Frappáns összefoglaló: azért van jobb is...
Szöveges ítélet
Megbízhatóbb, mint egy Golf... hülyén hangzik, tudom, de ez a tapasztalatom.
Nem tetszik benne, hogy érződik rajta: ez az autó egy exkommunista szükségmegoldás. És hiába vagyok vele maximálisan megelégedve, a következő valószínűleg nem Logan lesz. Hiányolom azt a bizonyos "választékos nyálverő kényelemorientált minőségérzetet". Aki nem érti mi az ami hiányzik nekem, az közvetlenül a Logan után üljön át egy i3o-ba.
Akkor majd megérti.
A Logan nagyon pragmatikus autó. Megy, szállít, keveset fogyaszt (az átlagom pontosan 5,7. Ez 8o/2o százalékban hosszúban/városban jön ösze). A csomagtere bődületesen nagy, a helykínálat dettó.
A fényezés elég gyenge minőségű. De 64oo euróért ne is legyen jó, mert akkor már nem lenne logikus. A motor 75 lova s a 112 nm-e 3ooo-es fordulaton elégséges. Autópályán éppolyan okés mint országúton vagy földúton, de a sok nehéz embert megérzi.
Nem fogom elmesélni, hány komoly autót "lepett" meg a Nagy Sárga, úgyis általában nem a technika adta a különbséget. Akit meglepett, az következőkor váltson vissza hamarabb és akkor nem lesz meglepve. Mert természetesen a legtöbb autónak sportosabb a futóműve és erősebb a motorja, de sz@r úton a Logan utolérhetetlen. Persze a sofőrök 7o százaléka egy BMW-vel is lemarad egy mezei 1,4es Logan mögött szerpentinen. Aki nem tud Daciával lendületesen menni (s megállni) az vegyen Audit, ugyanott lesz.
Az én autómban nincs ABS (háromszor kellett volna ABS, a harmadik esetet alig sikerült megoldani. Gépészkedtem rendesen...), nincs légkondim (az agyamra ment a meleg, a következő autómbanez is lesz), és becigizek. Majd eladás előtt kiszellőztetem, legalább lesz amiért engedjek az árból.
Hülyeség eladnom, mert olyan mint újkorában (akkor is nyikorgott s zörgött rossz úton néha). A "rossz" magyar utakon meg sem nyikkant...
Hiányzik nagyon az a feeling, amit pl. egy i3o-ban érez az ember, csakis ezért nem Logan lesz a következő is.
Összességében nagyon jó autó, bármikor merem ajánlani. Le a kalappal előtte, sokkal több, mint amire számítottam. Csak lenne kicsit szebb s minőségibb a beltere ugyanilyen ár és megbízhatóság mellett. Nem is kellene más.
138.000 km, kiegészítés:
Továbbra is állítom, hogy megérte megvenni. Kiszolgált hűségesen, de vágytam már egy kis "luxusra". S így lett, hogy a tegnapelőtt elhoztam a kereskedőtől egy Hyundai i30 Facelift 2010-es személygépkocsit... Csak szólok, hogy jó a Logan, de csak a legminimálisabb felszereltséggel éri meg.Ha kell bele minden mi rendelhető, akkor már csak 1.500 euróval olcsóbb egy i30-nál, amit viszont bűn kihagyni. A különbség és és föld. De tényleg.
Hibalista
- A legolcsóbb változatot vettem meg 6.4oo euróval, ehhez a felszereltségi szinthez nem járt szervókormány. Tudni kell, hogy a szervómenteseknél típushiba a kormánykazetta gyengesége. 3o.ooo km-nél megkotyogósodott, ki is cserélték garanciában, azóta nincs gond vele. - 6o.ooo km környékén elromlott a termosztát, garanciálisan cserélték. - 7o.ooo km-nél szintén garanciálisan kicserélték a két első kerékcsapágyat, mert kanyarokban morgott a jó úton. (Rossz úton is :-), de ott nem hallottam - és a 9o.ooo km 8o százalékát rossz úton tettem meg vele, Erdélyben). - A 9o.ooo-es kötelezőn kicserélték - persze garanciában - a bal első kormányösszekötőt. - 91.ooo km alatt mindössze ennyi hibája volt - ritka üzembiztos autó. - - - - 138.000 km, kiegészítés: egyszer eltűnt az alapjárat. A szervizben nem volt alkatrész, a VW-nél kaptam. Nem tudom, mi a félelmetes: az, hogy a Loganba beleteszik a Golfok alkatrészeit, vagy az, hogy a Golfokba a Loganét... - Valami ráz a motorban, senki nem tudja mi. A gázpedálon érzem, zavarja a combizmomat nagyon. Volt gyertyacsere, féktárcsa csere, kerékkiegyensúlyozás - semmi változás. - Ráment egy csomó pénz, de csak idegesített. - Leszakadt a kipuffogó középső rögztése, tíz perc alatt meghegesztette a sarki szaki. Ez a garázsom hibája: döngölt föld, és nagyon párolog tavasszal meg ősszel. Helyenként apró rozsdafoltok, rügyecskék is kiültek rá. Szintén a garázs hibája - meg a gyengus fényezésé.
Ide hordtam szervizbe
Csíkszeredában a Dacia szervizbe járok vele. Nincs semmi bajom velük. Volt, hogy bejelentkezés nélkül is fogadtak átvizsgálásra. Tudni kell, hogy a Logan szervizelése feleannyi, mint egy nyugati autóé. A 9o.ooo szervizem 35o lej volt, ami kevesebb, mint 1oo euró. Lehet számolni, de aki azt állítja, hogy egy Golfot olcsóbb szervizelni, az nemes egyszerűséggel: hülye. Persze mifelénk vannak ilyen legendák, a fél székelység "németautóbuzi". El is tartják a szerelőket rendesen.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Szerelő 2: Én magam: 1)meghúztam egy csavart az ajtón, és 2)kartonpapírt tettem a hűtő elé (-25 volt) amíg szerelőhöz mentem a termosztátcserére.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 138000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Solenza 1,4 Mpi | Következő autója? | Hyundai i2o vagy i3o vagy New Logan |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
