A francia megbízhatóság és a román minőség szerelemgyereke
Szöveges ítélet
A Dacia Logan/Sandero a 2010-es évek Suzukija. Nyilván műszakilag fejlettebb, jobban extrázott, háromféle karosszéria kivitel közül választhatunk, de a célja és megvalósítás módja ugyanaz. Meg a presztízs is, ami vele jár. Illetve járna ha lenne, de ugye nincs.
Szerintem elölről jól néz ki, hátulról ez már nem mondható el. A sörnyitó logót imádom.
Olvastam itt egy másik értékelést egy ugyanolyan Logan MCV tulajdonostól mint ami nekem van, miszerint milyen remek városi autó, városi használatban 5,5-6 literes átlag fogyasztással. Mondjuk itt akkor nem ártana tisztázni, hogy mekkora városról is beszélünk. Lehet, hogy a négy és fél méter hosszú kasztni parkolásnál nem okoz gondot mondjuk Nagykátán vagy Kunszentmártonban, és azt is elhiszem, hogy ott el lehet érni ilyen fogyasztást, de hogy nekem Pesten szívás a parkolás és csak álom a 6 liter alatti fogyasztás, az számomra tény. Felmerülhet a kérdés, hogy akkor minek vettem kombit, a válasz egyszerű: négyfős család, két kisgyerekkel, így a nagy puttonyt azért ki tudjuk használni.
Ez a kocsi alsóbbrendű utakra, kisvárosba, falusi környezetre van tervezve. Mindene a nyugis 80-100-as tempóra van hangolva, ilyenkor a fogyasztás még légkondival sem nagyon megy 6 liter fölé. Múltkor tettünk egy pár napos látogatást Krakkóban. Autópálya ezen az útvonalon ugye gyakorlatilag nincs, így végig ebben a tempóban haladtunk. Az oda-vissza 700km hosszú utat megjártuk egy tank benzinnel, ami 6,4 literes fogyasztást jelent.
Autópályán szenved, 130-nál már elkezd 7-7,5 litert enni, rángatja a szél a bódét, a futómű pattog össze-vissza. Üresen is a legkisebb emelkedőhöz lendület kell. Aki autópályázik, az mindenképpen a dízelt vegye (+800 ezer Ft).
Városban araszolni a dugóban szintén nem ideális. Hiába az 1 literes motorhoz képest impozáns 73 lóerő, ha a nyomaték csak 90 Nm, emiatt az ember pörgeti a motort hogy tudja tartani a tempót, ami miatt a fogyasztás 6,5-7 liter körül alakul. Halálra idegesít, hogy ha nagyobb gázzal gyorsítok, majd benyomom a kuplungot hogy váltsak, felpörög a motor, mintha nem vettem le volna a lában a gázról. Képtelen vagyok megszokni ezt. Ha csak egy kicsit is sportosabban akarok váltani, akkor felpörög a motor, és csak rángatva lehet váltani. A kuplung amúgy is elég semmilyen. Nagyon puha, nincs igazán egy pont, ahol fogni kezd. Viszont kezdőknek nagyon tudom ajánlani, szerintem nem lehet lefulladni vele. Szép lassan felengeded és szép lassan összezár közben.
Mások is írták, hogy a fényezés gyalázatos, és ez abszolút igaz. A legkisebb kőfelverődés is azonnal leveri a festéket a motorháztetőn. Nekem már most vagy féltucat kőfelverődés okozta pötty van, ahol az alapozás látszik.
Szinte minden tesztelésben azt írták, hogy kényelmetlen az ülés. Ezzel nem értek egyet, szerintem nagyon is kényelmes ülések kerültek a kocsiba. A rádió nagyon alap, viszont nekem csak az számít, hogy van Bluetooth. A telefonnal remekül együtt működik. Röhej viszont a fordulatszámmérőbe épített fedélzeti számítógép kijelzője. Egyszerre csak egy adatot tud megjeleníteni, és léptetni csak egy irányba lehet. Tehát lehet nyomogatni az egyetlen gombot az ablaktörlő bajuszkapcsolóján mint az őrült, hogy ha az óra helyett meg akarom nézni a kilométer állást, majd újból visszaállítani az órára.
A belső tér anyagválasztása: aki egy 15-20 éves Suzukiból, Skoda Fabiaból (mint én) vagy Opel Astraból ül át, annak akár kifejezetten előrelépésnek is tűnhet a kocsi, bármennyire is műanyag és sivár minden. Sőt, saját tapasztalat, hogy anyagválasztásban egy ugyanennyi idős Toyota Yaris (céges autó, amit alkalmanként vezetek) semmivel sem jobb, de legalábbis nem annyival jobb, mint amennyivel a Yaris +1 milliós árcédulája indokolná.
A tempomat jó, de mivel a kormányon lévő gombok nincsenek megvilágítva, így az elején éjszakai vezetéskor volt, hogy fel kellett kapcsolnom a belső világítást, hogy megtaláljam a gombokat. Most már érintésre tudom, melyik gomb melyik, de az
elején volt, hogy össze-vissza nyomogattam a sötétben.
A kombihoz mindenképpen érdemes a tolatóradart rendelni.
A fényszóró magasságállítás bovdenes és nagyon szar. Hiába állítja be az ember valamerre, szép lassan visszaáll középállásba, ami így csak közvetlenül a kocsi orra elé világít. Sokan mondják, hogy kevés a fény amit, a fényszóró ad. Szerintem tök jó, nem tűnik rosszabbnak más autókéhoz képes. Szerintem ez lehet szubjektív dolog.
A kocsit Arctic felszereltséggel, extraként hátsó elektromos ablakemelővel, tempomattal és hátsó tolatóradarral vettem 2,95 millió forintért, 2018 őszén. Most 2019 nyarán kb +100-120 ezeret kell fizetni ugyanezért. 1 millió önrész mellett 60 havi Budapest Bank lízinget vettem igénybe, amire havi 38 ezer pár száz forintot fizetek. 40 éves agglomerációban lakó férfi vagyok, most már több mint 10 éve balesetmentesen vezetve, így a casco kalkuláció olyan alacsonyra jött ki, hogy a biztosító felfelé kerekített több ezer forintot, hogy elérjem a minimális biztosítási díjat. Ez azt jelenti, hogy a piacon elérhető legolcsóbb cascot fizetnem, havi 3333 Ft-ot (valami márkakereskedői akciós kedvezmény miatt 50 ezer forintos önrész vállalása mellett). A kötelezőm havi 2500 Ft. Eddig egy olajcserém volt 8000 km-nél, kb 25 ezer forintot fizettem márkaszervizben. Az éves átvizsgálás és annak minden költsége majd most ősszel lesz esedékes.
Minimál költséggel új autóm van. A magas fogyasztás és a silány fényezés csalódást keltő, de összességében meg vagyok elégedve a döntésemmel. Azt tervezem 5 évesen beszámíttatom egy új autóba, kíváncsi leszek mennyit kapok érte. De az szinte biztos, hogy az már nem kombi lesz.
Hibalista
- még semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fabia | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
