Ovi krúzer
Szöveges ítélet
2007-ben 3 tagúvá bővült a család, kellett valami, aminek több kereke van kettőnél. Mindig is beteges vonzalmat éreztem a régi járművek iránt, de motorjaimon megtapasztaltam, hogy egy öreg jármű birtoklása a legritkábban jár kéz a kézben a megbízható, gondtalan üzemeltetéssel(feltéve, hogy nem birtokoljuk új korától, vallásos áhítattal ügyelve a TMK-ra).
Szóval tágas autó, max 1.5M, max 3 év, szólt a cél. Csak a Logan maradt fenn a rostán. Volt kapcsolatom Renault szervízben, csupa jókat mondtak a masszivitásáról, így egy rövid próbakör után belecsaptunk a lecsóba.
A kocsi 80 ezer kilométeres koráig hozta, amit elvártunk. 10 ezrenként lecseréltem a gyári ajánlású elf sxr5w30 olajat, a szűrőt, meg a légszűrőt, 60 ezernél kapott vezérlésszettet, meg 80 ezer körül elkoptak a gyári betétek. Aztán 83000 km-nél kidobta az 5. sebességet, hogy aztán az életben ne vegye be többet. Váltó le, nem volt benne olaj!! A váltón viszont folyásnyom nem volt...Kerítettem hozzá egy bontott váltót, ennek nem volt túl meggyőző az állapota, kicsit még rosszabb is volt a váltásézet, mint előtte, de egyszerűen nem találtam másikat. Utólag megérte volna még huzigálni a szálakat, mert 20 ezer kilométerrel később újra váltót vadásztam, de ezúttal trélereztünk is. Ekkor biztosra mentem, a váltót előttem szedték le egy még beépített motorról egy ép autóból. Érdekes, ennek nem morog a nyeles tengely csapágya sem. :)
Ennyit a műszakiakról, jöjjön a komfort:
Ebben franciás, kellemes tömésű ülések, nagy tér a függőleges ablakok miatt-is-, nagyon jó, komfortos rugózás. Hallani erősen, hogy dolgozik, de nem érezni igazán a macskakövet sem. Hangból akad még. A motort forgatva vad szívóhang keveredik valamiféle fémes, életidegen visítással, szebb napokon dogbone Escort hangot vélek vizionálni egy recsegős hangszórón át. 100 ig viszonylagos csend honol a kabinban, felette exponenciálisan nő a zaj a sebesség függvényében. 150-nél már csak az óbégatás marad, ha kommunikálni akarunk.
Fék: penge, jobbat nem nagyon akarhatnék, ABS nem ártana. Legközelebb...
Fogyasztás: 5 átlagban.
Na jó, nem :) országúton nyugiban, keveset előzve o.sz. 100-110 körül 6. Pályán 9, de 140 és felette.
Városban 10 ovi üzemben, vegyes budapest forgalomban vagy kis városban 8.5.
Csomagtartó óriási, a belógó zsanér béna.
Világítás jó.
A feketeleves: A dinamika az valami borzalom. Városban okés, de oda mi nem okés? Az országút előzés páratlan szem-kéz koordinációt és gyors reflexeket kíván, 80-ról 3. fokozat felett esélyed nincs, ha kicsit szűkebb a hely. Ha épp az 52-es út 11 kilométeres egyenesében unatkozol vasárnap éjfélkor, 5.-ben is lehet próbálkozni. A motor kb 2500 as fordulatig nyomatékos, szépen megindul, hogy aztán a nyomatékgörbe egy felvegye egy mangalica koca hasának formáját. Ez a konkáv szakasz 4000-ig tart, onnan 5500-ig tart a részing tartomány, recsegős Escort hang, kis dinamikával.
Még egy negatívum: a szellőzés gyenge. 4 fővel fél óra, és bólogatunk. Próbáltunk más kocsikat, azokban nem.
Összességében hálás vagyok a kocsinak de inkább tisztelem, mint szeretem.
Élvezet nincs benne, ez megbocsátható, én alig használom, motorral járok. Abban viszont van bőven öröm :)
Sokat gondolkozom az utódján, szeretnék valami erős,csendes bahnstormert, amivel azért parkolni is lehet a belvárosban. Ami olcsó, és max 3 éves,szívó benzines, és nem eszik sokat :D hehe
Hibalista
- váltó - a következő váltó is
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | E38 28i (bili a kezem mellett) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
