Nekrológ egy útitársról
Szöveges ítélet
Imádtam. De tényleg. Az fogott meg benne, hogy nagy volt bene a hely, és 500 liter felett volt a csomagtartó. 5 fős családnak tökéletes volt. Ami kitételem volt vásárlásnál az a vezető és utasoldali légzsák, a vonóhorog, és a légkondi. Amit utólag megbántam, hogy nem kombit vettem 1,6-os motorral, de a Samara után ez is nagy előrelépés volt.
Azt kell mondjam az autó bevált. Üzembiztos volt, soha nem hagyott cserben. Még beállt váltóval is hazahozott, csak az utolsó kilométereken kellett vontatni. A váltó beállást emberi hiba okozta. Vagy az enyém, amiért nem vettem észre olaj tócsát alatta, vagy a szervízé, aki előtte kuplungot cserélt. De ezt már sosem fogjuk megtudni, mindegy is. Bontott váltóval is tökéletesen működött.
Magasan ülsz benne. Míg nem terjedtek el a SUV-ok, nem volt olyan, hogy a szembejövő lámpája vakítson.
Ami nem tetszett benne:
- Esős időben az ablak szeretett párásodni.
- Aránylag hangos volt, kihangosított telefont 90 km/nál már nem nagyon lehetett érteni.
- Rohadt. Mindenhol is. Ezért 2 éve ki kellett lakatolni.
Összegezve: Nem egy nagy eresztés az autó kényelemben, és egyéb műszaki dolgokban. És bár igénytelennek nem nevezhetném, de tapasztalataim szerint üzembiztos konstrukció volt. Persze lehet azt mondani, hogy a Samara és a Trabi után nem tartottam igazán márkás autót, így ilyen jellegű összehasonlítási alapom nincs, de az üzembiztonságot nem lehet eléggé kihangsúlyozni. Minden hova elvit, és minden honnan hazahozott, az utolsó út kivételével.
Sajnos a vége az lett, hogy hibáztam majd 30 év vezetés után, és összetörtem. Hiányozni fog. De még egy pozitív észrevétel: a totálkárosra tört autóból 8 napon belül gyógyuló sérülésekkel kiszálltunk. És előzőleg ezt nem gondoltam róla. De azért ezt ne csinálja utánam senki. :) És javaslom, hogy ABS-sel szerelt példányt vegyetek. Csodát nem tesz, de jó az ha van. Az enyémben nem volt.
Hibalista
- Főleg forgó, kopó alkatrészek. Lambda szondát kellett cserélni, hűtő ventilátor előtt előtét ellenállás, gyújtókábel lett zárlatos, gyertya repedt meg. Váltó beállt úgy 215000 km körül.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 195000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Samara 1,3 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
