A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Logan (2004)

Logan 1.4 8V Laureate 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerény igás jószág

Szöveges ítélet

2013 őszén vettem, keveset használt de keveset is karbantartott állapotban. Azonnal cseréltettem az összes szíjat, folyadékot, kapott új féktárcsát és fékbetétet, valamint csodás 4 évszakos Kumho Solus Vier abroncsokat (ezt az abroncsot senkinek nem ajánlom, nyáron borzalmasan puha, csikorog, elforog és nem az igazi a tapadása).

Ezek után nagyjából problémamentesen telt el 4 év és 60000 km, a lenti "hibalista" szerintem egyáltalán nem vészes. Szinte csak a szokásos karbantartásra kellett költeni (mondjuk ezen a téren a vezérműszíj 60 ezres csereperiódusa nem túl szerencsés). Soha nem rohadtam le vele, azonban egyszer külföldön (hol máshol) elkezdett melegedni, mivel nem kapcsolt be a hűtő ventillátor. Pár nap után meguntuk, hogy a dugóban a motor hűtéseként nyomjuk a fűtést az arcunkba, és elmentünk egy márkaszervizbe, ahol a diagnosztika csatlakozó rádugásakor varázsütésre megjavult a kocsi és azóta nem is jött elő többet a probléma. A szerelő azt tanácsolta, hogy ha legközelebb hasonló történik, nyomjam be a klímát, azzal a termosztáttól függetlenül mindenképpen elindul a ventillátor. Legalább nem kell a ventillátornak külön kapcsolót belehenkölni, mint a régi Skodákba. :-)

Az autóról általánosan elmondható, hogy mai mércével nem nyújt túl sokat, de a francia-román származás ellenére megbízhatóan teszi a dolgát. A külső megítélése ízlés dolga, szerintem túl szögletes, de azért abszolút vállalható. A külső tükrök elég kicsik, ezt a későbbi modellfrissítés során javították. A metálfény elég tartós, állítólag a "nem metál piros" színt kell kerülni, mert foltokban jöhet le! A tetőcsomagtartó felfogató pontjai (M6 anyacsavar menet) szépen el tudnak rohadni, érdemes ellenőrizni, mielőtt beruháznánk egy tetőcsomagtartóba. Az én akkor 9 éves autómra is kicsit nehézkes volt feltenni.

A beltér a végletekig leegyszerűsített, úgy néz ki, mintha az egybefröccsentett belterű Matchboxot felnagyították volna egy rendes autó méretére. :-) A kényelem egészen rendben van, a Laureate felszereltség állítható ülésmagasságot (állítható kormány 2004-ben még nem volt kapható), klímát, 2 elektromos ablakot, fedélzeti számítógépet valamint elektromos tükröt tartalmaz. A klíma zajos, de teszi a dolgát, eddig egy feltöltés és egy tisztítás kellett csak neki. Természetesen télen is megjáratom legalább havonta, hogy tönkre ne menjen. A szervokormányt nagyon szeretem, ebbe a kocsiba kötelező extra, a szervó nélküli Loganok állítólag nagyon rosszul irányíthatóak és rengeteget kell forgatni a kormányukat. Azért nem kell aggódni, sikerült kellőképpen igénytelen és fapados megoldásokat alkalmazni az én magasabb felszereltségű autómban is: a kesztyűtartó ajtaja eláll és emiatt világít a benne lévő lámpa, pedánsabb utasaim előszeretettel nyitják-csukják, amíg be nem látják, hogy lehetetlen rendesen becsukni. A hátsó üléstámlák nem hajthatóak le, ez nagyon nem praktikus. A csomagtér pedig csak kulccsal nyitható, ez pl. egy téli hidegindítás után nagyon idegesítő. Pollenszűrő nincs, földúton jön be a szellőzőn a por rendesen. Az első tulaj a kényelmi extrákon nem spórolt, azonban nem tartotta fontosnak sem az utasoldali légzsákot, sem az ABS-t, ezért be kell érni egy db frontlégzsákkal, ami manapság elég ergya biztonsági színvonalat jelent (a két légzsákos verzió amúgy 3 EURONCAP csillagot kapott). A biztonság terén így csak az első övek magasságállítása és az 5 teljes értékű fejtámla hozható fel pozitívumként. A beltér és a csomagtér méretei az alsó középkategóriában is megállják a helyüket, fejtér is van, a méret a Dacia aduásza a költségeken felül.

A 75 lóerős 1.4 8V motor elég lomha, a váltó hosszú utakon jár és 1-esben benyomott kuplunggal gurulva a kocsi érdekes régi Ikarus retarder hangot ad. Motorhang és szélzaj persze van rendesen (bár a régi Suzukinál jobb). A váltó elég könnyen csusszan 3-asba 1-es helyett, ilyenkor okozhat meglepetést egy gyors elindulási kísérlet a STOP táblánál (a fordulat leesik és meg sem moccan a kocsi). A fék a régi Suzukimhoz képest jó, mai szemmel inkább közepes. A kuplung elég magasan fog, ez állítólag minden Daciánál így van, legalább nehéz vele lefulladni. Összességében a kocsi a kíméletes használatot szereti, tud menni gyorsan is illetve hágókat is megmászik, ha kell, de érezhetően nem erre találták ki. A futómű kényelmesre hangolt, az úthibákat jól csillapítja, a magas építés a földutakon nagyon jól jön, cserébe a szlalomversenyeket kénytelenek leszünk más autóval látogatni.

Összességében, aki nem vár többet az alap kényelmi extráknál, a tágas belső- és csomagtérnél, tolerálja az egyszerű megoldásokat és a lomhaságot, annak tudom ajánlani a régi 1.4-es Logant. Nálunk még pár évig biztosan megmarad.

Hibalista

- - Első stabilizátor pálcák - - Jobb első lámpa lemattult - - Bal hátsó kerékcsapágy - - A kocsi alját tenyérnyi felületen lakatolni kellett (13 évesen) - - A kipufogó hegesztett rögzítési pontnál elengedett, fél perc alatt a kipufogós visszahegesztette

Ide hordtam szervizbe

Abroncs Kereskedőház Újpest - a márkaszerviznél olcsóbb, a szolgáltatással abszolút meg voltam elégedve. Vállalnak javítást is, vezérműszíj csere stb.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Renault Gödöllő - Rendesek, de az áruk márkaszervizhez illően horribilis, jobb elkerülni

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 82000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift Következő autója? Odébb van az még :-)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Logan 2004 (2004)

További ítéletek (196 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)