Jonak igerkezik, idovel kiderul
Szöveges ítélet
Hat az ugy van, hogy csak most vettem hasznaltan masodik tulajtol 3 evesen es 50.000 km-rel. Nagyon jol felszerelve extrakkal (marmint Logan mercevel... vagy akarmivel ebben a kategoriaban): szervo, klima, elektromos ablak + tukor, taviranyitos centralzar, fedelzeti szamitogep, miden iranyba allithato vezetoules gerinctamasszal, 2 db. legzsak es mp3-as cd-player (nem gyari, elozo tulaj muve). A legjobb resze az egesznek az hogy az autoert kb fel arat fizettem uj korahoz kepest, azaz 4500 euro-t.
Teknikai allapota kifogastalan, minden mukodik es nagyon jol, mintha uj lenne, persze meg nem reg garanciaban volt.
Optikai allapotan azomban meglatszik a 3 ev hasznalat, kis karcolasok itt-ott, kofelverodesek. A metalfenyezes nem valami szolid, nagyon vekony es konnyen leverik meg apro kavicsok is a tiszta fem-ig ezert ott apro rozsda foltok keletkeztek, masreszt a festeket vedo lakk kezd egy apro foltban hamlani. Belul elg koszos volt (a regi tulaj nem sokat tisztitotta) de nincs semmi elszakadva, letorve es az uleseken egyaltalan nem latszik vagy erzik hogy ki lennenek ulve.
Egy hibaja azert megis volt, az ablakmoso gumicsovenek vege elrepedt es nyomta a vizet az utasterbe, 1 perc alatt meg volt javitva.
Egyelore ennyit mondok mivel az autot meg nem sokat vezettem, de majd megirom tovabbi tapasztalataimat.
....
Most mar vezettem egy kicsit es hat osszegezve eleg jo benyomast kelt. A motor nagyon jo, kicsi turaban, helybol indulva vagy manoverezve azert erzik rajta a kis kobcenti, azaz nyomatek-szegeny, de miutan megindult aztan nagyon szalad foleg ha nehez a labunk is. Torvenyes es esszeru hatarok kozott kitunoen mozog, gyorsul. A lassulasrol csak annyit hogy a fekek brutalisan hatnak meg ha csak ralehelunk a pedalra (ABS nelkul a telet nem igen varom). A motorrol meg hozzateszem hogy 3000 fordulatig majdnem hangtalan annak ellenere hogy semmilyen hangszigetelo nincs a motorterben. A valto nagyon preciz, es kozel vannak a fokozatok egymashoz. Sokan kifogasoltak az otodiket hogy egy kicsit messze kell nyulni erte de nekem jo, lehet hogy csak hosszu a karom. A kuplung puha de nagyon font fogott mikor vettem, azota mar allitottam rajta es most eleg normalisan mukodik.
A belsejeben a muanyagok nem zorognek jo uton, de rosszab utakon azert sokmindennek kezd hangja lenni. Ezt majd fogom orvosolni (mar ki is talaltam hogyan), majd leirom mi lett belole.
Atlag fogyasztasa eddig 7.5 liter korul alakult nekem, de en szeretem taposni. Huzatva harmasban 5000 fordulaton a szamitogep 18.5 liter instant fogyasztast indikal (hamar at is kapcsoltam a szamitogepet, hogy valami mast mutasson).
Folytatas kovetkezik.....
20.11.2008
A Logan jol ment addig amig jott a hideg, ilyenkor eszrevettem, hogy, neha, eros gazfroccs utan nagyon leesik a fordulatszam akar meg is all a motor. Hat kitanulmanyoztam a dolgot a netten es arra a kovetkeztetesre jutottam, hogy el van romolva az alapjarati lepteto-motor, azaz lassan mukodik es hirtelen gazelvetel utan nem reagal idoben hogy beallitsa az alapjaratot.
Na igen, de a baj az volt hogy allitolag Loganhoz ilyesmit nem arulnak kulon es szervizben 300 euro a javitas (ok meg kicserelnek egy rakas jo alkatreszt aminek semmi koze az egeszhez). Az erdekesseg az, hogy minden mas autohoz amiben ez a motor van aruljak az alkatreszt. Tehat vettem 40 euroert egy allitolag Solenza-ba valot es magam beszereltem es kesz. A tanulsag az, hogy nem kell mindenert szervizbe szaladni vagy bedolni mindenfele dumanak, sokmindent magunk javithatunk sokkal olcsobban.
Hibalista
- ablakmoso gumicsove,
- alapjarati lepteto-motor.
Ide hordtam szervizbe
magam javitom
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Dacia 1300 | Következő autója? | ha bevalik ugyanez, ha nem akkor meg gondolkodunk |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
