely felé, majd hazafelé vettük az irányt. Az alagutak annyira királyok, már megérte lemenni megnézni - a leghosszabb 1339m hosszú és 5 db van, ha jól számoltam. Bárki bármit mond, presztízs-beruházás volt, ez tény. No, mindegy...

Visszafelé jövet nagyobb volt a forgalom. Pécs felé menet 25(!) járművet számoltam össze, szóval üres volt a placc, de vissza...

620km-re 25.4 liter gázolaj fogyott. Ne számold, a fedélzeti szerint 4.1liter/100km autópályázással, klímával együtt. Persze párszor megálltunk, a kutyust megpisiltetni, megitatni - igen, arra is figyelni kell, h meghajtás után a parkolóban járatni kell a motort kb 1 percig, de én tovább is járattam: ha lelövöm a motort, a motorolaj nem keni, besül. Több százezer forintos javítás lenne a vége.

Fel nem foghatom, miért kell mindent lámpával megoldani?! A Classic Dacia-ban - TLX, Berlina L - a műszerfalon volt: generátor-töltésvisszajelző, vízhőfokmérő, olajnyomás(!)-mérő és benzinszintjelző (is).

Ja, ami még pozitív: a külső tükrök flexibilisek, könnyen behajthatóak, nem kell aggódni, h letörik - de én azért aggódom, ha nem gond. A tükörállító tekerőt nem a kézifék alá tették, hanem bal kézre esik. Kényelmes.

Amit viszont elb.sztak: a bal első ablakemelő nem automata. Folyamatosan nyomni kell a negyed akkora (!) gombot - a régiben kesztyűben is nyomhattad -, h lehúzza, vagy feltekerje. A régiben csak rápöccintettem és automatán leengedte, vagy felhúzta. Hogy ezt miért kellett ezt a funkciót kivenni, halvány gőzöm sincs.
A kesztyűtartó feneketlenül nagy, ez is nagyon jó! A hátsó ajtókra került zseb, az ajtókba van integrálva gyárilag a két hangszóró, elöl szintén kettő van - mint mondtam, szépen szólnak.

Az ülések seggnél keskenyebbek egy kicsit, viszont derékban jól megtámasztanak. A hátsó ülések 1/3 - 2/3 arányban dönthetőek, a csomagtartó maradt az 510 literes.

És a legjobb - remélem soha nem kell használnom: a kerékkulcs nem az a kurblis, hanem erőkaros. Ilyen 'L' alakú, szóval jól használhatónak tűnik.

Összefoglalva: nem bántam meg, de nyilván vannak sokkal jobb használt ajánlatok ennyiért.
Henry Ford mondotta volt: csak az új autó a jó autó. Egyetértek. Nekem nincsenek idegeim használt alkatrészek után kalimpálni, egyik szerelőtől a másikig menni, reménykedni, hogy a jövő hétre kész lesz a verda, majd izgulni, megint mi hal be a kocsin. Vannak, akik ezt élvezik, hát élvezzék...

Hibalista

- Még semmi, most toltam ki a kapun.

Ide hordtam szervizbe

-

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

-

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 620
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Logan 1.4 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Logan 2013 (2013)

További ítéletek (32 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)