A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Logan (2004)

Logan 1,5 DCi 86 LE MCV 7 szem. Klímás 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Racionalitás, gazdaságosság, sznobizmus nélkül

Szöveges ítélet

Minden szempontot megvizsgálva fél év alatt választottam ki a legésszerűbbet. Elsősorban gazdasági megfontolásból, nem a külleme miatt. Tudtam volna drágábbat is venni, de ez tűnt 4 gyerek mellett a legracionálisabb megoldásnak.
2007 nyarán hallottam, hogy jön a válság és fel akartam rá készülni. Bankos kollégáim még nem emésztették meg, hogy engem nem érdekel sznobizmus és az előítéletek és fontosabb a családom anyagi érdeke, mint a presztízs. Sajnos vannak előítéletek még az országban. Bár lehet, hogy ez most jól jön, mert itthon viszonylag kevés van belőle, és nem is lopják annyira. Hát nem a legszebb autó az is biztos.
Mindenkinek nagyon megtetszett a családból, bár amíg megjött nem nagyon örültek neki a kamasz gyerekeim, mert cikisnek gondolták a fullos BMW után. 2 napos korában egy 2 méter hosszú padlószőnyeg tekercset beleraktam, és még 5 felnőtt bele tudott ülni ! 1-1 üléstámlát lehajtottam a 2. és a 3. üléssorból. Szuper a helykínálata. Tényleg jól elfér benne 7 felnőtt is. 190 cm-es fiam a 3. sorban ült a barátjával és előre szólt, hogy még 1 ember elférne közéjük. Nagyon szeretik a kényelmét.
Ezt a motort csak átvétel után tudtam kipróbálni, mert ilyen nem volt a szalonban. Rugalmasabb, mint gondoltam. Egész jól gyorsul, kevesebbet fogyaszt, mint vártam. Aztán egy kissé fel is tuningoltam, hogy kevesebbet fogyasszon, erősebb és rugalmasabb legyen. Bejáratás után belekerült egy tuningbox. Nem kell kényeskedni vele. Így sokkal jobban gyorsul vagy kevesebbet fogyaszt, ha nem nyomod annyira. Ezzel már jó a teljesítményei is. Lámpáknál gyakran kilövők vele, aztán nyugi. Ez a box 40 eFt körül volt. Megérte.
Sajnos nincs benne pillanatnyi fogyasztásmérő, csak átlag. Állítólag a balesetvédelem miatt. (?) Azt mondják, hogy jobb, ha az úton van a sofőr szeme és nem műszereken állandóan. Lehetne kényelmesebb, csendesebb és lehetne jobb a fűtése és a hőszigetelése is. De a célnak megfelel.
Viszont pontosak műszerek benne. 4,5 l/100km alatti a vegyes használat. Okosan vezetek. Pontosan írja, azt is például, hogy hány litert fogyasztott el eddig és még hány liter van benne (a titkos menü) !!!

Például 2 tankolás között 1254 km-t tettem meg, 62,2 l-t fogyasztott el (nagyobb a tankja, mint a könyv írja, 65 L, ami belefér). De volt, hogy majdnem 1.500 km,t tettem meg egy tankkal. Nagyon gazdaságos. Pár hete kihoztam a minimál fogyasztást. Másoktól már hallottam, hogy 3,5 liter körül el lehet vele közlekedni. Pécs felől Bp-re szombat éjjel a 6-oson nagyon lassan (60-90-es átlag, kb. 1400-as fordulat, szinte alapjáraton 3,5 l/100 km alatt. Egy 50 km-es szakasz 50-60 km-es átlag 3,2 l-es lett a computer szerint. Keményre fújt gumikkal, 1 utassal. Szinte nem volt forgalom és nem kellett fékezni se, se nagy gázt adni. Leellenőriztem a computert. Tényleg ennyit fogyaszt. 7. éve minden tankolásomkor minden adatot felírok.
Egyszer kb. 1.7 köbméter akácfa volt az autóban. Az akácfának ha nyers 1.2 TONA/m3 a szorzója. Erről vannak fotóim is bizonyítékként. Tehát majdnem 2 tonna tűzifát hoztam fel Pestre vele vidékről. Nagy a teherbírása.
A hátsó ajtó teherautós, így nem felfelé nyílik, ami esőben hátrányos, mert nem tudjuk esernyőnek használni. De időnként ez is praktikus. Kb. 2 évre elegendő tűzifám van jelenleg itthon, kb. 10-15 m3. Mind ezzel hoztam. Sokszor építő anyagot bútorokat szállítottam vele. Bőven ledolgozta már az árát.
Tegnap egy 205x90x30 centis polcot hoztam el. És még 1 utas is fért volna az anyós ülésen.
A föld úton is jól megy. Járdára könnyű vele felparkolni, mert magas és erős a futóműve.
A csomagtér oldalablakai is nyithatóak, így a 3. ülés sorban ülőknek is van elég levegőjük. Múltkor tettünk vele egy kis 4 napos körutat Ausztriában 7-en. Kb. 1200 km. Na, ezzel az autóval volt a legalacsonyabb az 1 főre eső költség.
Összefoglalva: nem a legszebb, nem a leggyorsabb, de ha megbízhatóságát, árát, fenntartási költséget figyelembe vesszük, akkor ez a legésszerűbb, legjobb, és mindjárt megszépül a szemünkben és vigyorogva élvezzük a "kényelmét". Hála Istennek, hogy ilyen szerencsés vagyok! És köszi románok a jó munkát. Ezt el kell ismerni.

Hibalista

- Hibalista ? Ilyen nincs. Ez Logan! - Eleve 5 év garanciát adnak hozzá, mert tudják, hogy úgy sem lesz vele baj. - Egy hét után tökéletletesítés céljából (és mert pont a szalon mellett mentem el) bevittem, utána állítatni a kézifék bovdent és a futóművet. Bár igazából nem volt erre szükség. Arra gondoltam, hogy hátha nem tökéletesen állították be a gyárban vagy a szalonban. És tesztelni akartam a garanciát. Mindent szó nélkül azonnal leellenörízték, bár semmi hibája sem volt. Szívesen fogadnak a szervízben, kedvesek. Logannal nem szokott gond lenni, így nem félnek tőle. - Eddig. (5-6 év) csak az izzókat és az első fékbetéteket cseréltem le. összesen nem érte el 20 ezer forintot. 7. életévében a szerelnek mondtam, hogy bármit lecserélhet benne, a biztonság kedvéért, ami egy kicsikét is kopott, mert már égett az arcomról a bőr, hogy sokszor megnézte, de nem nagyon kért pénzt, mert nem kellett semmit sem csinálni vele. 3.800 Ft-ért vett a jobb elsőhöz valami gömbcsuklót vagy mit és egy órán belül megvolt vele. Szinte alig kell a karbantartására költeni. Úgy vizsgáztattam le, hogy előtte át sem nézettem, semmit sem csináltam vele. Mondták a vizsgáztatók, hogy tökéletes. Szerintem sokan kételkednének ebben. Nem volt még ilyen jó autóm. a Toyota Previámon az első 6 évben kb. 20-30-szorosa volt a szervizköltsége. BMV-t nem is említem, horror volt ehhez képest. Havi szerviz költségem több volt átlagban, mint ennek 7 év alatt.

Ide hordtam szervizbe

Renault Baumgartner Újpest. Ahogy előírták nekik mindent úgy csináltak. Legközelebb inkább Kerepesi úti Baumgartnerhez mentem. Volt már ott olajcserén és kötelező átvizsgáláson. Teljesen oké. Erre az autóra gyakorlatilag semmit kell költeni, ha már megvan. 10-20 ezer km megtétele után mindig lecseréltettem az olajat. Mindig a Köbányai Renault-Dácia szervízben a Kerepesi úton. Pontosak, segítőkészek, nem csapnak be. Gyorsak. Egyszer a Gödöllői Renaulnál voltam. Ők még olcsóbbak. Aztán 3 éves kora után már nem gyári szervizbe vittem általában. Loganklub tagságival is sok kedvezmény is jár.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Logan klub. Ha már a tőkéletes sem elég tökéletes. Vagy csak kedves társaság kell. Tényleg klubszerű. És haveri kapcsolatok is kialakulnak. Szívesen adnak tanácsot és segítenek. Kis 'garázsszerelőknél' volt legtöbbször olajcserén, de nem egyszer otthon egy klubos haver oldotta meg.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 120500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Van még egy Pandánk, de egy 7 éves BMW 530D touring full-t adtam el, azért hogy ezt megvehessem. Nem Következő autója? Nem tudom. Ez olyan jó, hogy ez nem téma. Talán csak a prezstízs miatt kéne egy márkásabb. De inkább
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Logan 2004 (2004)

További ítéletek (196 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)